Min fina Nora, nu finns hon inte mer

Åh nej så bestört jag blev när jag såg denna tråd. Fina Nora. Jag har alltid uppskattat alla fina bilder på den sköna dam. Beklagar verkligen :heart
 
919B5BBE-4B69-4572-89CF-0CBCBD6ADF8E.jpeg

En vecka utan tassar mot golvet och blöta pussar känns som en evighet 💔
 
Så ledsamt att läsa, beklagar verkligen!

När min gammelhund fick somna in för snart två år sedan sa veterinären att det tar ungefär ett halvår för den värsta sorgen att komma på plats. Sen kan man börja minnas fina stunder tillsammans på ett annat sätt istället.

Och veterinären hade rätt, precis som hon brukar ha rätt i det mesta som gäller hundarna.

Men det är så jobbigt den första tiden. Gråt mycket, det hjälper.
 
@Bapelsin jag förlorade ju Nessie för ett halvår sen och det blir undan för undan lättare även om det fortfarande är tungt. Nu har jag ju fler hundar och impuls köpte en valp vilket gjorde att även om det kändes nattsvart så var jag tvungen att ta mig till ytan och ta hand om de andra och valpen avledde ju en en del.
Med det sagt så går det inte en dag där jag inte tänker på henne och saknar henne 💔💔💔.
 
Hämtade Noras aska idag och lipade som ett litet barn vid disken. Det var nästan svårare att hämta henne än det var att lämna henne. Nu kan jag inte köra huvudet i sanden mer och intala mig själv att hon bara är hos grannen och snart kommer hem. Nu är hon hemma men hennes svans kommer aldrig vifta igen :cry:
 
Hämtade Noras aska idag och lipade som ett litet barn vid disken. Det var nästan svårare att hämta henne än det var att lämna henne. Nu kan jag inte köra huvudet i sanden mer och intala mig själv att hon bara är hos grannen och snart kommer hem. Nu är hon hemma men hennes svans kommer aldrig vifta igen :cry:
vi som har haft förmånen att få rå om dem, bär dem med oss för alltid. Jag har min barndoms (s)katt i kanten på mitt synfält. Han var en mästare på att smyga på en. I bilens bakspegel syns fortfarande hur Schäferprinsessan reser sig och spanar när vi åker mot hennes favoritplatser (när det hände skulle man sjunga "jag ser öron"-sången). Och jag går aldrig i skogen utan tax... de är alla borta ur den här världen sedan länge, men så länge mitt hjärta slår är de en del av mig.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 657
Senast: Eva S
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 780
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa I tisdags kväll fick min älskade Abbe somna in. Ute på landet där han alltid mådde som allra bäst. Fem år och fyra dagar. Den orättvist...
Svar
11
· Visningar
1 582
K
Övr. Hund Nu har min älskade lilla flicka vandrat över till andra sidan. Jag hoppas så innerligt att Kaisas uppfödare Dorthy stod och tog emot...
2
Svar
26
· Visningar
2 071
Senast: R8n
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp