Bukefalos 28 år!

Midsommartråden aka HELGTRÅD!

Fantastiskt jäkla dödstråkigt har jag.
Sista arbetspasset för den här veckan nu. Lunch om en halvtimme. Slutar om 6,5h. Jag vill bara hem, lägga mig i soffan och försöka kurera min vaddetnuärsjukdom
 
Det är otäckt att sd har fått så mycket röster. :crazy:

Tittar på fixa rummet på bolibompa.
De har en så otroligt snygg tapet! Vill ha!:love:
 
Oh institutionen (jösses, det har jag nog aldrig stavat till förut) för matnyttig information.

Jag kan bidra med information om att jag ligger i soffan med två katter. Himla mysigt!
 
Jag sitter på Buke istället för att göra en mängd med läxor. VILL INTE!
 
Jag muttrar över att det ska vara så skräpigt att bo på bottenvåningen :meh: Visst, två fina uteplatser som är större än balkongerna men har ni tänkt på hur mycket skit som faller ned från de andra balkongerna?

Inte så farligt mycket egentligen, mest enstaka fall och vi har fått tre fina dekorationsstenar gratis :D men idag råkade någon krossa något glas. Ren tur att vi inte var ute då :eek: Förståeligt misstag annars och de skulle komma och städa upp. Det var en hel del! Men när jag tittade ut igen så hade de sopat upp det som låg på stenplattorna men inte det som låg under buskarna :crazy: Fattar ju att det är jobbigt att behöva plocka upp för hand men vi har en katt som brukar få gå ut i koppel och ibland går jag ut barfota. Det är ju farligt!
Nåja, de nämnde något om att städa imorgon också så hoppas de bara typ tog det värsta idag.

Men ville bara varna er, det är bekvämare med balkong eller grannfritt om ni vill slippa sånt här! :D
 
Nu när jag ändå håller på och muttrar så ska jag klaga över en sak till; folk som röker. Det är ert val, fine by me, men någon i det här huset verkar tro att snön har någon slags magisk kraft som får fimpar att försvinna när man kastar ned dem från balkongen. Big news for you, de ligger kvar där när våren kommer! :grin:
 
@cili @Mirre
Kanske är dags att engagera sig i politiken? Det behövs ju fler yngre.

Men då måste man hitta ett parti som man har samma åsikter som.
Ja egentligen borde man väl det, men som sagt - att hitta ett parti som känns helrätt är väl inte alldeles enkelt. Sen vet jag inte riktigt om det vore min grej. Kommer man upp en bit (räcker väl med kommunnivå iof) så får man ju leva med att nästan allt man gör granskas och riskerar att hamna i tidningen (såväl lokaltidning som större), och då skulle jag känna mig sjukt paranoid :p
Men visst vore det bra om fler engagerade sig mer än att sitta och diskutera saken hemma och på fb
 
Jag har precis upptäckt att man kan kolla på Bröderna Fluff på tv4play. Har suttit och kollat massor med avsnitt i rad, så jäkla dåligt att det blir bra :rofl:
Himla synd att inte de gamla avsnitten med originalskådespelarna finns med, men man får ta det som erbjuds.
 
HAHAHAHAHA årets pucko-pris går till zassoo :rofl:

Som ni säkert minns åt jag väldigt mycket kladdkaka igår (för ni antecknade väl?). Den var god, men inte riktigt kladdig trots att den varit inne lagom tid i ugnen. Nåja, tänkte zassoo och smaskade på, det kan ju bli sådär ibland.

Idag när jag skulle värma lunchlådan öppnar jag mikron. Där står en skål. I skålen finns 100 g smält smör som nu har stelnat.

I kakan fanns alltså INGET SMÖR. *ridå*
 
HAHAHAHAHA årets pucko-pris går till zassoo :rofl:

Som ni säkert minns åt jag väldigt mycket kladdkaka igår (för ni antecknade väl?). Den var god, men inte riktigt kladdig trots att den varit inne lagom tid i ugnen. Nåja, tänkte zassoo och smaskade på, det kan ju bli sådär ibland.

Idag när jag skulle värma lunchlådan öppnar jag mikron. Där står en skål. I skålen finns 100 g smält smör som nu har stelnat.

I kakan fanns alltså INGET SMÖR. *ridå*
Haha!! Omedvetet fettsnål variant :D
 
@cili Inget ont som inte har något gott med sig? :D "Ja jag åt ju nästan en hel kladdkaka, men det var i alla fall inget smör i den!"
 
HAHAHAHAHA årets pucko-pris går till zassoo :rofl:

Som ni säkert minns åt jag väldigt mycket kladdkaka igår (för ni antecknade väl?). Den var god, men inte riktigt kladdig trots att den varit inne lagom tid i ugnen. Nåja, tänkte zassoo och smaskade på, det kan ju bli sådär ibland.

Idag när jag skulle värma lunchlådan öppnar jag mikron. Där står en skål. I skålen finns 100 g smält smör som nu har stelnat.

I kakan fanns alltså INGET SMÖR. *ridå*
Haha :D

Det är märkligt hur vissa människor kan påverka en, killen har just åkt och blir borta hela helgen. Vanligtvis brukar det vara lugnt, visst saknar jag honom som fan men det brukar ändå vara skönt och vara lite själv också.
Men nu kändes det skit rent ut sagt :(
Jäkla människa och vara underbar på alla sätt :love:
 
@zassoo Då om någon skulle fråga efter ett recept på fettsnål och laktosfri kladdkaka så kan du ju tipsa om ditt briljanta recept! :D
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
549
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
68 69 70
Svar
1 387
· Visningar
54 859
Senast: Scandi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Lady_S
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 688
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp