Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Haha ja när vi fick reda på att tjuven tagit vårat käk så kände jag mig i farozonen direkt:p Hedinn var inne på att det kunde vara du som var tjuven och att du åt mig för att visa att det var du (i och med att du lagt den enda rösten på mig). Men Hedinn hade redan fattat att du var tjuven :)
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Haha oj vilken oväntad avslutning! :D Jag är lite nyfiken på vad lyan fick för spioninfo - hur fattade ni att jag var spion och inte siare? Att jag var något var väl övertydligt med tanke på hur jag gick på Hedinn, men det var ju bara genom tjuven som jag indirekt fick en "sia".

Övrigt, riktigt kul med specialrollerna! Min egen roll gillade jag skarpt i förhållande till de andra rollerna. Det blev också ett lite annat sätt att tänka än de "gamla vanliga" ulvspelen, så bra jobbat Myrten! :bow: Nästan lite tråkigt att det tog slut så snabbt, jag hade velat läsa fler uppdateringar ;).
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Det här måste vara den första och enda lek där den goda sidan vunnit utan att ha lyckats rösta ut en enda ond.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Första natten fick vi veta vem vi åt (det visste vi ju inte alls innan :p ) och andra natten att du blev siad. Att du var spion stod klart när du verkade så säker på Hedinn och vi visste att du blivit siad och därför inte kunde vara siaren:)
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

När jag tillslut fattade hur ätandet av drama gick till så insåg jag att det kanske var tjuvens budskap - hon åt den som hon röstat på. Å ena sidan lite uppenbart, å andra sidan - man vet ju aldrig vad som händer i ett ulvspel ;)
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Aha, ja det förklarar saken! :) Haha ja vem ni åt måste ju vara den nödvändigaste spioninfon någonsin :p.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Första natten fick vi veta vem vi åt (det visste vi ju inte alls innan :p ) och andra natten att du blev siad. Att du var spion stod klart när du verkade så säker på Hedinn och vi visste att du blivit siad och därför inte kunde vara siaren:)

Va? Fick reda på vem ni åt?
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

.
Vet en lek för några år sedan där LL placerat en förrädare i lyan från början. Vid något tillfälle fick denne (jag tror det var Killa) i uppdrag att skicka käk-PM och då valde hon en av de andra ulvarna. Förvirringen var... stor:). Jag minns inte om ulvarna kom på att det fanns en förrädare faktiskt. Det här var precis innan jag själv började spela, så det var en av de lekar jag läste för att få grepp om spelet och jag har väl funderat över det där med förrädare i lyan, hur man ska få till det, ända sedan dess. Men att en god administrerar det vi populärt kallar "käket" är alltså inte något nytt. Dock tror jag inte att förräderi på det här sättet kan användas för ofta. LL lär få X antal PM skickade i samma sekund varje gång det finns möjlighet till förräderi då;). Men att Hedinn kunde ta hem segern till goda sidan i ett svep nu berodde ju på (o)lyckliga (beroende på vilken sida man står på) omständigheter då hon råkade först få ett extrakäk och sedan bli omvänd. Och det lär ju inte hända så ofta.

Pga den leken gillar jag inte förrädare. Och ofta körde jag på att den som ska skicka in nattmat ska skicka kopia till alla ulvar. Killa fick inte uppdraget att skicka PM utan verkade väldigt gärna vilja det, och jag tänkte typ "jaha, visst om hon tycker det är kul". Rollistan var dold och jag hade aldrig tidigare varit med i en lek när en förrädare är med, så jag hade inte en tanke på det.

En lek som denna när någon kan omvändas så skulle jag köra på att kopior ska skickas till alla ulvar. Och som LL skulle jag då inte godkänna att en enskild ulv sen ändrade. Hur lyckades Hedinn i denna lek?
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Fattade du när jag skrev att jag trodde du var siare? Tänkte att ulvarna då borde förstå varför jag stal av dig.

Fattar inte heller varför ingen misstänkte mig, men jag hade brist på både tid och ork så jag tänkte att så länge ingen gör det behöver jag ju inte anstränga mig mer.

Dumt att jag käkade drama dock (förlåt drama). Jag hade hoppats på att du skulle skriva ett litet teoriinlägg där du skrev om dom som var OK att käka (efter att du fick veta att du blev bestulen alltså). Var inne på paddan eller drama men tog drama eftersom jag röstat på henne och ni kanske skulle göra den kopplingen.

Haha nej, siardelen kopplade jag aldrig! Men jag tyckte du spelade skumt redan från början, reagerade redan på din röst på Paddi dag ett, det kändes fel i det läget. Så jag höll dig som trolig ond redan då, när sen dramatik käkades tänkte jag direkt att om det är någon som tänker till bör den göra något som kopplar det till den personen och du hade ju röstat på dramatik dagen innan. :) Så den kopplingen tog jag direkt! Sen ja, borde jag ju ha tänkt på att skriva något, men det gjorde jag uppenbarligen inte... Vilket också fick drama att konstatera att tjuven kunde ha valt att käka henne efter mina misstankar däråt dagen innan, men jag kände mig ändå säker på att du var ond. Speciellt när du inte hakade på teorierna mot mig utan bara kommenterade dem lite snabbt och sen la en annan röst, det kändes som att en god Niyama hade sett lite mer i de teorierna. ;)

Gällande käket sista natten så ändrade jag aldrig, det första jag skickade in var LindgrenV och Matmissbrukaren.

Vira: Som sagt fick vi veta att du siades den natten. Och eftersom spionen var den enda som fick infon om att jag blivit bestulen och att tjuven käkade drama så var det ganska enkelt att räkna ut. ;)

KD: Du nämnde väl inte mig alls efter du tog över bumpos roll? Därav att jag trodde du kom tillbaka som ond, eftersom du verkade så jättesäker på min ondhet innan.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Speciellt när du inte hakade på teorierna mot mig utan bara kommenterade dem lite snabbt och sen la en annan röst, det kändes som att en god Niyama hade sett lite mer i de teorierna. ;)

Gällande käket sista natten så ändrade jag aldrig, det första jag skickade in var LindgrenV och Matmissbrukaren.

Haha, ja det var lite genomskinligt.

Hade ni inte kommit överens om vem som skulle käkas eller ändrade du?
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Det var faktiskt så jag valde både Paddi och Vira. Sen kändes det som om de skulle förstå att jag var god också....

Varför tror du att jag inte skrev en enda teori om dig?? :D
Jag fattade direkt att siaren skulle sia mig första natten å sedan var det bara å hålla utkik efter spåren ;)
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Och paddington, ber om ursäkt ers majestät jag var bara en livrädd bybo :o:D

ingen fara - jag var bara liiiiite trög den här leken :p, var först i morse när jag läste igenom mitt inlägg från igår kväll och sedan MMs inlägg som jag fattade att det var hon som var ulven av er två :sneaky:
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

ingen fara - jag var bara liiiiite trög den här leken :p, var först i morse när jag läste igenom mitt inlägg från igår kväll och sedan MMs inlägg som jag fattade att det var hon som var ulven av er två :sneaky:

Ett tag när du började jaga Habina trodde jag på riktigt att du var ond :D
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Ett tag när du började jaga Habina trodde jag på riktigt att du var ond :D

haha, var helt enkelt inte min "lek" den här gången - hade liiite för mycket omkring mig hemma å hann inte gå igenom så mycket som jag velat :o (sedan visste jag ju att ngn av habina, mm och asko var missionär - kunde bara inte komma på vem av dem...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
95 700
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
46 032
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
41 114
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp