Min flickvän är hästfanatisk

Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Jag vill även själv tillägga att vill man verkligen få det att fungera så gör man det. Häst är en livsstil, men det finns alternativ som kan få det att fungera. Ex medryttare eller skötare några dagar i veckan.

Men du, som älskar henne, kan inte kräva att hon ska sluta helt. För är hon som alla andra hästtjejer är man lycklig med sin häst och kräver man bort det tar man även bort en del av lyckan hos sin partner. Detta är min personliga åsikt. Ni andra har också rätt till eran personliga åsikt :) Vi behöver inte tycka lika.

För som sagt som jag nämnde tidigare. Alla jag känner som håller på med hästar har en vardag fylld med familj, kompisar, partnerskap och andra roligheter. Så dra inte alla hästtjejer över samma kamm tack.

Jag hoppas att det löser sig för er skull :)
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Ett tips, titta i högra övre hörnet på ditt inlägg så ser du att det är egentligen mej du har svarat och inte TrådSkaparen ;)
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Har last nastan alla inlaggen, *peeuw* lang trad.

Det ar svart att ha en bra trad och fa konstruktiv kritik om man inte sjalv ar i traden sarskilt mycket. Du valjer sjalv, och det marks ratt tydligt att du ser dig sjalv som "offer". Hjalper ingen och sarskilt inte dig. Som du skriver och uttycker dig ar du ratt respektlos, och far mig mest att vilja skaka om dig och be dig att skarpa dig.

Det enda problemet som jag ser ar att hon spenderar 7-23 var dag, vilket jag starkt tvivlar pa. Hur kunde ni ens inleda ett forhallande fran borjan? Sedan forstar jag inte varfor vi ska redovisa vara forhallanden, nar du inte ens kan redovisa ditt?

En hast ar ett barn, den star helt i var makt, ar vart ansvar. Det ar inte alla dagar man vill ha hast, men vi vet att vi maste ta hand om var hast. Var dag.

Du kan inte jamfora en hast med resor, motorbatar eller fina nya dyra bilar. For vi varderar vara hastar hogre an sa, du kan inte be henne att ha samma varderingar som dig.

Helt arligt blir jag ratt matt av att lasa det du skriver, du verkar vara mer intresserad av att bli av med hasten an att fa forhallandet till att fungera.

Nu vet inte jag hur ni bor, men har man 15 000 kvar efter skatt och hast, sa kan man spara ihop till en fin solsemester en gang om aret. Hur mycket bidrar du till kassan?
Om jag nu mot formodan forutsatter att ni tjanar lika mycket (?), har inte koll pa om du redan nu har startat ditt foretag. Da har ni alltsa 30 000 att lagga pa mat, hyra och nojen. Eller ar det sa att du har inte rad att starta ditt foretag, for da kommer det innebara att ni maste leva pa endast hennes lon, och da har hon inte rad med sin hast, som hon inte tanker salja och att det ar darfor du surar?

Vi vill alla ha fungerande forhallanden med var partner. Nagot som jag vet ar svart, ar att jag kan vara hastledig tva dagar och bara umgas med min kille. Men han varken forstar eller uppskattar hur stor uppoffring det ar for mig. Min hast ar mitt lyckopiller.

De dagar jag inte mar bra/ orkar ha hand om min hast, sa slutar det oftast med att jag bara slanger pa mig ett par jeans, aker ut, och genast angrar jag att jag inte har med mig mina ridklader. For jag mar sa bra av lite fyrbent karlek, och jag kommer tillbaka med nyladdade batteri. Jag kan inte for allt i varlden forsta att man vill att ens karesta ska valja bort en sadan enkel vag till ett bra liv.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 446
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 860
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 221
Senast: zarmino
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 242
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp