Men vad göööör du? Del XXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han hade gått ensam i fem år när jag tog hit honom. De vill ha honom där några veckor och blir han inte bättre ska han tas bort. Känns lite sådär att han ska få ett par tråkiga veckor det sista han får, det vore bättre om de tog bort honom direkt här hemma. Men, det är inte min häst.
Usch vilken svår sits :(
 
Nu har jag satt ut annons efter annan sällskaps-/foderhäst. Ägarna vill ta hem Pigge för att se om han blir bättre där (själv, utan sällskap :( ) men han får stå hos mig tills jag hittar en annan häst som kan komma hit. Känner mig lite deppig nu, ska leta fram glass!
Åh vad tråkigt :(
Hoppas du hittar en annan häst, men vad tråkigt att han blir själv
 
Varför är vi så många som mår dåligt över jobbet? :(
Ni kanske inte hittat rätt?!

Själv älskar jag mitt jobb. Det är roligt, intressant och jävligt svårt. Fantastisk kombo. MEN det blir lätt lite för mycket periodvis. Är som en karusell, går fortare och fortare och det är bara att hålla i tills det stannar. Jag borde vara bättre på att balansera efter många år i yrket men just för att det är så kul är det också så svårt att bromsa.
 
Nu behöver jag er hjälp! Jag har fått två intressanta svar på min annons.
Häst 1: Tinker, 160 cm hög, valack, verkar välriden, lite tittig vid ensamridning men det är inga problem.
Fördel: Även jag kan sitta på hästen och rida lite då och då. Nackdel: Rasp. Har ingen erfarenhet av det. Är det svårt/jobbigt att hålla i schack?

Häst 2: Halvblodstyp, 160 cm hög, sto, nättare tyg så den här skulle jag inte sätta mig på. Rejält ömfotad och kräver skor runt om.
Fördel: Sto. Nackdel: Helvit (hört så mycket om knölar på vita hästar)

Kom just på att jag inte vet åldern på någon av dem. Tinkern står längre bort men det är lockande med en häst som jag kan rida på om Annie blir skadad eller om jag bara känner för att rida två hästar en dag ;)
Lär mig gärna mer om rasp, kan ingenting där.
 
Nu behöver jag er hjälp! Jag har fått två intressanta svar på min annons.
Häst 1: Tinker, 160 cm hög, valack, verkar välriden, lite tittig vid ensamridning men det är inga problem.
Fördel: Även jag kan sitta på hästen och rida lite då och då. Nackdel: Rasp. Har ingen erfarenhet av det. Är det svårt/jobbigt att hålla i schack?

Häst 2: Halvblodstyp, 160 cm hög, sto, nättare tyg så den här skulle jag inte sätta mig på. Rejält ömfotad och kräver skor runt om.
Fördel: Sto. Nackdel: Helvit (hört så mycket om knölar på vita hästar)

Kom just på att jag inte vet åldern på någon av dem. Tinkern står längre bort men det är lockande med en häst som jag kan rida på om Annie blir skadad eller om jag bara känner för att rida två hästar en dag ;)
Lär mig gärna mer om rasp, kan ingenting där.
Beror lite på hur mycket och var den sitter.
Den behöver ju inte vara ett problem :)
Prata med ägarna hur mycket den ställer till det och om det behöver grejas mycket med
 
Beror lite på hur mycket och var den sitter.
Den behöver ju inte vara ett problem :)
Prata med ägarna hur mycket den ställer till det och om det behöver grejas mycket med

Hon sa att det behöver smörjas lite, vilket kan betyda vad som helst när någon vill bli av med en häst. Dock bara foderhäst, jag ska inte köpa en till. Såg ett par bilder på honom och kunde inte se något då.
 
Nu behöver jag er hjälp! Jag har fått två intressanta svar på min annons.
Häst 1: Tinker, 160 cm hög, valack, verkar välriden, lite tittig vid ensamridning men det är inga problem.
Fördel: Även jag kan sitta på hästen och rida lite då och då. Nackdel: Rasp. Har ingen erfarenhet av det. Är det svårt/jobbigt att hålla i schack?

Häst 2: Halvblodstyp, 160 cm hög, sto, nättare tyg så den här skulle jag inte sätta mig på. Rejält ömfotad och kräver skor runt om.
Fördel: Sto. Nackdel: Helvit (hört så mycket om knölar på vita hästar)

Kom just på att jag inte vet åldern på någon av dem. Tinkern står längre bort men det är lockande med en häst som jag kan rida på om Annie blir skadad eller om jag bara känner för att rida två hästar en dag ;)
Lär mig gärna mer om rasp, kan ingenting där.
Jag hade valt Tinkern. Rasp går ganska snabbt att få ordning på.
 
Fy fan vilken dag. Sov oroligt, vaknade med ångest. Somnade av mina ångestdämpande på dagen. Vaknade på kvällen och fick en rejäl panikångestattack och saknade lagotton som fan :cry: .
Tack och lov för min älskade sambo :heart.
Hoppas morgondagen blir bättre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Grenar Finns det någon/några här inne som håller på med/har hållt på med detta? Min otroligt snälle, bruna valack har blivit testad och...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Elo
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 258
Senast: Marita73
·
Svar
897
· Visningar
47 581
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3
Svar
58
· Visningar
2 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp