Min älskade vän e borta =(

proxygirl555

Trådstartare
Jag HATAR mig själv just nu. Jag lät min älskade vän bara dö ifrån mig, jag lät han stilla somna in. Min stackars lilla Charlie. Jag vill ha han hos mig nu, krama om honom. Se hans underbara ögon, hans vita tassar o allt det gråa på honom. Det gör så otroligt ont inom mig, men jag vet att han har det bra nu. Faaan, jag e dum i huvudet. Han litade på mig, till 100 %, o jag lät honom dö. Jag sade till dom att ge honom sprutan. Han somnade in o vaknade aldrig upp igen. Han trodde väl att det var ett vanligt veterinärbesök. Det var ju ett vanligt besök ifrån början, men det slutade med sorg. Han har haft svårt att andas när man har vart ute med honom, har bukandas o sånt. O sådan har han vart i ngr min, o sen e han sig själv igen. Jag ville undersöka honom, så idag tog vi honom till vet. De trodde att han kunde ha en sjukdom i halsen som liknar astma, fast det e inte det o man kan inte behandla det heller.. Då ville jag inte låta Challe lida ngt mer. Men min älskade hund. Min Charlie. Min älskade vovvsing. Min svarta kompis som har funnits där i vårt o torrt. Han har alltid vart vid min sida, hur jag än har mått. O nu förååde jag honom. Jag sitter nu med hans fina gamla scarf som han har haft, det står The Real Boss på den, o han e den sanna bossen. Min underbara sötnos. Usch så ont det gör inom mig. Han somnade sakta in, o det hände inget dramatiskt. Han var en kämpe in i det sista.

Jag vill ha tillbaka min hund nu, på en gång. Min älskade vovsing.

Hur går man vidare med detta? Hur ska jag kunna tänka på honom som ett fint minne utan att känna en sådan saknad. Mitt allt e död. Det e fruktansvärt. :cry::cry::cry:
 
Sv: Min älskade vän e borta =(

va hemskt jobbigt. men tycker du är stark som tog de svåra beslutet!

massa tröst kramar från en som tog bort sin häst för några veckor sen
 
Sv: Min älskade vän e borta =(

Min somnade in av samma anledning den 14 januari :cry: ,det är oerhört tufft och saknaden är stor men inom sig vet man att man fattat rätt beslut! Tröstkram
 
Sv: Min älskade vän e borta =(

Du förrådde honom inte alls, tvärtom, du var stark och modig och gjorde slut på hans lidande! Det är det ansvar vi måste ta när vi väljer att ha djur. Det är fruktansvärt svårt, men du gjorde helt rätt. Jag har själv hållit en svart Prins i min famn och sett honom somna in, efter svåra plågor med andningen. Det var 20 år sedan och jag kan fortfarande gråta vid tanken. Men jag gjorde helt rätt.
Din hund kan vara glad att han har en sådan matte som såg till hans bästa och inte ville att han skulle lida. Andningsproblem kan ge svår ångest som ingen hund ska behöva uppleva.
Du gjorde rätt.
Sorgen måste du gå igenom, det tar tid och finns inga genvägar. Men din hund har det bra nu!
 
Sv: Min älskade vän e borta =(

Jag förstår precis hur du känner, känslan av skuld efter ett sådant beslut kan vara otroligt jobbigt att leva med, men du måste övertyga dig själv om att du gjorde det som var bäst för hunden.

Det är detta som är baksidan med att ha djur och du gjorde precis det som en anvarsfull djurägare är skyldig sitt djur, att se till att de får ett värdigt slut och att de silipper lida.

Vet att det inte känns så nu men till slut så kommer det att kännas bättre, tillåt dig att sörja.

*kram*
 
Sv: Min älskade vän e borta =(

Åh, fy vad hemskt! :cry:

Jag förstår dig och din sorg, men jag tycker att du gjorde det rätta, du visste att han skulle fått lida och det var det rätta. Sluta på topp. Det hade nog vart jobbigare om han hade dött av att han helt plötsigt inte kunde andas.
Jag tycker att du gjorde det rätta, så jag tycker inte heller att du ska tycka att du förrådde honom, det gjorde du inte för du har älskat honom i hela hans liv och han fick sluta det där han mådde som bäst, hos dig.
 
Sv: Min älskade vän e borta =(

Men vännen :( Charlie har det bra där han är nu, det lovar jag dig. Han klandrar dig inte, han tackar dig! Så som du har kämpat med honom. Du fattade det bästa beslutet även den här gången! Du vet var jag finns om du vill prata.

Kramar från mig och Sirius
 
Sv: Min älskade vän e borta =(

Man går inte vidare, man låter det bara ske.
Det känns oerhört jobbigt men så småningom lugnar hjärtat ner sig och låter sig stillas och inse att det var det enda rätta för hundens skull.

Jag mår fortfarande dåligt när jag tänker på min lilla tax som jag fick ta bort 2005.

Men du gjorde det enda rätta och han vet det. Se det inte som att du svek honom för det är inte att svika ngn.
När man köper en hund så tar man på sig ett stort ansvar och i det ingår även att veta när det inte går att göra det bättre för hunden utan man måste låta den gå vidare.


Många många tröstkramar.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 879
Senast: Motacilla
·
Gnägg Fick ta bort min älskade vän i förmiddags :cry: det känns så tomt. I 22 år fanns hon där. Hon har varit dålig sen i fredags och nu gick...
2
Svar
25
· Visningar
2 971
Senast: Speedway
·
Hundavel & Ras Vår älskade hund Zorro, långhårig Schäfer kille född den 24/5-2015. Du kom in i vårat liv, igenom att vi hittade dig via en annons på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 356
Senast: Bexzor
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 696

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp