Bukefalos 28 år!

Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

*suck* svar till er alla. Jo jag brukar få kritik speciellt tidigare i lekar att jag skrivit "att jag väljer att rösta på xxx eftersom den varit osynlig/inaktiv etc, och jag vill ha aktiva spelare som för spelet framåt."

Jag har inte röstat på Dramatik (än) - och jag har full förståelse att man kikar in i tråden ibland för att se att om ngt har hänt/dykt upp om man har möjligt att göra det (vilket jag själv också gör), det jag noterade med dennes inlägg var dock att så fort denne fått en påpekan om att den varit osynlig så gjorde den sig mer synlig....

Sedan om det säger ngt om Dramatiks roll el inte det säger jag inget om, men jag noterar det.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Trodde leken skulle dragit igång lite mer vid detta laget, men tydligen inte. Ser att paddan börjar få en del röster vilket gör mig lite misstänksam. Jag får lite så "lätt byte"- känsla och tänker därför inte lägga min röst där eftersom jag tycker det är synd att "straffa" de som försöker kicka igång leken.

Blir också misstänksam och en annan sak jag noterar i sammanhanget är att alla rösterna kommer från nya spelare: Habina, Asko (visserligen 2a leken tror jag), Matmissbrukaren och Soffiproppi varav 3 av dem leder inläggsligan (efter LL)... Är helt säker på att inte alla av dem är i lyan (isf skulle jag nog undra hur Myrten gjort lottningen :p) - men att någon av dem är där skulle jag inte ta för allt för otroligt.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Halvknapp

Jag börjar misstänka lite ugglor i mossen här när så många hoppar på tåget för att lyncha paddan och samtidigt skriver (nästan) samtliga något i stil med "det är ingen bra teori men en teori iaf". Det är ju såklart så men det verkar vara ett på tok för enkelt val för dessa att rösta på paddan och sedan avskriva sig skyldighet om paddan är god.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

*suck* svar till er alla. Jo jag brukar få kritik speciellt tidigare i lekar att jag skrivit "att jag väljer att rösta på xxx eftersom den varit osynlig/inaktiv etc, och jag vill ha aktiva spelare som för spelet framåt."

Jag har inte röstat på Dramatik (än) - och jag har full förståelse att man kikar in i tråden ibland för att se att om ngt har hänt/dykt upp om man har möjligt att göra det (vilket jag själv också gör), det jag noterade med dennes inlägg var dock att så fort denne fått en påpekan om att den varit osynlig så gjorde den sig mer synlig....

Sedan om det säger ngt om Dramatiks roll el inte det säger jag inget om, men jag noterar det.

Jag har också röstat på inaktiva flera gånger men tror aldrig jag fått misstankar mot mig pga det.

Att göra sig mer synlig efter påpekande skulle nog många göra oavsett om man är god eller ond. Lynchad vill man ju inte bli oavsett roll.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Knapp

Och jag tycker att dramatik spelar helt annorlunda i den här leken än vad hon gjorde i förra. Inte för att man ska gå så mycket på det men sist så var hon mer rättfram, skrev vad hon tyckte och var ju väldigt god i den leken. I den här leken skriver hon saker som det här:

(Nej, man greppar inte alls efter halmstån nu:p)

Och det (och hennes tidigare inlägg) ser mer inställsamma ut än sist. Jag funderar på om hon döljer något.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag reagerar mest på att det efter att Habina "släppt bomben" (röstat på Paddan dvs) så hakade resten på så himla snabbt med ännu tunnare teorier. Det fanns ju lite misstankar, och det är klart att folk letar halmstrån, men jag fick känslan av att det blev så enkelt för "resten" att haka på.

Jag håller även med Dramatik i sin motivering om TeamLundver :cautious:
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag har möjlighet att vara aktiv eftersom jag är arbetslös och således har mycket tid för leken. Sedan håller jag med om att det vore dumt att sätta alla nya i lyan men jag tänker som dig att det finns möjlighet att en ny finns med och jag funderade på om jag skulle lagt min röst på någon som ännu inte gett sig in i leken för det känns lite misstänksamt och eftersom jag följt några lekar så har jag sett att det är inte ovanligt att många gör så.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Fast kom inte Dramatiks "bombsäkra" inlägg efter första DL? Vilket i sin tur kan ha sin förklaring i att hon var siare och alltså visste om rollerna på de hon siat? Det var ju därför det blev lite klagomål också, att Drama god/ond-förklarat utan tillräckligt med teori bakom vilket i sin tur ledde till att onda sidan fick förmåner. Det visste ju inte drama då, men det kom ju fram i diskussionen när leken slutat.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Oj, den här röstningen ser ju lite skrämmande ut. Tror aldrig jag har varit med om att någon som fått många röster första dagen varit ond och även om det är lätt att träffa en god när man i princip bara plockar nån, så känns det som större chans att pricka en ond vid en jämn röstning i alla fall... Även om det främst brukar vara goda som lägger strömröster på andra goda på det viset dag 1.

Ehrm, ursäkta svammel, har precis lämnat pluggandet och är lite trött i skallen, hoppas det går att förstå nåt av det jag vill ha fram i alla fall. ;)

Spontant känner jag i alla fall att jag inte har nåt syfte att misstänka Paddi, för min egen personliga statistik säger att det är liten chans att hon är ond. Gällande de som röstat kan det mycket väl finnas en ond inblandad, men troligtvis inte så många fler och det kan lika gärna vara goda spelare hela högen... Det ska bli intressant att höra lite mer från dem och se om man kan få ut nåt av det.

Själv har jag mest reagerat på karamelldrottningen, som verkar ha väldigt starka åsikter om vilken sida drottningen bör stå på. Omvänd psykologi, tro? Att hon vill att drottningen ska välja att vara ond för att få fler på sin sida? :cautious:

Hedinn röstar på karamelldrottningen
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jasså? Jag läste inte allt när leken var slut, så jag hängde inte med då. Hon siade väl dock inte alla ulvar så hur kan hon vara så självsäker hela leken igenom? Sen tyckte jag att hon var mer rättfram hela leken igenom sist. Inte en massa smileys och (t.ex.) det citat som jag skrev i senaste inlägget.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag har för mig att Mammas var på mig om det i början när jag lekte (och ev Sasse), det gällde speciellt första-dags rösten eftersom de tyckte att man skulle ge folk en chans att teoria innan man misstänkte dem.

Men du har helt rätt, jag röstar också på inaktiva spelare när jag hittar något jag tycker är misstänkt i de inlägg de skrivit.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Kl

Helt OT men hur gör man när man mångciterar? Kan hända det behövs i leken.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Själv har jag mest reagerat på karamelldrottningen, som verkar ha väldigt starka åsikter om vilken sida drottningen bör stå på. Omvänd psykologi, tro? Att hon vill att drottningen ska välja att vara ond för att få fler på sin sida? :cautious:

Det här förstår jag verkligen ingenting av. Det KD skriver är ju att det är tråkigt att vara missionär och det menar du skulle vara omvänd psykologi?
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Det här förstår jag verkligen ingenting av. Det KD skriver är ju att det är tråkigt att vara missionär och det menar du skulle vara omvänd psykologi?

Nja, syftade på det hon skev om att hon tycker det är fel med en drottning som först är på folkets sida och sen går över till missionärerna.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag tänkte faktiskt på samma sak där angående TL :D

*kl*

Jag la min röst på Paddington innan jag hann se Habinas röst och nu har två röster på samma person dykt upp - känns lite skumt och inte så jättebra även om jag förstår att någon måste ju åka ut till slut O_o
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag tycker att mumorsans teorier/tankar om dramatik känns... Olustiga är nog eätt ord. Jag tycker inte att dramatik verkar ond. Eller mindre god. Än någon annan. Baserat på ovanstående bumpo röstar på mumorsan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
96 401
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
46 745
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
41 846
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp