Bukefalos 28 år!

Min flickvän är hästfanatisk

Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Nä, det är klart, men det vet man ju inte förrän... just efteråt! Och man kan ju inte leva för det som sker sen, för det vet man ju inte...

Nix så är det..man kan inte sia om framtiden men man kan vara lite försiktig....;)
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

detta var ett brännhett ämne..

jaa, jag säger, utan att du ska ta de på allvar att överraska henne, o köp häst du oxo.tänk va kul ni kunde ha i stallet tillsammans!!

eller bara glöm henne, o försök hitta en som inte e fanatisk!

lycka till.jag hoppas du väljer det översta allternativet!
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

På många här i tråden låter det som om man måste ha ett väldigt starkt "mitt och ditt-tänkande" för att det ska fungera i ett förhållande. Så behöver det inte alls vara. Människovärde, respekt och styrka räknas inte i inkomster eller förmögenheter.

Min man gillar inte ens hästar men han älskar det liv vi har tillsammans och han har aldrig verkat så lycklig som sen vi skaffade gården. Han ler med hela ansiktet när han studsar runt i traktorn när han är ledig. Och det roligaste av allt är att han har hittat EN liten plats på gården där han kan stå och sätta tummarna i armålorna, puta ut bröstet och säga "Allt jag ser är vårt!".

Bra inlägg!
Det där med "mitt och ditt tänkandet" kan nog bottna i flera orsaker. För de som ännu inte har avverkat 20 lyckliga år eller haft samma tur i gubblotteriet kan självständigheten och det ekonomiska oberoendet vara ett viktigt skyddsnät. Kanske inte så mycket för att förhållandet ska fungera utan snarare för att man själv ska fungera den dagen om/när det skiter sig. För varje "stövel" man springer på i sökandet efter den leende hobbybonden får man peta sig själv i armhålorna, puta med pattarna och uppskatta det man har i slutändan, nämligen sitt eget jag!

//Cinnamon
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Amen till det!

Jag kommer aldrig nånsin sätta mig i sitsen att jag inte kan bo kvar/ha kvar djuren om ett förhållande går åt skogen.
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Oj vad många svar och frågor. Ska försöka svara på alla.
Min flickvän hade häst när vi träffades.
Jag har självklart pratat om detta med min flickvän.
Jag är inte fejk utan det här är på riktigt.
Jag hänger inte ut min flickvän utan jag frågar uppriktigt om råd.

Jag tycker det är dags att låta era sambos och karlar komma in i diskussionen. Vad säger de?

Sen skulle det underlätta om de som svarar berättar om de:
A. Varit singlar i hela sitt liv.
B. Är inte intresserade av att ha ett förhållande.
C. Är intresserade men bara för att någon kan hjälpa till med att värma sängen och med stålar.
D. Faktiskt är intresserade av ett förhållande med hästfanatismen är förstor.
E. ÄR intresserade av att ha ett förhållande och gör komprimisser och lyssnar på sin partner.

Det tillsammans med civilstatus och längd på förhållandet. Det blir som ni förstår inte så lätt att ta råd från någon som hör i kategori A,B,C eller D.
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

En sak till. Det är naturligtvis okey att tillhöra kategori A,B,C eller D men var för gudskulle ärliga med det till eran partner iallafall.
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

A. Varit singlar i hela sitt liv.
B. Är inte intresserade av att ha ett förhållande.
C. Är intresserade men bara för att någon kan hjälpa till med att värma sängen och med stålar.
D. Faktiskt är intresserade av ett förhållande med hästfanatismen är förstor.
E. ÄR intresserade av att ha ett förhållande och gör komprimisser och lyssnar på sin partner.


Vet inte om jag tolkar dina frågor rätt men jag gör ett försök! :o

A - Nej verkligen inte, är dock "bara" 20 år gammal och har inte hunnit med mer än 4 seriösa förhållanden ännu.
B - Är intresserad av att ha ett förhållande när rätt man dyker upp. Vad annars? :confused:
C - När jag är tillsammans med en man så är det för att jag gillar HONOM, men visst är det viktigt att han är bra i sängen och delar mitt STORA shoppingintresse! :devil: (Dock inte sagt att han ska betala för mig hela tiden)
D - Min kille ska förstå och respektera mitt intresse för hästar, men han behöver absolut inte dela det.
E - Absolut, men det gäller att BÅDA parter lyssnar och kompromissar lika mycket!

Just nu är jag singel!
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Om du läser alla inlägg ordentligt i bägge trådar du skapat så har du egentligen alla svar där som du undrar, och våra olika åsikter.

Berätta istället hur det gått med din relation, har ni diskuterat ngt mer?
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

På ett forum är man medlem som individ, vad våra ev sambos har i den här tråden att göra begriper jag inte.

Ang alt C så verkar det ju som din tjej står för stålarna, så vad är ditt problem?
Att hon satsar dem på hästen i stället för ditt företag?
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Jag förstår inte heller vad våra sambos/män har i tråden att göra. Min man har annat för sig för övrigt o skulle aldrig i livet ställa frågor om vår relation på ett nätforum. Vilket inte jag heller skulle göra. Tycker hela tråden är mycket märklig. Ungefär som att gå in på ett bilforum o fråga varför sambon/äkta hälften tillbringar så mycket tid i garaget, osv....

TS: Bidrar du med pengar till er gemensamma tillvaro? Hur mycket tid har du att spendera tillsammans med din sambo? Är sambon i stallet till 23 varje dag i veckan? Hur lång resväg har hon till/från jobbet? Mycket övertid? Vad gör du på din lediga tid?
Detta är frågor som andra ställt förut men inte fått något svar på. Tror svar på detta skulle ge mer nyanser till hela diskussionen, om det nu inte är "troll" i farten. Annars blir det bara irriterat o det är så lätt att se dig som en ärke-egoist. Att ge svar på våra frågor innebär ju inte att alla kommer att veta vem just du är, du är ju fortfarande anonym.
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

På ett forum är man medlem som individ, vad våra ev sambos har i den här tråden att göra begriper jag inte.

Ang alt C så verkar det ju som din tjej står för stålarna, så vad är ditt problem?
Att hon satsar dem på hästen i stället för ditt företag?

(God morgon Vallhund:laugh:, du skriver bra saker idag med!)

Ts.... precis som Vallhund säger så är det VI som är här, inte våra sambos. Det var väl så att det var våra råd du ville ha? och det har du verkligen fått! Om du läser tråden ordentligt så ser du att många av oss har sambos som respekterar vårat hästintresse, de respekterar oss!!!! och vi dem.
Jag har börjat tappa hoppet om dig... du vill bara att vi ska säga det du vill höra.... Du sållar bort all viktig info du får och ställer nya frågor i stället...

Jag tror du är oförbätterlig och jag hoppas att din sambo träffar en varm och go kille som respekterar hennes hästintresse. Du VILL inte förstå, du är bara intresserad av att hon ska förstå dig. URRRRRRK!:mad:
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Oj vad många svar och frågor. Ska försöka svara på alla.
Min flickvän hade häst när vi träffades.
Jag har självklart pratat om detta med min flickvän.
Jag är inte fejk utan det här är på riktigt.
Jag hänger inte ut min flickvän utan jag frågar uppriktigt om råd.

Jag tycker det är dags att låta era sambos och karlar komma in i diskussionen. Vad säger de?

Sen skulle det underlätta om de som svarar berättar om de:
A. Varit singlar i hela sitt liv.
B. Är inte intresserade av att ha ett förhållande.
C. Är intresserade men bara för att någon kan hjälpa till med att värma sängen och med stålar.
D. Faktiskt är intresserade av ett förhållande med hästfanatismen är förstor.
E. ÄR intresserade av att ha ett förhållande och gör komprimisser och lyssnar på sin partner.

Det tillsammans med civilstatus och längd på förhållandet. Det blir som ni förstår inte så lätt att ta råd från någon som hör i kategori A,B,C eller D.
Jag tror att dom flesta här som har ett fungerande förhållande tillhör kategori E. Vi gör kompromisser och lyssnar på våra partners. Men eftersom du ställer frågan i ett hästforum - där dom flesta alltså är hästägare, borde det inte vara så svårt att räkna ut att våra partners inte heller har sagt åt oss att sälja våra kära hästar. Att helt ge upp en sådan viktig del av sitt liv är inte att kompromissa. Det kan mycket väl vara starten till ett liv i ett förhållande där man blir styrd, kontrollerad och utraderad som egen person. Har sett på nära håll att det är ungefär så här sånt brukar börja...

Jag tror vi måste sätta dit en bokstav till för att det inte ska bli missvisande.

F. ÄR intresserade av att ha ett förhållande och gör kompromisser och lyssnar på sin partner OCH lever med en partner som gör kompromisser och lyssnar på dig.

//Malin. Civilstatus: Gift, två tonårsbarn. Samma man i 20 år.
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

TS: Bidrar du med pengar till er gemensamma tillvaro? Hur mycket tid har du att spendera tillsammans med din sambo? Är sambon i stallet till 23 varje dag i veckan? Hur lång resväg har hon till/från jobbet? Mycket övertid? Vad gör du på din lediga tid?
Detta är frågor som andra ställt förut men inte fått något svar på. Tror svar på detta skulle ge mer nyanser till hela diskussionen, om det nu inte är "troll" i farten. Annars blir det bara irriterat o det är så lätt att se dig som en ärke-egoist. Att ge svar på våra frågor innebär ju inte att alla kommer att veta vem just du är, du är ju fortfarande anonym.

Ofrivillig: svara på frågorna och SÄRSKILT ang hur mycket du tjänar och vad du bidrar till pengamässigt i förhållandet, borde inte vara ngt problem att svara på eftersom du talat om vad din flickvän tjänar eller hur?

ang. dina övriga frågor så har samtliga här som svarat visat att de har fungerande relationer med sin man och med hästen med i bilden. LÄS för bövelen.
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Amen till det!

Jag kommer aldrig nånsin sätta mig i sitsen att jag inte kan bo kvar/ha kvar djuren om ett förhållande går åt skogen.

Säker på det? Tänk dig att du har en man som tjänar 5-6 gånger mer än en "normallön" så ni har råd att köpa DET stället och DOM djuren... Skulle du låta bli det för att du vet att du inte kan bo kvar om förhållandet skulle gå åt skogen? Även om förhållandet är stabilt och lyckligt?

Inget är svart eller vitt och jag för min del tycker nog det är bättre att njuta av dagen och dom möjligheter man har... ;)
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Ofrivillig: svara på frågorna och SÄRSKILT ang hur mycket du tjänar och vad du bidrar till pengamässigt i förhållandet, borde inte vara ngt problem att svara på eftersom du talat om vad din flickvän tjänar eller hur?

ang. dina övriga frågor så har samtliga här som svarat visat att de har fungerande relationer med sin man och med hästen med i bilden. LÄS för bövelen.

:bow::bow::bow:

Precis. Nu ska VI svara på en massa creepy detaljerade är-du-singel frågor medans TS vägrar! Usch :mad:
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Jag tycker det är dags att låta era sambos och karlar komma in i diskussionen. Vad säger de?

Sen skulle det underlätta om de som svarar berättar om de:
A. Varit singlar i hela sitt liv.
B. Är inte intresserade av att ha ett förhållande.
C. Är intresserade men bara för att någon kan hjälpa till med att värma sängen och med stålar.
D. Faktiskt är intresserade av ett förhållande med hästfanatismen är förstor.
E. ÄR intresserade av att ha ett förhållande och gör komprimisser och lyssnar på sin partner.

Det tillsammans med civilstatus och längd på förhållandet. Det blir som ni förstår inte så lätt att ta råd från någon som hör i kategori A,B,C eller D.

Nu är inte jag hysteriskt mycket i stallet (har stallet hemma så där går ju restiden bort) och försöker anpassa mina ridtider så att jag är länge i stallet när min man (som jobbar natt) har sina arbetspass det vill säga kompromissar.

Jag förstår dig om det är så att du känner dig medtvingad i din flickväns hästintresse. På det sättet ska hon respektera dig. Jag är säker på att om du låter saken vila ett tag (jag får uppfattningen att ert förhållande/samboskap inte är så hemskt gammalt än) så tror jag att din flickvän kommer att lösa det hela genom att flytta hästen närmare bostaden t ex. Vem vet, kanske hon så småningom vill ha ett hästuppehåll?? Men det är bara hon som kan bestämma det, inte du.

Jag hade inte häst när jag träffade min man, och reaktionen när jag ville köpa en var - Ja, det är okej, men du betalar och sköter den själv... Något som jag också gjort. När jag köpte häst nummer två så var den till vår dotter så det var en annan sak. Den tredje hästen jag köpte (då den första har gått i pension och bara går som sällskapshäst) var min man inte så lycklig åt. Det berodde dock inte på kostnaden, utan risken att jag skulle få svårt att hinna med. Onödig investering så att säga. Men, och det är ett men: Han har hela tiden respekterat mitt hästintresse och aldrig ens yppat att han skulle vilja att jag sålde hästarna.
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Det blir som ni förstår inte så lätt att ta råd från någon som hör i kategori A,B,C eller D.

Varför inte kategori A? Jag trodde att du själv nyss lämnat kategori A efter det du skrev om att du bott ensam sedan du flyttade hemifrån och var van att få styra och ställa?
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Jag är sambo sedan 8 år, har haft egen häst i 25 år och alltid varit hästintresserad sedan jag satt på morfars häst som baby. Jag har några förhållanden bakom mig men de kortaste har varit med två killar som var svartsjuka på min häst. :grin: Min sambo stöttar mig till 100% men jag betalar allt själv som hör till hästarna. Åker jag bort sköter han om dem och har alltid hjälpt mig när jag behövt av olika anledningar. Jag har aldrig tjatat eller krävt av honom att han ska hjälpa till utan det är hans eget val, å andra sidan så hjälper och stöttar jag honom till 100% när han behöver det. Han har många vänner, egna intressen som tar tid och kör även eget på sidan av jobbet, en hobby som genererar en del pengar. :cool:

Vi har villa, två bilar, hundar, katter och hästar, åker som tidigare sagts till Paris om en vecka då jag ska dit pga jobb och vi passar på att ta en kortsemester tillsammans. :D
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Oj vad många svar och frågor. Ska försöka svara på alla.
Min flickvän hade häst när vi träffades.
Jag har självklart pratat om detta med min flickvän.
Jag är inte fejk utan det här är på riktigt.
Jag hänger inte ut min flickvän utan jag frågar uppriktigt om råd.

Jag tycker det är dags att låta era sambos och karlar komma in i diskussionen. Vad säger de?

Sen skulle det underlätta om de som svarar berättar om de:
A. Varit singlar i hela sitt liv.
B. Är inte intresserade av att ha ett förhållande.
C. Är intresserade men bara för att någon kan hjälpa till med att värma sängen och med stålar.
D. Faktiskt är intresserade av ett förhållande med hästfanatismen är förstor.
E. ÄR intresserade av att ha ett förhållande och gör komprimisser och lyssnar på sin partner.

Det tillsammans med civilstatus och längd på förhållandet. Det blir som ni förstår inte så lätt att ta råd från någon som hör i kategori A,B,C eller D.


Min sambo läste faktiskt lite av den här tråden och vi hade en mindre diskussion här hemma. :angel:
Han blir mörkrädd när han ser att så många hästtjejer skulle välja hästen framför sambon.
Och detta gjorde ju mig lite galen, då ingen skulle någonsin få ta min häst ifrån mig "för att".
Men det var helt enkelt missförstånd.
Jag skulle aldrig göra mig av med hästen för att han tyckte att vi hade ont om tid eller att det kostade. Och han skulle aldrig be mig heller (även om han blir nästintill vit i ansiktet när veterinär-räkningarna kommer :o )
Han vet inget om hästar och har växt upp i ett "djur-löst" hem och jag har haft djur runt omkring mig i hela min uppväxt och mår inte bra om inte jag får lägga några timmar i stallet/dag.
Däremot skulle jag givetvis välja min sambo om han blev sjuk, allvarligt allergisk eller något sådant.
Vi har gemensam ekonomi och allt vi drar in är "våra pengar", och tiden har det däremot varit lite svårt med då jag har jobbat natt i närmare 1,5 år. Varannan vecka så har jag sovit när han har jobbat, varit i stallet på kvällarna sen har jag bara ätit och gjort iordning mig för att åka till jobbet. Och så har det varit 7 dagar/nätter när jag har jobbat. Inget klag från något håll, That´s just life helt enkelt. Vi har varit glada om vi hunnit göra något alls tillsammans.

MalinJ Ett sådan liv strävar vi efter! Lyckliga tillsammans! :bow::bow:
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Än en gång.

vad vill du ?


Tycker du att hon skall ge upp hästarna helt och hållet ?
Dra ner på hästeriet ?
Vad skall hon i din värld göra istället ?

Min gamla mamma har en bra devis, hellre en glad gubbe borta än en sur gubbe hemma.
Detta kan gälla en hästintresserade flickvän lika gärna.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 527
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 951
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 273
Senast: zarmino
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 728
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp