Melodifestivalen deltävling 2

Jag satte mig och tittade i alla fall, för att se om jag missat något på snabblyssningen. Men jag konstaterar bara att ingen av låtarna kommer ens få gratis hjärtröster av mig...
1 Victoria .. Hon kör sitt "vanliga" race. Inte dåligt men kanske inte en "hej jag vinner mello"...
Rent spontant ljusår bättre än nån låt i förra delfinalen...
Wiktoria, hon är kanske en bra sångerska, men jag förstår verkligen inte varför hon måste välja så höga toner, för i mina öron blir det bara skrik. Sammalikadant varje gång hon varit med, det låter bara skrikigt. Sänk en oktav och tryck på lite istället...
 
Maria Sur var väl mer eller mindre självklar till final.

Sen passar jag på att gissa innan nästa resultat kommer.
Jag tror att Theoz, Panetoz och Tennessee Tears går vidare på ett eller annat sätt.
 
Lyssnade genom låtarna men kom inte för mig att hjärtrösta på någon. Maria Sur var minst dålig men av någon anledning så gillade jag även att lyssna på grytan.

Nu är det filmtajm! 🎬🍿
 
Maria Sur var väl mer eller mindre självklar till final.

Sen passar jag på att gissa innan nästa resultat kommer.
Jag tror att Theoz, Panetoz och Tennessee Tears går vidare på ett eller annat sätt.
hyfsad gissning... :p
Hade alla rätt förra veckan också, men då hade jag tippat i appen - struntade i det idag
 
Lyssnade lite på Surs bidrag. Surt var ordet. Hur tusan kunde det gå vidare? Jag kunde knappt lyssna. Det är sällan man hör så dålig engelska i mello...
 
Blev fundersam över listan under röstningen. Maria Sur var inte med i listan (eller är det fel på mina ögon?) men hon gick ju vidare?
 
Blev fundersam över listan under röstningen. Maria Sur var inte med i listan (eller är det fel på mina ögon?) men hon gick ju vidare?
röstningen pågår i två delar. Efter första delen går den som fått mest röster direkt vidare, utan att man får veta antal röster. Det var Maria Sur denna gängn (JonHenrik förra veckan)
SEN röstar man vidare och de rösterna presenteras på slutet.
HELT ologiskt!
 
röstningen pågår i två delar. Efter första delen går den som fått mest röster direkt vidare, utan att man får veta antal röster. Det var Maria Sur denna gängn (JonHenrik förra veckan)
SEN röstar man vidare och de rösterna presenteras på slutet.
HELT ologiskt!
Ok! Konstigt. Antagligen för att dra ut på spänningen.
 
det är ingen som förstår varför de gör på det sättet...
och varför de som går vidare inte får sjunga sina låtar igen
 
det är ingen som förstår varför de gör på det sättet...
och varför de som går vidare inte får sjunga sina låtar igen
De har tighta 90 minuter att hålla sig till. Därför prioriteras inte repriser av 2 nummer tänker jag, utan man kör en snabb repetition på en sjättedel av låttiden.
 
de har ju hunnit med det tidigare år, det handlar nog bara om vad de prioriterar...
tramsiga mellanakter ser jag gärna mindre av, t.ex
Och även poängpresentationen på slutet tar ju onödigt lång tid.
 
Lyssnade lite på Surs bidrag. Surt var ordet. Hur tusan kunde det gå vidare? Jag kunde knappt lyssna. Det är sällan man hör så dålig engelska i mello...
Jag reagerade faktiskt inte alls på hennes engelska, vare sig när hon pratade eller sjöng. Men jag kan inte låta bli att tänka på tyska Lena som vann med "Satellite" för några år sedan. DÄR kan vi verkligen tala om speciellt uttal, men jag tycker nog att det var det som gjorde låten väldigt charmig.... :)
 

Liknande trådar

Kultur På lördag är det sista deltävlingen i årets Melodifestival. Här är startfältet: 1. Kiana - Where did you go 2. Signe & Hjördis -...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 369
Senast: Lingon
·
  • Omröstning
Kultur Äntligen dags för finalen! Startordningen är denna: 1. Where You Are (Sávežan) – Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat. Adam Woods 2...
12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 255
Senast: ameo
·
Kultur Startordning 1. Theoz - Mer av dig 2. Mariette - One day 3. Victor Crone - Diamonds 4. Tennessee Tears - Now I know 5. Elov & Beny -...
2
Svar
23
· Visningar
1 378
Senast: Lilla
·
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
6 475
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp