Messezmiter

Jag håller fullständigt med! Låt oss behålla vår trevliga stämning här på western! Därmed inte sagt att det inte ska vara intressanta debatter, det är kul och utvecklande samt lärorikt för oss blåbär! :)
Har ni varit inne på tex "ridning" eller andra forum? Ibland kan de ha oändliga, snorkiga diskussioner med riktigt "rediga" inlägg som behandlar struntsaker där det hela går ut på vem som kan bäst och mest. Så har vi det inte här och jag hoppas att det aldrig blir så heller. Här har varit en välkomnande och trevlig stämning så länge jag har hängt med här till och från (2,5 år eller nåt)

Kram på alla och välkommen Latte med intressanta debatter men kasta ingen koskit här!

(Även jag såg den hetsiga stämningen på TP i Göteborg och man var inte stolt över westernridningen då direkt, stackars kossor och hästar!)
 
Jag avskyr definitivt inte dig, utan respekterar ditt kunnande. Däremot betyder inte det att jag håller med i allt du skriver, det är ju ett forum för åsikter. Även mina får faktiskt vara med. Jag tyckte bara att du yttryckte dig dumt angående de tre ämnen som jag har tagit upp och ville framföra det. Precis som alla andra som har en åsikt. Du verkar vara en mycket duktigt hästmänniska och väldigt många skriver varmt om dig, kul! Jag är inte Latte från Chaparal. Vet inte vem han är och jag tänker inte byta ett smeknamn från skoltiden pga han. Som svar till någon annan så har jag inte skrivit mycket här för att jag tycker inte att jag har kunskap nog för att lära andra. Läser med glädjer vad andra kunnigare människor skriver och insuper deras kunskap, bland annat Jessicas. Vad det gäller min inlogg så har jag tyvärr bara denna och försöker inte på något sätt dölja vem jag är, vill hellre inte skriva ut alla uppgifter på Internet. (Varför tror du att jag har flera??) De som finns runt omkring mig och läser detta vet vem jag är, ni andra skulle inte veta om jag rätt skrev för och efternamn. (Latte är en variant på mitt förnnamn)
Tycker att Jessica har förklarat för mig vad hon har menat med sina inlägg och att hon inte menar det som jag läser. Samtidigt kan inte jag veta att hon har blivit påriden av hingstar flera gånger eller sett riktigt dålig TP.
 
Pinsamt, du gnäller på någon för att denna personen står för sina åsikter och har frågor om saker o ting. Sedan backar du tillbaka själv och håller med om allt. Varför skrev du inlägget i första hand????

Nä Pinsamt :devil:
 
Det är inte Jessica som tror du har flera nick, det var jag.
Just för att jag såg att det var ditt första inlägg du skrev när du skrev din tråd här.
Du skriver att du inte skrivit så mycket här, du kan alltså inte skrivit något alls eftersom det stod att du skrivit 1 inlägg när du skrev tråden. Iallfall inte som Latte. Eller så fungerar det inte ordentligt med hur många inlägg man skrivit.
Men nog om detta :D
 
Javisst får alla skriva och jag tycker bara om att få kritik och folk säger sina åsikter. Det är det jag vill ha fram. Säga vad man tycker och sedan stå för det. Har man fel så får man erkänna det. Inte mer med det.

Med kritik kan man få folk att förstå vad man menar och man kan spinna vidare på de saker som jag uttryckt mig "dumt"om!

Men en sak kan jag ju bara säga att hade jag inte sett dålig TP så hade jag aldrig kritisterat det.

- Jessica -
 
Är du själv ute och tävlar mycket eller? Du nämnde trail. Lär vi få se dig nu då med skjortan? Rider du för någon? Jag är en så hemskt nyfiken person.

- Jessica -
 
Vi lever väl ändå i ett fritt land där man får ha vilken åsikt man vill eller?! Jag vet vem Jessica är, och även om jag inte känner henne ända in i ryggmärgen så vet jag att hon är en himla trevlig o kunnig tjej! :D
Sluta upp med den här pajkastningen, för det tjänar ingenting till och hålla på o klanka ner på varandra!

o förresten, Latte är du avundsjuk eller nå´t eftersom du kritiserar Jessica så starkt?! (en fråga nu inget påstående)

kram på er
Karin
stolt ägare till en nordis ;)
 
Re: Som en...

Hjälp!!
Råkade läsa denna tråd i dag.
Förväxla inte denna Latte med "min" Latte, alltså chaparrall-Latte Nilsson som tog westernridningen till Sverige på 70-talet.
Helena.
 
Latte är inte Latte :)
Latte skulle aldrig gå in på en tävlingsbana. Han skulle inte ta en diskusstion med Jessica.
Han var för övrigt med på TV i den där cirkushästen.
 
Anntti... det var som f.n!!!

Det var verkligen länge sedan. Hur lever livet med dig? Kanske kan vi få lite fart på den här listan igen, som förr eller vad tror du? Nu verkar det ju bara vara en massa "Penny 14-isar" som har synpunkter :devil: och det för ju ingen ridning framåt.

Här i Norge så särger man "latterligt" om något som är skrattretande. Stackars Latte! Jag var ju med som "nybörjare/gröngöling" redan på 70-talet i westernmiljöt, men inte f-n fanns det någon Latte som införde western i Sverige då. Detta är verkligen att ge Staffan L, Per L, alla gotlänningar och många fler en smäll på trynet när man tar ifrån dom "äran" om att ha startat upp hela westerngrejen i Sverige för att inte snacka om uppstarten av WRG, SWR mm.

Fast, man kan ju inte begära att dessa "14-isar" skall ha så mycket pejling på detta med western och i synnerhet inte forntiden.

Jack
 
Re: Anntti... det var som f.n!!!

Jo Latte var nog med då. Mycket med gotläningarna. Däremot så var han mot tävlandet och de regler som då måste finnas. Undrar om inte Staffan var vän med honom. PL var nog i blöjor än.
Att ge sig i debatt med flickorna är menigslöst, de saknar livserfarenhet och tror att ridning är antalet rosetter på väggen.
Ingen av dom moderna hästarna skulle gå att rida i verkligt jobb. Dom skulle inte kunna vända dom.
Har sett att i USA så har dom börjat rida på tygeln. Men det tar nog en ny generation innan vi får det hit. Hur ska alla som nu är "stora" ändra sig? Det är ju att erkänna att man har varit fel ute :)
 
Re: Anntti... det var som f.n!!!

Tack för ett trevligt inlägg.
Latte skulle överhuvudtaget inte sätta sig vid datorn...Så jag gör det istället.
Men nog var han med när allt drog igång, tillsammans med Staffan L bl.a.
Men tävla finner han ingen mening med, han använder ju häst.
Helena, (sambon).
 
Re: Anntti... det var som f.n!!!

Har sett att i USA så har dom börjat rida på tygeln
Vad menar du? har de äntligen lärt sig att hästen skall bära sig med bakbensaktion och "gå på tygeln", eller rider de med tygeln typ "neckreining"?
Vore kul att se hur denna "nya" typ av westernridning ser ut?

PS Fast jag är tjej( nåja 35 år gammal)så räknar jag inte antalet rosetter som det som räknas, fast det är onekligen kul att få dem som ett kvitto på allt jobb du lagt ner
 
Re: JJJackson... det var som f.n!!!

Hur är det med dig , det var längesen det begav sig med tävlingar på Greva och sonen som red med boxhandskar i freestylereiningen. jag brukade sitta i sekretariatet.
SWR är min klubb
 
Re:till Lattes sambo

Menar du Latte som bodde utanför Falköping och som sen var tillsammans med en konstnär utanför Skara.
En som varit med från , the beginning
 
Re: Anntti... det var som f.n!!!

Tiden visar väl, men skulle tro att det blir en högre form men något mer bakben.
Problemet här är domaren. Så många kan inte se om en häst går ens i rätt galopp så hur ska de se form?
Visst vore det väl kul ibland att åka ut. Men när man måste välja efter vem som dömmer så är det inte så kul.
Vissa domare är det helt meningslöst att åka till.
Tex. en vid prisutdelningen sade till ryttaren att han inte tycker om araber. Får tycka så kan dom göra, men inte framföra det. För att vinna med arab så måste det vara så mycket bättre att det inte går på något sätt, att bortförklara en sämre placering. När ekipage med bortappade hattar, två händer i stång, brutna mönster kommer före felfri arab så är det inte kul.
 
Re: Anntti... det var som f.n!!!

Jag håller absolut med dig, ingen "ras-rasism"!! Sådant gör mig bara arg! :mad:
Sedan hoppasjag att det blir som du tror , att formen kommer att bli högre än vad som blivit på modet de senaste 5 åren, jag gillar inte en häst som bara går helt avknäppt i en låg form och visserligen galopperar fort, men jämnfota bak för att det är så halt med dessa sliding-skor....
Hopppas att de är nästa sak som bli omodernt! jag menar är det inte bättre att en häst sätter sig djupt och kraftigt med styrka istället för att halka i sisådär 5-7 m?
 
Re:till Lattes sambo

Ja och nej.
Latte bodde förr utanför Falköping, en elev till honom var tillsammans med en konstnär utanför Skara.
 
Re: Anntti... det var som f.n!!!

Glidandet är brist på stopp :)
Hästen ska stanna i form inte glida. Helt meningslös rörelse.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Senast: Nox
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 883
Senast: Valle
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 962
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp