Sv: Midvinterblot (varulvslek)
Jag tycker det är minst sagt märkligt att tre personer (när jag började på inlägget så var det tre, sen blev det fyra) redan har röstat på en och samma Padda, som är den enda som fått några röster förutom jag(när jag började inlägget, sen röstade dramatik på TLV)
Att första rösten -
Habinas hamnar hos Paddan kan jag nånstans förstå och se som en rätt så typisk förstadagsröst, det gäller att hitta nånting att teoria om och visst där är en teori, inte världens starkaste. Å andra sidan känns det som en slump att just hennes inlägg postades först, den kom bara tre minuter innan Askos röst. De kan ha skrivit samtidigt men att Habina var lite snabbare med postningen
Sen så kommer
Askos röst där jag inte riktigt greppar teorin. Är det att Paddan ändrat åsikt om BoP-ar? Eller att hennes tankar var för lika det som Vira använde mot mig? Jag fattar verkligen inte dessa halmstrån. Lite väl svagt tycker jag allt. Jag tänker nog att en andraröst på någon alltid är lite misstänkt, har man då inte en egen stark teori, så känns det ännu konstigare. Å andra sidan så kan det som jag skrev i förra stycket vara en ren slump att just denna röst kom som nummer två.
Sen då den tredjerösten på samma Padda, med en teori som förklaras med att den är bättre än en BoP, ja trofasen det - BoPar är ju inte tillåtna. Jag tycker att
SoffiProppi sätter ett likhetstecken mellan aktiv=icke ond och inaktiv=ond ett resonemang som jag tycker är lite väl kategoriskt. Även om Paddans misstankar mot en oaktiv finns där samtidigt som hon påpekar om kritiken hon fått tidigare, lite motsägelsefullt, men ändå inte så jättemärkligt tycker jag, utan mer ett sätt att få igång leken. SoffiProppi skriver också en kommentar till Habina som jag reagerar på:
Eller försöker du skydda Dramatik, din ev missionärskollega, genom att ge en förklaring till hennes beteende?
Detta känns skumt. Det om något känns som ett sätt att försöka dölja att de två (Habina och Soffiproppi) är på samma sida, samtidigt som hon hakar på/boostar drevet mot Paddi
Det är helt klart att några av de fyra som röstat på Paddington borde vara missionärer. Är alla goda hade de nog försökt hitta lite mer substans och andra att rösta på.
Matmissbrukarens teori känns också en smula svag. Jag kan inte se någon anledning att försöka rikta misstankar bort från sig - innan man fått några på sig, vilket jag inte tycker att Paddan hade innan kommentaren om dramatik.
cirkus röstar på Soffiproppi enligt ovan teori.