Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Xarko har varit iväg på MT idag med @Milosari - så nöjd med mina lilla fransos som blev bästa hund för dagen med sina 197p!
Synd att han inte är en normal dobermann som jagar bara - då hade vi varit över 200p
Visa bifogad fil 190484
Tack så mycket!Grattis![]()
Xarko har varit iväg på MT idag med @Milosari - så nöjd med mina lilla fransos som blev bästa hund för dagen med sina 197p!
Synd att han inte är en normal dobermann som jagar bara - då hade vi varit över 200p
Visa bifogad fil 190484
Tack! Supernöjd med honom och tror bara det kommer bli bättre när han mognar ännu mer och tuffar på sig.Grattis, så kul!
Visa bifogad fil 190484
Tack så mycket!Snyggt, grattis!![]()
Tack så mycket!
Är fortfarande inte helt insatt i nya MTs poängskala men är nöjd!
Ja precis.Jag tycker det är vissa bitar som ger alldeles för stort utslag. Om man tittar på hans individuella betyg så låter ju dessa toppen, så det är konstigt att det finns 100 poäng till att skrapa ihop. Men godkänt ligger ju på 100 så han har ju nästan dubbelt av det så absolut, det är fina poäng.![]()
Vilka bitar vill du ska ge större utslag? Alltså nästan 200 p är ju väl över godkänt och hunden har ju många fina sidor. Jag tycker det syns.Jag tycker det är vissa bitar som ger alldeles för stort utslag. Om man tittar på hans individuella betyg så låter ju dessa toppen, så det är konstigt att det finns 100 poäng till att skrapa ihop. Men godkänt ligger ju på 100 så han har ju nästan dubbelt av det så absolut, det är fina poäng.![]()
Vilka bitar vill du ska ge större utslag? Alltså nästan 200 p är ju väl över godkänt och hunden har ju många fina sidor. Jag tycker det syns.
Jag tycker att det är jättebra att kampen är mycket mindre värt än nerver, nyfikenhet och sociala förmågor. Kampen är ju till viss del en träningsprodukt, det är svårare att träna en hund att vara handlingskraftig och att svara rätt på retningar.Om man jämför med den gamla korningen ger ju kampen nästan inget. En bekants hund fick 294 poäng trots att den låg på 2 och 3 i de första fyra bedömningspunkterna under social kamplust. Sen ger jakten en massa eftersom det är två bedömningspunkter som direkt kan ge en +3 utan att nåt annat moment blandas in. Jag gillar inte hur saker grupperats ihop.
Boxerklubben var väldigt emot förändringen och jag håller med deras linje. Den är inget bra avelsverktyg för oss.
Jag tycker att det är jättebra att kampen är mycket mindre värt än nerver, nyfikenhet och sociala förmågor. Kampen är ju till viss del en träningsprodukt, det är svårare att träna en hund att vara handlingskraftig och att svara rätt på retningar.
Ja men vad kul, såg att det var någon schäfer på startlistan. Södertälje?Daisy ska göra MT kommande söndag. Egentligen lite tidigt men jag vill gärna göra det innan hon paras under höst/vinter. Blir spännande att se om hon kommer plocka fram lite allvar på släden. På MHt gjorde hon lekinviter till spökena och beskrivaren frågade mig om hon någonsin blir arg.
Tror för övrigt att det är samma MT som @Malibu_Stacy ska gå med sin hund. Dock i olika ändar av dagen.
Jag har inte heller gått det "nya" så det ska bli jättekul. Tror hon i bästa fall kan hamna runt 150 men samtidigt kan hon mycket väl överraska mig åt båda håll.Ja men vad kul, såg att det var någon schäfer på startlistan. Södertälje?
Vi startar som nr 2 så då kommer vi nog inte ses.
Jag har en som kan bli väldigt arg och upprörd, men som brister lite i nyfikenheten så jag räknar inte med något godkänt resultat. Är ändå extremt taggad då jag tycker det är så kul att gå med sin hund! Spännande med det nya också, det blir första för mig.
Och överraskad blev jag åt precis rätt håll! Hon rockade loss som den roliga balanserade hund hon är och slog till med 217 poäng! Med tanke på att hon bara är 2,5 år så kan jag inte önska mig något mer.Jag har inte heller gått det "nya" så det ska bli jättekul. Tror hon i bästa fall kan hamna runt 150 men samtidigt kan hon mycket väl överraska mig åt båda håll.