Min dotter på gränsen till mobbad *SUPERlångt*

Sv: Min dotter på gränsen till mobbad *SUPERlångt*

Och just nu känns det ändå bra att vi INTE gått ut och berättat nåt om skyddad id och vår situation för någon i klassen. (2 föräldrar vet ändå, bara att vi är hemliga pga dotterns pappa) Framförallt att inte A vet. Kan tänka mig att det är bra vapen att hota med att berätta för alla att hennes pappa gjort vad han gjort.

Ska höra med dottern sen för säkerhets skull. Jag vet att A frågat var dotterns pappa är och hon har bara svarat Stockholm (han kommer ju därifrån) och det är allt andra behöver veta.

Så det är inte så att vi är 'överhemliga'. Men dottern heter sitt riktiga namn inne i klassrummet, men inte någonstans utanför på skolan. Då står det ett annat namn, och så har det alltid varit så ingen av barnen tycker det är konstigt. Och dottern får nästan alltid leka om någon vill, men vi finns inte med på klasslistor, har dock ett väldigt anonymt mobilnummer som de föräldrarna som kan tänkas behöva det har osv. 6 olika barn har varit här och lekt och vi gör vårt bästa för att hon ändå ska få en så naturlig barndom som möjligt.
 
Sv: Min dotter på gränsen till mobbad *SUPERlångt*

Men man behöver väl inte basunera ut att man har skyddad identitet för att umgås med människor. Ni är ju de ni är just nu!
 
Sv: Min dotter på gränsen till mobbad *SUPERlångt*

*för tidigt på morgonen*
*förbannade byggarbetare*
 
Senast ändrad:
Sv: Min dotter på gränsen till mobbad *SUPERlångt*

Idag har vi haft en mamma-dotterdag iaf. :)

Hon red en långtur barbacka i skogen på tant medan jag gick med hunden och sen var vi och fikade. Sen har vi köpt hennes favorittidning och letat efter brevkompisar där. Så vi skickade iväg ett par mail och förhoppningsvis svarar någon tjej i hennes ålder. Kanske kan hon få nån vän på det viset också. :)
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
972
Senast: Praefatio
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 791
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 949
Senast: gulakatten
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 418
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp