MH, BPH och MT tråden

Bukefalos 30 år!

Delar min drever också, för sakens skull 🙂 Hon är inte särskilt intresserad av nya människor och behöver några minuter för att bli trygg i hantering, väldigt lekfull och positiv till det mesta. Skuttade mellan stationerna och tiggde bus av samtliga. 😁 Skytten skrattade lite över huvudet som guppade upp och ner bakom långgräset vid skotten, mycket spännande!
1000041226.webp

Jag funderar på att göra BPH med min golden, bara för att det vore intressant att vara med på ett. Men sen har jag också kikat på en planerad kull av en småhundsras där tiken har gjort det, och jag tror jag skulle få ut mer av att försöka förstå den om min egen hund gjort det.

Kan det finnas några nackdelar med att göra BPH?

Jag funderar på att göra BPH med min golden, bara för att det vore intressant att vara med på ett. Men sen har jag också kikat på en planerad kull av en småhundsras där tiken har gjort det, och jag tror jag skulle få ut mer av att försöka förstå den om min egen hund gjort det.

Kan inte komma på en enda, enbart positivt.

Jag har valt bort BPH på min ena blandras p.g.a hans osäkerhet men då behövs han inte heller i någon avelsutvärdering. Hade han varit renrasig tycker jag att det är viktigt att så många som möjligt utvärderas, att välja bort vissa pga mentalitet ger en felaktig bild av kullen/rasen.

Däremot har jag gjort det med en annan av mina blandraser, bara för att jag tycker det är så intressant. Det gav mig inte så mycket ny information, bekräftade mer vad jag visste. Men jag tyckte ändå det var superkul och hänger gärna med andra bara för att kolla.

Tänkte att jag även lägger upp det här.

I helgen bar det iväg till Sandviken för BPH i närheten med större delen av kullen! Så igår gjorde Otis samt 3 av hans syskon BPH med skott. Så kul och intressant att se. En i kullen gjorde BPH för två veckor sedan då de inte kunde denna helg och den sista broden bor i Kiruna och kommer göra MH i deras trakter. Vi träffade även Otis föräldrar, så kul!

Tyckte definitivt att jag kände igen Otis under momenten. Tycker bedömning visar att han just är en trygg kille som älskar lek och människor.

Spindeldiagrammet bör finnas redo på onsdag!

20260823_200444(1).webp

I helgen bar det iväg till Sandviken för BPH i närheten med större delen av kullen! Så igår gjorde Otis samt 3 av hans syskon BPH med skott. Så kul och intressant att se. En i kullen gjorde BPH för två veckor sedan då de inte kunde denna helg och den sista broden bor i Kiruna och kommer göra MH i deras trakter. Vi träffade även Otis föräldrar, så kul!

Tyckte definitivt att jag kände igen Otis under momenten. Tycker bedömning visar att han just är en trygg kille som älskar lek och människor.

Visa bifogad fil 190002
Fint! Ser ut som en… golden :D

Visa bifogad fil 190002
Spindeldiagrammet har redan kommit upp! Rasen är jaktgolden som sagt.

Screenshot_20260824_181153_Chrome.webp

I viss mån känner jag att det är svårt att jämföra den sammanfattande beskrivningen med diagrammet...
Kolla faktiska kryss istället, det brukar vara tydligare :). Jag tycker det ser jättetrevligt ut, mycket bättre än genomsnittet för rasen. Jag hade faktiskt gissat labbe pga verkar väldigt handlingskraftig.

Kolla faktiska kryss istället, det brukar vara tydligare :). Jag tycker det ser jättetrevligt ut, mycket bättre än genomsnittet för rasen. Jag hade faktiskt gissat labbe pga verkar väldigt handlingskraftig.
Ok, tack! Ska göra det :). Å tack, kul att höra från någon som är kunnig på BPH. Han är riktigt härlig, mycket rolig att träna med och trevlig och enkel i vardagen.

Det är ofta nu för tiden som jag inte får upp något på SKK på BPH-fliken. Det står bara att det inte finns något rapporterat, fast hunden har gjort bph. Antar att fler haft det här problemet?

Det är ofta nu för tiden som jag inte får upp något på SKK på BPH-fliken. Det står bara att det inte finns något rapporterat, fast hunden har gjort bph. Antar att fler haft det här problemet?

Väntar man någon dag så brukar det komma in, det tar någon dag innan resultatet syns när BPH:et är färskt. Vet ej varför dock.

Jag syftade inte på nya bph:n, utan alla. Dvs även gamla! Jag får inte upp några som helst bph just nu.

Är det Hunddata du kollar i då? Där har jag aldrig sett nåt mer än att det står om hunden genomfört BPH. Vill jag se själva protokollet får jag gå in på Avelsdata istället, och där har det varit noll problem. Jag vet inte om det är en miss från SKK eller om det är designat så med flit. 🤔

Är det Hunddata du kollar i då? Där har jag aldrig sett nåt mer än att hunden genomfört BPH. Vill jag se själva protokollet får jag gå in på Avelsdata istället, och där har det varit noll problem. Jag vet inte om det är en miss från SKK att eller om det är designat så med flit. 🤔
Nej, menar avelsdata. Nu fungerar det igen, men får så här ofta att det under en viss tid/timmar inte fungerar.

Jag syftade inte på nya bph:n, utan alla. Dvs även gamla! Jag får inte upp några som helst bph just nu.

Jaha, det var ju mindre bra, vad störigt! Hoppas att SKK fixar till det! Själv har jag inte haft det problemet i avelsdata, har i och för sig inte tittat idag.

Liknande trådar

• Köpa valp, tips & råd
  • Jaktgolden
  • Barnböcker, författare och illustratörer
  • Väcker era hundar uppmärksamhet?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • Valvaka!
  • Vad är en rimlig hyra/boendekostnad?

Barn