Messezmiter

B

**BORTTAGEN**

Snart kan vi sammla Jessica Steens alla uppfostrande trådar i en regelbok. Där kan hon få bestämma vilket kön våra hästar ska ha och hur vi ska sitta när vi rider. Dessutom skulle Team Penningen vara förbjuden för att alla ekipage inte håller den klass som Jessica vill. I sommar ska jag tävla i en skjorta med texten "Vem fan är Jessica Steen?"
 
Känner du dig träffad? En helt egen regelbok det vore ju trevligt. Det är ju faktiskt så att detta är ett diskussionsforum där man får diskutera saker med andra som har liknande intressen. Jag har de åsikter jag har och kan inte göra så mycket åt det tills någon bevisar motsattsen!

Men eftersom du verkar tycka precis allt jag skriver är bull shit så ser jag verkligen fram emot att se dig på tävlingsbanorna med din fina skjorta. Jag kommer ju garanterat se dig och du lär ha ögonen på dig! Inget hot....ett löfte!

Jag vill inte förbjuda TP, jag vill bara inte se hästar som sporras och slits i munnen. Lite mer klass på ridningen kanske. Kan själv tänka mig rida detta när jag känner att jag kan det jag skall göra. Jag tycker det finns endel som rider med klass redan idag men det jag skriv innan handlade om Gbg Horse Show och där tycker jag vi bör visa något annat.

Hm...kön på hästarna! Det var väl att ta i. Jag tycker mycket om hingstar och har tävlat en del sådan själv. Har inget emot det. Hur skulle det då se ut om vi inte hade någora hingstar kvar i landet?! Undrade bara varför många vill spara sina bebisar hela tiden.

Gällande sitsen så sitter jag inte så mycket bättre själv men jag undrar bara vad som hänt den sista tiden med endel reiningryttare. Många har ridit så fint innan och helt plötsligt så ändrade dom stil liksom. Men du kanske är en av dom och kanske kan förklara för mig varför. Bara nyfiken. Det kanske är så att vi helt enkelt har missat en clinic eller så. Tycker mig ändå att jag varit ute mycket för att lära mig mer men det räcker tydligen inte.

Med vänliga hälsningar

Jessica Steen

PS Jag skriver ju iallafall under med mitt namn! ;)
 
Jag tycker Jessicas åsikter är ärliga och ganska logiska. Att hon vågar skapa debatt och stå för vad hon tycker. Dessutom vet jag att hon är både snäll och trevlig IRL ;)
 
Instämmer med föregående talare, fast jag skulle gärna vilja se den där skjortan i sommar.....

Kan inte Jessica ha en också: "Det är för helvete jag som är Jessica Steen"

Hade det inte varit för Jessica som svarade på mina mail och gav tips för sisådär 2,5 år sen så kanske det inte hade blivit något av mina westerndrömmar och det var Jessica som tipsade mig om personen som jag tränar för idag. Har inte pratat med Jessica IRL än men det får väl bli av nån gång! Har iallafall sett henne rida på tävling :)
 
Ja, stå på dig Jessica!!
Det behövs verkligen någon som tar upp disskussioner även inom western!
Tycker ofta att du hittar bra och relevanta frågor att ta upp.
 
Var du tvungen att skaffa nytt nick för att säga det :D

Jessica står iallfall för vad hon säger, utan att byta nick :cool:
 
Jag känner mig inte direkt träffad av dina åsikter. Men jag känner mig indirekt träffad när någon går ut och kritiserar hela grupper av människor som du gör. Du har i de tre exemplen som jag tog upp kritiserat alla hingsägare som inte har en avelsvärderad hingst, alla TP ryttare, och i princip alla reiningryttare. Det är först i svaret på denna tråden som du skriver att det faktiskt finns TP ryttare som håller lite klass och att reningryttarna en gång i tiden kunde sitta på sina hästar. Vem är du som har rätten att döma dessa grupper av människor??
Du verkar har en enorm kunskap som du delar med dig generöst av här på Bukefalos, därför blir det ännu tråkigare när alla dessa som ser upp till dig läser dina generella fördömningar. Hoppas att jag inte gör bort mig i min fina skjorta för då dömmer du väl ut alla oss som rider trail oxå.
Vad det gäller namnet så kvittar det, jag vet fortfarande inte vem Jessica Steen är och dom som känner mig vet att Latte är mer än ett nik på Bukefalos.
 
Ja du Latte, du verkar då verkligen avsky mig. Och jag vet, jag är ingen höjdare på att uttrycka mig i ord och förklara vad jag menar. Jag blir så ivrig när jag skriver. Men personligen ser jag inte det hela som om jag kritiserar hela gruppen westernryttare som du skriver. Och jag ställde faktiskt frågor.

Det här med hingstarna handlar egentligen om att det som köper unghäst och inte vet så mycket om varken unghästar eller hingstar planerar på att behålla sinan hingstar. Ursäkta mig för att du/ ni missuppfattat mig. Givetvis skall det finnas hingstar.......

Åker man till en B-tävling och man på framridningen blir påriden på framridningsbanan 2 ggr av en hingst kan man ju börja fundera vad det är som händer. Det var ytterligare en hingst på framridningen som också for runt och höll på att krocka med en vän till mig. Så får det inte gå till! Inte undra på att man blir lite kritisk och orolig för vad som kommer hända i framtiden.

Ingen har gett mig rätten att döma folk mer än andra. Detta är fortfarande ett diskussionsforum som är öppet för diskussioner. Många som är här inne på Bukelfalos vet att jag varken avskyr reining, TP eller hingstar. Föresten är jag Re ryttare i botten men tycker det är tråkigt att se detta hända. Jag älskar reining och jag undrar varför man skall sitta på det viset som endel nu har görjat göra. Ser inte du skillnaden??????? Lika bra att jag skriver det att det gäller givetvis inte alla reiningryttare! Men eftersom man inte får namnge personer här på forumet så gör jag inte det.

Skjortan ja, visst för du ha din skorta och jag får väl ha min! Och du hoppas att vi möts en dag på trailbanan eftersom jag också rider trail. Vet du vad mer? Det är faktiskt trailen dom jag tycker utvecklas bäst idag! Chockad?!

Vem är du? Nyfiken!

- Jessica -
 
Som en...

....passus så kan jag jag flika in att han nog skriver under med sitt namn.

Det finns en Latte ....och är det den Latte jag misstänker så har vi en hel del att lära av honom.
Han var en av dem som började med Westernridning i Sverige redan på sjuttiotalet och red på sin tid även trickridning på High Chaparall.

mvh Eva
 
Eftersom vad jag förstått så har du en annan Nick. Varför skriva men ny nick? Står du inte för vad du skriver? Jag har ingen aning om vem du egentligen är. Men träffar dig gärna så vi kan fortsätta vår diskussion.

Jessica
 
Re: Som en...

Ja är du den Latte.......... i så fall vet jag nog vem du är. Då har vi många gemensamma vänner. Fick lite tips om Latte men vi trodde inte att du var född 68!

- Jessica - :D
 
Det är väl skönt att man kan ha åsikter. Och dom flesta håller nog med. Hingstar tycker jag skall kastereras om dom inte skall användas i avel och utställningssyfte. "Min åsikt" Reiningryttarnas sits, ja, inga kommentarer. Gudarna skall veta att det är svårt att rulla ner ordentligt men det är ändå många av dessa som är tränare och då förespråkas det att i stoppen skall man rulla ner. Hmmmmm :confused:
Jessica stå på dig :cool:

//Elisabeth
 
Nä.....

Jag är inte Latte.

Latte är Latte och han är mycket äldre än jag....

Förvirrat!

mvh Eva
 
Re: Nä.....

Oh nej, jga menar inte att du är det. Jag svarade bara på ditt fast det skulle varit Lates.......förlåt!


Jesssica
 
Re: Nä.....

Men denna Latte är född 68 står det på infon. Då måste han varit väldigt ung när han började med western på 70-talet.
 
Re: Nä.....

Jag vet. Det är därför som jag inte trodde det var Latte som var med High Chaparall gänget.

- Jessica -
 
Att ha olika åsikter främjar ju diskussionerna och genom att diskutera kan man ju komma fram till nya idéer eller hur? Som relativt nybliven westernryttare uppskattar jag att det finns folk som säger sin åsikt och delar med sig av sin erfarenhet...dessutom är Jessica en trevlig och rak person IRL! Har alltid tyckt att det verkar som westernforum alltid hållit en högre standard och varit trevligare mot varandra -låt oss hålla kvar vid den goda stämningen.... :D
 
*hehe* Ja jag säger då det.. När någon kommer med sunda åsikter o verkligen kan något ja då är det uppfostrande... Suck vad jag blir trött... Kan hända att Jessica försöker skapa lite diskussion kring ämnen hon eller andra funderat över. Som jag minns det skriver hon oftast sina trådar som frågor... just för att skapa diskussioner.. Tur är väl det att någon gör det så det händer lite på sidan?!

Denna Latte då som sägs kunna så mycket?! Vad har skrivits av denna människan?

För att återgå till Jessica.. Jag känner henne väl o jag vet vad hon går för. Det är en tjej med sunda åsikter som ställer upp för alla här i trakterna.. Det finns en anledning till varför hennes telefon går varm o att hon har massor o göra med hästar på kvällstid trots att hon inte har egen häst.. Kalla det för att se upp till henne om du vill.. Jag föredrar att se det som att folk här vet att Jessica har rätt mycket erfarenhet och att hon e enormt trevlig o ställer upp då hon kan.

Så alla andra som håller med henne i hennes trådar? Det råkar vara så att hon skapar dem men andra diskuterar vidare.. Det e okej?? Hmm.. Tycker fortfarande inte om utvecklingen av många (därmed inte sagt alla) reiningryttares sits.. Själv reiningryttare..

Vad det gäller TP.. Jösses titta själv.. vill vi verkligen visa det för allmänheten??? Det räcker ju att vi har en sådan som hackar in sporren i sidan o sliter runt hästen så e det kört.. Western = flängridning.. Vi kan väl fortsätta att utveckla den grenen innan vi visar den??
Var själv på väg (tillsammans med Jessica) att rida en klass TP men det blev inte av. Så vi är ju inte emot själva grenen..

Säger likadant om hingstarna.. Det ÄR inte kul att få en hingst i rumpan på sitt sto på framridningen bara för att banan inte räcker till.. Den borde varit 100x100 för att undvika sådana hingstar..
Jämför med andra raser i Sverige.. ta halvbloden.. sparas det så mycket skogsmullehingstar där?? En fråga nu, inget påstående..

/Sandra som gärna diskuterar.. Det e ju därför vi är här..
Håller man inte med så säger man emot... ;)
 
Ja precis Sandra. Jag försöker skapa diskussioner. Man hör folk tissla och tassla om saker som dom själv inte riktigt vågar ta upp och jag har stora öron och lyssnar men också tar upp dessa sakerna.

Jessica
 

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 739
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 574
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 003
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp