Midvinterblot (varulvslek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Midvinterblot (varulvslek)

Usch, jag trodde att andra röstningen skulle bli lättare än den första. :banghead:

TeamLundVer känns dock väldigt skum. Först skriver hon att hon skall försöka hålla sig i bakgrunden och när Dramatik påpekar att det är ganska ulvigt så svarar inte TeamLundVer på det.

Sedan röstade hon förra gången på Soffiproppi1 när Soffiproppi1 hade två röster på sig redan, känns som en misstänksam strömröst...

Så därför får det bli henne jag röstar på ikväll.

Habina röstar på TeamLundVer

TeamLundVer – en av de jag tycker haft allra skummast teori igår. Hon gjorde ju exakt samma sak som hon själv teoriade om, sen så försvarar hon det med att hon missat en röst på den spelaren hon sen röstade på och om hon inte missat den så hade hon nog röstat annorlunda – jag kan fatta att hon missade att se LingrenV’s röst, men jag kan inte fatta att den skulle ändrat hennes röst. Låter mycket underligt tycker jag. cirkus röstar på TeamLundVer enligt teori ovan

Jag håller inte med er om TLV. Jag skulle vilja se mer av henne innan jag säger något annat än neutral med tidsbrist.

Angående det där med att TLV skulle hålla sig i bakgrunden så uppfattade jag det som ett skämt som byggde på det vi hade diskuterat innan = inget konstigt alls. Att hon faktiskt håller sig i bakgrunden har hon ju förklarat med tidsbrist.

Angående strömröstandet så håller jag med cirkus om att det är rimligt att TLV missade LV:s röst, och det där med att det eventuellt skulle ha ändrat hur hon röstat berodde på att hon ville försvara sin teori mot strömröster. Det är det enda skumma jag kan se med TLV, men skulle precis lika gärna kunna göras av en god spelare.

Fast hur hade lyan outat sig om Paddi är ulv? Antingen räddar Paddi sig själv eller så åker hon ut, åker hon ut blir hon ju definitivt outad OCH lyan blir av med en ulv, istället för att kunna få ut en god och behålla ulven åtminstone en dag extra. Ingen annan outas ju av en sån röständring?

Skriver under på det här. Och ond som god, att ändra en röst för att rädda sig själv förstår jag att man gör i alla lägen såvida det inte står mellan en själv och en man vet är siaren typ.

Nej, det är sant att ingen annan outas av en sån röständring.

Men ändå så får jag intrycket att hon räddar sig själv och hon är en solitär. Hade hon varit i gruppen så tror jag nog att röstningen helt sett annorlunda ut, det bör ju rimligtvis ha varit flera ulvar som röstat på henne och en alibiröst kan jag tänka mig, men tveksamt att flera ulvar röstat på en kollega. Nej, det tror jag inte.

Jag hoppas att den är komplett:
Vira röstar på cirkus kl 22:15 (torsdag)
Habina röstar på Paddington kl 16:37
AskoII röstar på Paddington kl 16:40
Soffiproppi röstar på Paddington kl 17:17
Matmissbrukaren röstar på Paddington kl 17:30
Dramatik röstar på TLV kl 17:31
Hedinn röstar på karamelldrottningen kl 17:55
Bumpo röstar på mumorsan kl 18:07
Cirkus röstar på Soffiproppi kl 18:11
Paddington röstar på AskoII kl 18:23
Niyama röstar på Paddington kl 18:31
LindgrenV röstar på Soffiproppi kl 18:36
TLV röstar på Soffiproppi kl 18:41
Karamelldrottningen röstar på Soffiproppi kl 18:52
Mumorsan röstar på AskoII kl 18:54
Paddington ändrar till Soffiproppi kl 18:59 (vilket innebär lottning)
Lillelorden röstar på Soffiproppi kl 18:59

DL2
Paddington röstar på Karamelldrottningen kl 16:00
Mumorsan röstar på Paddington kl 16:32
TeamLundVer röstar på LilleLorden kl 17:0
Dramatik röstar på Mumorsan kl 17:40
Hedinn röstar på Karamelldrottningen kl 18:02
MM röstar på AskoII kl 19:15
Karamelldrottningen röstar på Hedinn kl 19:26
Habina röstar på TeamLundVer kl 19:37
Cirkus röstar på TeamLundVer kl 19:46

Kl

Orkar inte riktigt gå igenom leken igen idag, så jag får lägga min röst lite på magkänsla.

Lillelorden röstar på Karamelldrottningen

Pga att hag tycker att resonerandes kring rösterna på Paddington är skumma. Jag hänger helt enkelt inte med på förklaringarna, de känns ologiska och även om jag vet att KD kan spela lite udda ibland så tycker jag mig känna igen spelsättet från förra leken så hon mycket riktigt visade sig vara ulv.
Jag tycker mig se en viss ensidighet i tänker vilket jag tycker ser ut som att hon inte riktigt vill leta ulvar utan bara "få ut folk". Jag rycker att det känns lite ulvogt helt enkelt.

Svårt att få nåt grepp om leken när vi är så pass många. Har försökt läsa igenom men tyvärr fattar jag inte mycket.

Den jag reagerat på mest är dramatik. Förstår inte alls hennes "upprördhet" över att jag "outat" Soffi2 som siare då jag dels inte kan ha någon aning om hennes roll och dels bara gav ett exempel på att hon kan lika gärna ha en viktig god roll som en ond, dvs det kanske är BRA att Soffi2 kom in. Ett av inläggen här

Niyama röstar på dramatik

Vira röstar på Habina

Jag tycker att Habina resonerar konstigt och svartvitt, dels för att hon tidigare var så snabb med att misstänka ett flertal spelare och sedan bygga en teori på det och dels nu det här med TLV som jag bara inte håller med om (se tidigare inlägg). Det kan vara för att det är en ny spelare osv, och hade jag haft starkare teorier hade jag röstat efter det, men det känns lite som om Habina kastar oproportionerligt starka misstankar på folk på alltför lösa grunder.

Cirkus nämnde något tidigare om att LilleLordens röst var den avgörande rösten vilket fick mig att undra om det inte kunde vara en bra alibiröst - men å andra sidan så var ju SP1 god så det skulle ju bli en dålig alibiröst...

Äsch, jag vet inte. Jag hade tänkt att jag skulle hinna läsa igenom allt jag har missat men nu känner jag att jag bara stressläser om jag försöker och missar saker som kan vara viktiga. Om jag ens får syn på dem :crazy:

Jag såg dock att det har varit lite diskussioner om paddis sista ändring, om det skulle vara något som en ond/god skulle göra med lite blandade resultat. Och jag tyckte att hennes röst på mig, efter min på henne, var lite konstig då jag tror att jag skulle hellre försöka hitta någon som jag har starkare teorier om.

Så ... i rädsla för att missa dl:en så röstar jag nu.

AskoII röstar på Paddington

(sitter och läser medan jag håller reglar så ursäkta om det blir rörigt och lite kort)

Jag insåg aldrig att LilleLorden lade sin röst samtidigt som Padd ändrade sin. Pga detta så håller jag inte längre Lorden för ond och tänker ändra min röst. Jag ska bara i mitt förvirrade tillstånd komma på vem.

Håller delvis med här, men när det blir en sån enspårig strömröstning på mig, och någon väljer att lägga en enskild röst på en spelare som inte fått några direkta misstankar mot sig är det i mina ögon väldigt misstänkt.

Försöker man då bygga upp ett försvar för att man vet att jag inte var missionär? "Jag röstade ju inte på Soffi1, men det gjorde ni, usla missionärer", typ. Speciellt de röster som droppade in strax innan DL, när det stod klart att jag skulle ryka, ex

En väldigt tunn teori (då tycker jag teorierna mot mig var bättre... ;)), och även om det stod klart att jag skulle åka så gick rösten på AskoII. Röstar Mumorsan måhända på en missionärskompis för att stå fri från misstankar om det skulle komma fram att AskoII är missionär? :cautious:

Suttit fast i en bil hela dagen så måste gå på det jag tidigare idag resonerade kring.

Soffiproppi röstar på Mumorsan

Jag vet att jag brukar ha fel om Mumorsan men jag tycker att hennes inlägg har varit lite märkliga för någon som ändå har spelat en hel del.

Teamlundver ändrar sin röst till Mumorsan

Ser nu att jag var pucktvåa på den rösten. Jag hoppas verkligen inte att jag läst Mumorsan fel nu :(

kl.. paniiik.. och tidsbrist =s.

För att hinna med DL

Ottilia röstar på Karalmelldrottningen

teori kommer om ett par minuter..

Paddington röstar på Karamelldrottningen
Mumorsan röstar på Paddington
(TeamLundVer röstar på Lillelorden)
Dramatik röstar på Mumorsan
Hedinn röstar på Karamelldrottningen
Matmissbrukaren röstar på AskoII
Karamelldrottningen röstar på Hedinn
Cirkus röstar på TeamLundVer
Lillelorden röstar på Karamelldrottningen
Niyama röstar på Dramatik
Vira röstar på Habina
SoffiProppi röstar på Mumorsan
TeamLundVer ändrar sin röst till Mumorsan
Ottilia röstar på Karamelldrottningen
Ej röstat: bumpo

Paddington röstar på karamelldrottningen
Mumorsan röstar på Paddington
(TeamLundVer röstar på Lillelorden)
Dramatik röstar på Mumorsan
Hedinn röstar på karamelldrottningen
Matmissbrukaren röstar på AskoII
Karamelldrottningen röstar på Hedinn
Cirkus röstar på TeamLundVer
Lillelorden röstar på karamelldrottningen
Niyama röstar på dramatik
Vira röstar på Habina
Soffiproppi röstar på Mumorsan
TeamLundVer röstar på Mumorsan
Ottilia röstar på karamelldrottningen
Ej röstat: bumpo

Tror jag har fått med allt i alla fall.

Jag röstar på Karamelldrottningen därför att hon i första röstningen röstar på Soffipropp1. Hon röstar ganska sent men ändå när Soffipropp1 redan har några röster på sig. Tycker det luktar lite ulv som försöker skaffa sig ett alibi utifall Paddington lynchas. Hon säger dessutom (inlägg 192) att hon trodde att Paddington skulle ryka. Då luktar rösten på Soffipropp1 verkligen som en alibiröst.

Hon hintar dessutom att drottningen borde bli missionär, tror hon kanske försöker flirta till sig en till kollega. Tycker också att hennes misstanke om Dramatik som inte vill rösta på Paddington är något svag, Dramatik har ändå en god poäng att det är lätt att fastna i ett drev första dagen..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt... 135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
107 505
Senast: Mammas
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna... 65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
52 998
  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev... 47 48 49
Svar
961
· Visningar
47 185
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka