Bukefalos 28 år!

Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Vill och vill ligga lågt.
Det lät ju som något det.

Nej, jag har haft en tuff dag med en stallkompis som fått ta bort sin ponny, alla har varit så himla ledsna och även jag. Så jag har inte riktigt kunnat engagera mig mer än så idag. Det är en ny dag imorgon och jag hoppas att den blir bättre och att jag får kläm på alla rollerna och att leken kommer igång.
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Ja men en anledning till att i stort sett bara aktiva spelare får röster är ju för att iaf jag fick så mycket kritik för att jag ofta röstade på Oaktiva spelare i inledningen av en lek så det "vågar" jag ju inte göra längre ;)

Så det är därför jag alltid åkt ut typ direkt tidigare. Jag har varit för aktiv helt enkelt.. Tror jag ska ta lite mindre plats denna gången ;)

Har hittat leken Btw
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Ja, den kan man genast använda. Eftersom motiveringen *verkligen* var dålig.

Jag hade velat se dig komma på en bättre röstmotivering i det här läget ;).



OT:
Ledsen att höra om ponnyn. Det är alltid trist, även när det inte är ens egen.
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Så det är därför jag alltid åkt ut typ direkt tidigare. Jag har varit för aktiv helt enkelt.. Tror jag ska ta lite mindre plats denna gången ;)

Har hittat leken Btw

Jo det där stämmer faktiskt rätt bra. Aktiva förstadagar har dessutom, gångerna jag inte fått röster på mig, fått ulvarna att välja mig som käk första natten. Tre lekar i rad :p.
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Jo det där stämmer faktiskt rätt bra. Aktiva förstadagar har dessutom, gångerna jag inte fått röster på mig, fått ulvarna att välja mig som käk första natten. Tre lekar i rad :p.

:eek: Får mig nästan att vilja skriva inlägg så att jag har mer än du utav medlidande..!
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Om jag hade haft förslag på nån bra teori redan nu så hade jag nog röstat nu jag också.

OT
Ja, det är skitsorgligt med ponnyn, vi har följts åt och varit stallkamrater i över 10 år. Dessutom så var förloppet riktigt läskigt. Från helt frisk ena dagen till djursjukhus med blodförgiftning pga toxiner som gått ut i blodet via tarmen. De fick bukt på febern, men tarmarna kom inte igång så idag orkade hans kropp inte längre och de tog bort honom.
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Blir ju lite misstänksam när du skriver första inlägget tidigt i tråden och sedan kommer in strax efter att någon nämnt dig - känns som du har kikat i tråden å haft bevakning men valt att smyga i bakgrunden.... :cautious:
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Kan kanske vara med Dramatik som med mig. Jag har tid att skumma tråden ibland, men så länge det inte finns något att svara på så låter man bli. Jag skrivet på mobilen och det tar evigheter. :crazy:

Är det förflyttning av fokus du försöker dig på? ;)
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Nu svarade du iofs på dramatiks inlägg, men det känns som om det lika gärna kan ha gällt mig.

För mig är det så att vissa dagar, som igår, så hann jag in i tråden och ge mig tillkänna precis innan jag stack till stallet, sen så tog stallbesöket betydligt längre tid än planerat pga jag tog hand om lite extra hästar bland annat pga den tråkiga händelsen med ponnyn. Sen så har jag mer tid på kvällen och då gick jag in för att läsa vad som kommit hittills, såklart att jag reagerade när jag redan fått en röst på mig.
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Jag kan väl kika i tråden ändå? Det finns ju inte direkt något allvarligt att prata om än, men jag skriver så fort jag har något att skriva, ungefär som Habina svarade.:)
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Blir ju lite misstänksam när du skriver första inlägget tidigt i tråden och sedan kommer in strax efter att någon nämnt dig - känns som du har kikat i tråden å haft bevakning men valt att smyga i bakgrunden.... :cautious:

Fast det är väl inget ovanligt? Så gör jag ofta, läser så fort jag har tid men har jag inget att tillföra just då (eller behöver mer "betänketid" till ett svar) eller till och med önskar se någon annans åsikt i frågan innan jag svarar själv, så väntar jag med att skriva. Vilket ju gör att jag kan vara tyst en period för att svara direkt och snabbt om jag blir direkt tilltalad. Det gäller ju hela leken egentligen, även om jag kan erkänna att jag är mer avvaktande nu till en början än jag kanske brukar, främst av den anledningen att det skulle bli måååånga sidors OT om alla 18 skulle babbla på som idioter utan något innehåll långt innan första DL. ;)
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag tror det finns risk att jag kommer ha fullt upp ikväll, så jag röstar nu för säkerhets skull.

Jag reagerar på hur snabbt Paddan hoppade på Dramatik, det känns som hon försöker få igång lite diskussioner kring Dramatik och kanske någon/några röster? Det känns om inte ulvigt, så misstänksamt.

Habina röstar på Paddington
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jisses vad svårt, vet inte om jag hinner rösta innan kl 19 nu så jag läser igenom tråden och skriver ned de minsta misstankar jag kan få tag på :p

Paddington skrev att hen har ändrat sig i fråga om bop:ar första dagen, frågan är om hen ändrat sig mellan lekarna eller ändrat sig i den här leken? Sen i inlägg 69 skriver hen en liten teori(?) som påminner mig om Viras teori om hur mycket aktiva folk är, men hen har inte kommenterat Viras teori trots (eller kanske pga?) likheten.

Och Vira röstade med en kanske märklig teori tycker de flesta verkar det som men jag tyckte att den inte var så märklig med tanke på hur svårt det är att försöka hitta en bra teori så här i början.

Och ja, det är halmstrån jag griper efter här :D

Så ifall jag inte hinner titta in före dl så röstar jag nu

AskoII röstar på Paddington
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag reagerade på precis samma sak!

Det känns som Paddington försöker få bort blickarna från sig själv genom att göra så. Men jag lägger ingen röst än eftersom jag vill gå igenom leken först. Det finns fortfarande några få som inte hoppat in i leken än och jag hade önskat att dom hoppar in innan DL så det finns något att gå på även om det förmodligen inte ger så mycket nu innan första DL.
 
Sv: Midvinterblok (varulvslek)

Kan kanske vara med Dramatik som med mig. Jag har tid att skumma tråden ibland, men så länge det inte finns något att svara på så låter man bli. Jag skrivet på mobilen och det tar evigheter. :crazy:

Är det förflyttning av fokus du försöker dig på? ;)

Eller försöker du skydda Dramatik, din ev missionärskollega, genom att ge en förklaring till hennes beteende? :cautious:
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Läser igenom tråden lite (då jag måste rösta nu för att hinna), och börjar ändra åsikt... Det finns ju tyvärr inte mycket att gå på, och när jag började inse logiken i Habinas inlägg, tillsammans med cirkus, hedinn och dramatik så känns det orimligt att alla missionärerna skulle hålla ihop så fort i början.

Ja men en anledning till att i stort sett bara aktiva spelare får röster är ju för att iaf jag fick så mycket kritik för att jag ofta röstade på oaktiva spelare i inledningen av en lek så det "vågar" jag ju inte göra längre ;)

Försök till att säga att "jag är aktiv, dvs inte ond"?...

Blir ju lite misstänksam när du skriver första inlägget tidigt i tråden och sedan kommer in strax efter att någon nämnt dig - känns som du har kikat i tråden å haft bevakning men valt att smyga i bakgrunden.... :cautious:

...för att här säga "hon är oaktiv, dvs ond"?

Paddington bygger upp en trovärdig fasad att hon i tidigare trådar fått skit för att hon som aktiv röstat på oaktiva spelare och kommer inte våga göra det igen, men väljer ändå att rikta misstankar mot en oaktiv?

Det är inte mycket att gå på, men det är bättre än en BOP.

Soffiproppi röstar på Paddington
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Jag reagerade på precis samma sak!

Det känns som Paddington försöker få bort blickarna från sig själv genom att göra så. Men jag lägger ingen röst än eftersom jag vill gå igenom leken först. Det finns fortfarande några få som inte hoppat in i leken än och jag hade önskat att dom hoppar in innan DL så det finns något att gå på även om det förmodligen inte ger så mycket nu innan första DL.

Så, nu har jag kollat igenom leken och la märke till att Vira la sin röst på Cirkus eftersom hon skrivit minst uppseendeväckande inlägg och det känns lite långsökt men samtidigt så reagerade jag mer på Paddington som jag skrev ovan i mitt inlägg jag citerar.
Det känns som att hon försökte få fokus på Dramatik istället för sig själv.

Matmissbrukaren röstar på Paddington.
 
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Knapp

Trodde leken skulle dragit igång lite mer vid detta laget, men tydligen inte. Ser att paddan börjar få en del röster vilket gör mig lite misstänksam. Jag får lite så "lätt byte"- känsla och tänker därför inte lägga min röst där eftersom jag tycker det är synd att "straffa" de som försöker kicka igång leken.

TeamLundVer är däremot lite mysko tycker jag som i princip kommer in och skriver att hen ska hålla sig i bakgrunden. Vilket ju är ett perfekt sätt att glida med bara. Därför:

Dramatik röstar på TeamLundVer

(Nej, man greppar inte alls efter halmstån nu:p)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
96 423
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
46 794
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
41 887
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp