Jag hade så himla torr hud ett tag och det var då jag blev rekommenderad detta, gillade inte alls dagkrämen så körde på nattkrämen dagtid i stället. Nu har jag inte torr hud i alla fall!
Vill dock gärna höra om fler har erfarenheter av microneedling
Tycker inte att det gör ont. Det trycker ju på, men det sticks absolut inte. Gör inte ont, skaver mer eller hur jag ska säga att jag upplever det. Blir inte så ofta eftersom jag bor långt ifrån den typen av kliniker.
Har gjort det i kombination med syror.
För mig blir det en kickstart. Rekommenderar inte att gå på galej i anslutning till en behandling, för man blir minst sagt mosig.

Efter ett par dagar ser man stor skillnad. Nu har jag inga problem med acne, men om man säger så, det som inte blir rent vid en behandling, blir aldrig rent. Sedan kommer läkningsprocessen igång.
Jag håller det vid liv med syror och vågar nog säga att jag har fräsch hy. Samt spänstig för min ålder.
Är ganska lat men har några vänner som "kan och gör allt". Så jag har hängt på deras kunskaper.

Köper det de säger att jag ska använda. Exuviance är bra produkter, men om jag ska vara ärlig, så tycker jag inte att det är så mycket fart i dom.
Just nu använder jag en blandning av Peter Thomas Roth (han startade sitt märke p.g.a. sin egen acne), RMS och The Ordinary. Dyrt och billigt alltså. Det är det som är fördelen med vänner somhar testat"allt".
Hade jag skött mig lika bra som dom gör, hade det sett ännu bättre ut, men jag är nöjd och som sagt, jag är lite lat och orkar inte med för många moment.
Tycker absolut att du ska testa. Bor du västerut vet jag en fantastisk liten salong som jag gärna besöker när jag har vägarna förbi.