Menyn till vänster borta?

Sv: Menyn till vänster borta?

KL

Ja, när jag väl hittade menyerna så känns det helt OK om än ovant. Så länge vi inte får ngt färg-byte är jag nöjd (Bäst var när Gunnar testade färger så det var nya typ varje timme. Trodde jag hade fått ngn ögonsjukdom när det hela tiden ploppade upp nya färger... :D )...
 
Sv: Menyn till vänster borta?

*kl*

Okej, nu har jag vant mig lite med menyerna högst upp.
men snälla, snälla, snälla Mer luft i vänster kant. Det är verkligen jättejobbigt när det ligger precis i kant med kanten på skärmen.
Eller kan man ställa in ngn stans? jag vill ju helst inte att det ska påverka andra sidor jag är inne på.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Det jag skulle önska är att sidan blir "avdelad" strax nedanför menyerna så man behåller dem även om man scrollar. Nu måste man scrolla upp igen när man vill in i något annat.

Liza

Jag skulle inte uppskatta att ha menyerna med hela tiden. I så fall knapp så man kommer högst upp på sidan eller meny längst ner. Men mig skulle det störa något oerhört att ha menyn högst upp hela tiden. Det är i första hand för att läsa jag är här, inte klicka mig runt. Dessutom, skulle inte det störa för de som surfar på liten skärm eller via mobil?

*kl*

Okej, nu har jag vant mig lite med menyerna högst upp.
men snälla, snälla, snälla Mer luft i vänster kant. Det är verkligen jättejobbigt när det ligger precis i kant med kanten på skärmen.
Eller kan man ställa in ngn stans? jag vill ju helst inte att det ska påverka andra sidor jag är inne på.

Men varför? Om texten legat längst i vänster kant hade jag förstått synpunkten, men nu ligger ju vem som skrivit inlägget där, så det blir ju fortfarande luft i texten man läser? Det känns mer som en vanesak? Övriga forum jag läser på har ingen luft eller menyer till vänster utan att någon klagar? Säker på att det inte är en vanesak?
 
Sv: Menyn till vänster borta?

KL

Ja, när jag väl hittade menyerna så känns det helt OK om än ovant. Så länge vi inte får ngt färg-byte är jag nöjd (Bäst var när Gunnar testade färger så det var nya typ varje timme. Trodde jag hade fått ngn ögonsjukdom när det hela tiden ploppade upp nya färger... :D )...

Ditt inlägg gav mig värsta idén! Tänk om det fanns typ 10-12 olika färgsättningar, så att det blev helt ny färgsättning för varje klick man gjorde? :idea: Väääääldigt poppis säkert. :angel: :D
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Jag kan vänja mig vid att menyn ligger överst, men även jag får känslan av att designen tippar väldigt mycket åt vänster.
Det är rätt OK när man skriver/läser i en tråd. Då blir det ett tomrum,till vänster, under namnet m.m. på den som skrivit.
På förstasidan känns det betydligt mer skevt, med nyhetstickern till vänster och sedan två kolumner till höger med boxar och annonser. Jag hade uppskattat att få nyheterna mer centrerade.

När det gäller menyn tror jag du hade tjänat läsbarhet på att sätta underrubrikerna/länkarna i 2-3 vänsterställda kolumner istället för att ha det i rader. Det upplever jag blir onödigt rörigt.
Länkarna under "Radannonser" är betydligt enklare att läsa än under "Tävlingsgrenar".
Högerknappen, för att fälla in underrubrikerna, tycker jag är bra. Går det kanske att kombinera den med pop-up menyer så att när man har fällt in länkarna dyker de upp som pop-up när man hoovrar över en rubrik?
Finns det någon anledning till att rubrikerna Blandat, Radannonser m.m. ibland är vänsterställda, ibland centrerade och till sist högerställda över länkarna?

När jag ändå ska komma med synpunkter kan jag känna att bannern överst känns lite avsides när den sitter till höger, flyter den ihop med Bucke-loggan om du centrerar den?
 
Sv: Menyn till vänster borta?

AHA! Det är DET som har hänt! Jag tyckte att det var nån skillnad jag med^^
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Förresten Gunnar, detta kanske ska ha en egen tråd, men chansar på att det funkar att låna denna. Rutan som kommer upp när man klickar på antal inlägg i en tråd, den där det står hur många inlägg av alla det är i den tråden har förut varit med kort mellanrum mellan namn och antal inlägg, lika bred som rutan är. Men nu ikväll har mellanrummet däremellan varit mycket längre, så jag själv måste förstora rutan för att kunna se hur många inlägg alla har. Är detta medvetet från din sida, eller är det något knas på min dator bara? :)
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Please ge oss vänstermenyn tebax...tycker det är mycket rörigare o jobbigare att ha den längst upp.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Jasså fanns antalet inlägg längre bort i rutan, vad bra.
Jag trodde att de helt hade försvunnit.
Men rutan får gärna vara mindre bred.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Ja, de finns längre bort. Men är det många inlägg är det svårt att se vilka siffror som hör till vilken person. Vilket är jobbigt om man vill klicka på siffran.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Men varför? Om texten legat längst i vänster kant hade jag förstått synpunkten, men nu ligger ju vem som skrivit inlägget där, så det blir ju fortfarande luft i texten man läser? Det känns mer som en vanesak? Övriga forum jag läser på har ingen luft eller menyer till vänster utan att någon klagar? Säker på att det inte är en vanesak?

På min skärm gör det nästan det, iafa tillräckligt nära för att störa. Och det handlar bara inte om när man läser på forumet utan när man ska skriva inlägg oxå, meddelanade rutan + texten jag skriver ligger precis i vänster kant. Det är jobbigt att läsa och ser faktiskt inte alls speciellt snyggt ut, med allt intryckt i kanten och sen jättemkt luft med ingenting till höger och sen lite reklam.
Allt känns så utdraget, tyckte det var betydligt snyggare och trevligare förut när det var lite mer kompakt...

Men det kanske bara är min skärm? Därför frågade jag om det gick att ställa in, utan att påverka dom andra sidorna jag är inne på.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

KL

Vill bara slinka in och tala om att jag tycker det funkar bra med menyerna högst upp! :laugh:
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Detta är inte en medveten ändring från min sida, men kan bero på något jag ändrat på annat håll. Jag använder i princip aldrig denna funktionalitet så jag tackar för felrapporten.
Förhoppningsvis hittar jag någon bra lösning på det hela.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Nu tror jag att jag löst det hela!
Jag har även skapat lite luft till vänster hos de som har lite lägra upplösning på sina skärmar och ökat upp maxbredden för de som har riktigt högre upplösning, så de får lite mindre luft än tidigare.

Förhoppningsvis kommer jag även under dagen lägga till en meny i botten av sidan, om jag inte under tiden kommer på att det är en dålig idé ;)
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Det vart mycket bättre nu när det vart lite luft till vänster!
Går det dock att korta ihop lite på högersidan?
Spalterna blir ganska smala när man har en 8,9" skärm, lite mycket radbyten. ;)
Du ser ju även menyraden när den är i normalsize hos mig, det är inte så snyggt om man ska vara petig.

gonblicksbild13.jpg


Menyn är dock inget att klaga på tycker jag, jag har kontrollpanelen som startsida och de forum jag använder mest under favoriter och det har jag haft sedan en längre tid så det är ingen stor ändring här.

Så Gunnar, Sorbe klagar inte denna gång. ;)
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Prova att tillåta alla banners på Bukefalos så kanske det ser bättre ut, hos mig ser det inte så pass ihoptryckt ut om jag använder en upplösning på ex.vis 800x600 pixlar.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

På min skärm gör det nästan det, iafa tillräckligt nära för att störa. Och det handlar bara inte om när man läser på forumet utan när man ska skriva inlägg oxå, meddelanade rutan + texten jag skriver ligger precis i vänster kant. Det är jobbigt att läsa och ser faktiskt inte alls speciellt snyggt ut, med allt intryckt i kanten och sen jättemkt luft med ingenting till höger och sen lite reklam.
Allt känns så utdraget, tyckte det var betydligt snyggare och trevligare förut när det var lite mer kompakt...

Men det kanske bara är min skärm? Därför frågade jag om det gick att ställa in, utan att påverka dom andra sidorna jag är inne på.

Ok, då förstår jag. Personligen tycker jag att det ser bra mycket mer skevt ut nu, men smaken är ju som baken. :)
 
Sv: Menyn till vänster borta?

KL

Har kommit på att jag struntar i vart på sidan menyn är men att den ligger överst gör vissa saker lite sämre. Framförallt så är det svårare att navigera bland forumen eftersom de står efter varann istället för under varann. Dropdown meny som jag läste nånstans låter som bra idé.

Och även som många redan skrivit så är det knöligt att scrolla ända till toppen varje gång man är längst ner (vilket man ofta är). Kanske en " till toppen " länk skulle passa bra om man inte kan ha en meny i botten.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Ändringarna med lite luft till vänster och nyheterna, på framsidan, i mitten med en kolumn på var sida känns mycket bättre.
Jag kör med upplösninge 1024x765 och på min skärm ser designen bra ut.

Sen tror jag fortfarande att du ska fundera lite på att placera länkarna, i menyn, i kolumner istället för i rader.
 
Sv: Menyn till vänster borta?

Du får gärna visa hur detta skulle skulle se ut och fungera rent praktiskt. Menyn måste fungera i olika upplösningar och inte bli för stor.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
10 881
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 348
Senast: monster1
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp