Men vad göööör du? Del XXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag räknade på att spara ihop 80.000 på två år (det är så länge syrran bor på annan ort och jag kan hyra lägenheten hon annars bor i) och då fick jag ut att 3.300 kr i månaden skulle jag behöva spara. ca 2000 kr i månaden behöver du spara i 4 år för att komma upp i 100 000. Borde inte vara helt omöjligt även om du har häst? Om den nu inte är en olykskorp och behöver veterinär i tid och otid :p Beror såklart på lön och övriga kostnader men det har du själv bäst koll på. :) Du borde ju kunna komma en bra bit på väg mot 100 000 iaf på 4 år :up:
Genomför bart är det helt klart. Tur nog är bilen avbetald nästa månad, så det bli några hundralappar extra varje månad :up: Sen får jag löneförhandla ordentligt ;)
 
Nu har jag satt ut annons efter annan sällskaps-/foderhäst. Ägarna vill ta hem Pigge för att se om han blir bättre där (själv, utan sällskap :( ) men han får stå hos mig tills jag hittar en annan häst som kan komma hit. Känner mig lite deppig nu, ska leta fram glass!
 
Har varit ute på party med jaktlaget som brukligt på onsdagen.Var på ett ställe och käkade lite god mat och några tog en öl men festen slutade 21,00 för då stängde stället .Efter det åkte jag till kyrkan .. och knackade på lite diskret för att se om tanten blev rädd då hon städar där .Höll nästan på att fungera tills jag blev avslöjad .Nu sitter jag och lyssnar på en gammal goding jag hittade på spotify som jag inte hört på ett tag Metallica !
 
Nu har jag satt ut annons efter annan sällskaps-/foderhäst. Ägarna vill ta hem Pigge för att se om han blir bättre där (själv, utan sällskap :( ) men han får stå hos mig tills jag hittar en annan häst som kan komma hit. Känner mig lite deppig nu, ska leta fram glass!
Men så himla tråkigt för både dig och Pigge :down: han ska inte vara helt ensam hos ägarna väl? För det får man ju inte....
 
Jag har tagit in hästarna för natten och har hunnit med att tvätta kläder och mattor samt "klädsel" till soffan(ikeasoffa) är tvättat och på igen och har moppat tre golv .

ovan på detta så har jag hunnit duscha med , jag känner mig riktigt flitig
 
Är så jäkla trött! Jobbar alldeles för mycket och ser inte att arbetssituationen kommer lätta före jul. Fattar inte hur jag ska orka :(
 
Men så himla tråkigt för både dig och Pigge :down: han ska inte vara helt ensam hos ägarna väl? För det får man ju inte....

Han hade gått ensam i fem år när jag tog hit honom. De vill ha honom där några veckor och blir han inte bättre ska han tas bort. Känns lite sådär att han ska få ett par tråkiga veckor det sista han får, det vore bättre om de tog bort honom direkt här hemma. Men, det är inte min häst.
 
Själv kör ja dubbeltäcke :D
Sommar-duntäcke i botten och ett vintertäcke ovanpå, som ja bara lägger halva och sen kan ta av när jag fått upp värmen. :D
säger du till en som kan snurra till de när man sover .De är så katter och killen flyr fältet men jag sover gott iallafall:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Grenar Finns det någon/några här inne som håller på med/har hållt på med detta? Min otroligt snälle, bruna valack har blivit testad och...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Elo
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 254
Senast: Marita73
·
Svar
895
· Visningar
47 389
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3
Svar
58
· Visningar
2 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp