Min flickvän är hästfanatisk

Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Min sambo läste faktiskt lite av den här tråden och vi hade en mindre diskussion här hemma. :angel:
Han blir mörkrädd när han ser att så många hästtjejer skulle välja hästen framför sambon.
Det är nog mer grejen att OM sambon skulle KRÄVA att jag var tvungen att välja så är det inte rätt man för mig. Jag valde själv bort hästarna när jag kände att det inte fick plats längre, MITT val, sambon klagade aldrig.
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Exakt! Samma här. :bow:
Han (sambon alltså) läste det som så att många utan tvekan skulle välja hästen framför sambon/pojkvännen . Och det skulle jag också göra, om han tvingade mig av egoistiska skäl.
Men hästen går verkligen inte alltid framför sambon. Allt måste på något sätt kunna gå hand i hand. :idea:
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

En vettig, bra man skulle ALDRIG sätta sin käresta i situationen att hon måste välja. Han skulle förstå och unna henne hennes intresse och kärlek till hästen. Han kanske nödvändigtvis inte gilla hästar för det men han skulle se att det gjorde henne glad och lycklig och det skulle få honom att må bra. Det troliga är att den bra mannens kvinna skulle vilja vara med sin braiga sambo och skaffa en medryttare eller på annat sätt lösa problemet.

Så alla ni sambos/män som blir förskräckta...bli inte det... vi väljer bara bort dem som KRÄVER att vi ska välja mellan hästen eller mannen, det är då mannen ryker! ABSOLUT inte annars!:banana:
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Jag tyckte till en början synd om dig som har en flickvän som är med sin häst hela kvällarna men jag har ändrat åsikt efter som.

Jag förstår att hon inte vill vara hemma med dig för att du verkar vara ytterst osympatisk. Att ens börja prata om att hon ska göra sig av med sin häst, sitt intresse och en nära vän, det gör att du har börjat tappa henne redan där, du att du avskyr hennes häst och hennes intresse gör att hon kommer att tappa intresset för dig snart! Du har dessutom har mage att först antyda att du står för utgifterna för hästen i denna tråd. Det är bara dålig stil!

Det är hennes pengar! De pengar som hon tjänar är hennes, förstå det! Hon får göra vad hon vill med sina pengar! Så länge hon betalar sitt uppehälle, sin mat och sina försäkringar får hon göra vd hon vill med sina pengar! Tror inte att jag säger detta för att det är en tjej med ett tjejintresse, jag har sagt samma sak till en kollega med ett typiskt killintresse som har en kvinna som dominerar honom och hans lön...
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Jag tillhör kategorin E, som du kan ta råd från ;) Jag och min sambo har varit ihop i 10 år nu. Jag hade häst på "heltid" när vi träffades. Till att börja med var han med mycket i stallet och hjälpte till och lärde sig massor fantastiskt fort. Jag gav honom ett par privatlektioner på ridskolan och det gick riktigt bra, men intresset för hästar och ridning blev aldrig något större.

Med tiden märkte jag att min sambo tyckte att det tog för lång tid med mitt intresse och eftersom han själv inte har någon mer tidskrävande hobby, så blev det att han väntade på mig hemma och jag i min tur kände mig stressad att klara av stallsysslorna så snabbt som möjligt :(

Jag bestämde mig efter två år att jag skulle sälja min häst som jag haft i 10 år. Det var absolut inget krav från min sambo, men jag hade själv kommit till den slutsatsen och skälet var att jag kände mig stressad av att ha häst på heltid och att han inte delade mitt intresse.

Det var en stor process för mig, ungefär att likställa med en "skilsmässa". Jag grät floder :cry: Jag började sen rida en gång per vecka på ridskolan. Men tyvärr var jag ingen lycklig och välmående människa som min sambo klarsynt nog idag själv kan säga. Jag hade haft häst i närmare 25 år och det var en LIVSSTIL. Två år efter jag sålt min häst köpte jag därför tillsammans med en stallkompis en ny häst. Hon hade liksom jag känt en tomhet efter att ha varit hästlös en längre tid, men hade inte heller tiden att ha häst på egen hand.

Det fungerar otroligt bra! Vi har nu mer tid för våra familjer och en lägre påfrestning på ekonomin som gör att vi kan unna oss extra bra träningar med vår häst o s v. Jag har nu häst 3-4 dagar per vecka och de övriga dagarna kan vi göra andra gemensamma aktiviteter som rör hus, hem, trädgård, en dag med shopping, en resa eller att hälsa på vänner :)

Vad jag vill ge dig som råd oavsett vad du väljer att ta till dig är att, ha respekt för din flickvän och hennes livsstil. Att du ens jämför det med ett heroinmissbruk gör mig :devil: Kom ihåg att hon mår bra av sitt intresse och om hon mår bra kan hon dela med sig av det så att DU mår bra. Du kan aldrig äga en annan människa och framförallt inte ändra en människa totalt.

Jag hoppas att du älskar henne för den hon är och inte för den du tycker att hon borde vara.
 
Senast ändrad:
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

En vettig, bra man skulle ALDRIG sätta sin käresta i situationen att hon måste välja. Han skulle förstå och unna henne hennes intresse och kärlek till hästen. Han kanske nödvändigtvis inte gilla hästar för det men han skulle se att det gjorde henne glad och lycklig och det skulle få honom att må bra. Det troliga är att den bra mannens kvinna skulle vilja vara med sin braiga sambo och skaffa en medryttare eller på annat sätt lösa problemet.

Så alla ni sambos/män som blir förskräckta...bli inte det... vi väljer bara bort dem som KRÄVER att vi ska välja mellan hästen eller mannen, det är då mannen ryker! ABSOLUT inte annars!:banana:

Så sant! Om jag skulle bli tvungen att välja mellan min sambo och mina intressen skulle jag välja intressena, om jag blev tvingad av honom. Om jag t.ex. blev arbetslös eller om sambon blev sjuk eller allergisk osv så skulle jag välja sambon. Men det finns en massa saker som kan underlätta att umgås mer med sin sambo om man har häst, t.ex. medryttare, tävla mindre/träna mindre, ta ett stall där någon annan fodrar och mockar, ta ett stall som är närnare, att sambon följer med och hjälper till att mocka och fodra någon gång för att sedan fara hem tidigare och umgås osv..
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

*kl*


Det enda jag tänker när jag läst alla TS inlägg är hur gnälligt allt låter.

Usch! Gnälliga karlar är det värsta som finns!
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Jag måste säga att jag förstår dig, samtidigt skulle jag aldrig ge up mina hästar för en karls skull men heller inte prompt bevisa att ha är nr 2 eller tre på min lista över de jag älskar mest.
Blir faktikst lite chockad av hur många hästtjejer resonerar ang förhållanden.
Du verkar vara resonabel och förnuftig men din tjej bara hotar med seaparation om du tar upp det...inte bra.

Det är ju bara att dra det till dom som har partners som sitter framför datan hela dagarna o spelar spel...då är det andra tongångar och det är alltid KILLEN SOM SKA DUMPAS.

Nä, försök beskriva för din tjej hur det känns och hoppas hon förstår, för till skillnad mot andra så läaser jag inte att du vill ta hästen o intresset från henne, utan få mer tid tillsammans och det är bara hälsosamt för ett förhållande.
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Jag tycker det börjar bli dags att sälja hästen men jag är rädd för att säga det.


Snälla hjälp mig.

/Den Ofrivllige Drängen

Nog tycker jag detta låter som att han vill att hon ska sälja hästen:cool:?
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Gnällige TS, du glömmer grundläxan:

En lydig man är en lycklig man...
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Du verkar till viss del ha haft samma bakgrund som jag.

Jag har varit intresserad av djur och främst hästar så länge jag kan minnas, men med en mkt bestämd pappa så dröjde det tills jag var 12 år innan jag fick börja på ridskola och även om jag önskade en egen häst mest av allt, så insåg jag tidigt att det var en omöjlig önskan. Min mamma fick slåss mkt för att jag ens skulle få rida på ridskolan och ha hand om en sköthäst. Många av mina kompisar slutade i tonåren, men mitt intresse avtog aldrig och jag fortsatte på ridskolan tills jag var 28 år och fick barn. Sambon klagade redan innan på att jag var borta mycket (hade ett par hundar som jag tävlade en hel del i agility med oxå, förutom att jag red 1,5 gång/vecka) och jag drog själv den slutsatsen när barnet kom att någonting måste jag dra ner på. Då valde jag självmant bort hästarna - de var ju ridskolans och skulle få motion även utan mig, däremot var ju hundarna mina och de hade jag ett större ansvar för).
Nu kom flera år av dragkamp för mig. Sambon tyckte jämt att jag lade för mkt tid på agilityn, men min ena hund var riktigt duktig och jag ville gärna se hur långt vi kunde gå. Jag är en tävlingsmänniska, det är viktigt att tävla för mig, det har jag aldrig stuckit under stol med. Jag skulle inte trivas med att bara träna lite grand och aldrig få komma ut och tävla.

Efter sju år fick vi en kris i vårt förhållande och då kom sambon och sa: "Detta funkar inte, jag har sett hur mkt du saknar hästarna, jag vet hur mkt du har lidit dessa år utan hästar. (typ att jag höll på att trilla ut genom bilrutan varje gång vi passerade en hästhage...). Nu är det dax för dig att ta upp det intresset igen"
Då kom jag i kontakt med min hästs uppfödare för att jag skulle hjälpa henne med unghästarna och rida in dem inför försäljning. Efter bara ett par veckor tyckte sambon att vi skulle köpa den hästen som jag hade hand om. Jag protesterade kraftigt för jag visste hur mkt tid det tar att äga en egen häst, men efter många och långa diskussioner så sa sambon "det spelar ingen roll, du är en hästmänniska och du lider utan hästarna och du ska inte lida längre. Jag vill ha tillbaka min glada tjej igen..."
Det var 2,5 år sedan och i våras flyttade vi dessutom till gård. Det är mkt att göra hela tiden - men jag kan utöva mitt intresse och ändå vara nära familjen. Sambon har fått verkstad på gården och där kan han renovera sin Mustang - bilar är ett av hans intressen. Vi har mkt mer tid tillsammans nu...
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

En vettig, bra man skulle ALDRIG sätta sin käresta i situationen att hon måste välja. Han skulle förstå och unna henne hennes intresse och kärlek till hästen. Han kanske nödvändigtvis inte gilla hästar för det men han skulle se att det gjorde henne glad och lycklig och det skulle få honom att må bra. Det troliga är att den bra mannens kvinna skulle vilja vara med sin braiga sambo och skaffa en medryttare eller på annat sätt lösa problemet.

Så alla ni sambos/män som blir förskräckta...bli inte det... vi väljer bara bort dem som KRÄVER att vi ska välja mellan hästen eller mannen, det är då mannen ryker! ABSOLUT inte annars!:banana:

Och där kan vi ju byta ut man mot kvinna, för det gäller bägge könen i allra högsta grad,även hästtjejer. Gäller ju också om partnern har andra intressen som gör denne glad.

Delvis kl*

Sedan så kan man inte sitta och kasta skit på TS i detta sammanhang, han är väldigt fåordig och svarar inte på frågorna han får, men jag får (som Martha) en känsla av att TS inte vill ta ifrån tjejen hästen, utan bara vill se henne mer hemma tillsammans.

Tycker att TS och hans sambo behöver ta sig ett rejält snack, han måste ju tala om hur han känner också, det kan likaväl vara flickvännen som är svår och envis, vi vet ingenting och efter diffusa inlägg kan man bara inte välja sida och skälla ut killen för att han vad alla tror vill ta ifrån intresset från tjejen.

Är det så att hon vill köpa fler hästar och skaffa gård och hotar med att det är slut om det inte sker enligt hennes vilja? vem vet?

Nej TS, ta du dig ett rejält snack med din tjej så att Ni får reda ut era problem, så att Ni båda blir lyckliga och mår bra. :)
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Jag är en av de som tillhör kategori E och jag tycker många av er är alldeles för hårda mot TS och jag håller nog med om att många med de åsikterna är mycket unga, singlar eller bara hästfanatiska :cool:

För så här är det - för att ett förhållande ska fungera så måste det både ges och tas, det fungerar inte om den ena eller båda bara tar.
I det här fallet verkar TS sambo bara ta så till vida att hon aldrig är hemma och all ledig tid (efter jobbet) verkar gå till hästen. Jag förstår TS att han känner att han kommer i sista hand och vem skulle inte få tankar om att man vill att hästen ska bort efter ett tag?
Vill inte tjejen kompromissa så ska hon vara singel, så är det ju. Förhållanden måste vårdas för att må bra och överleva. I det här fallet verkar TS tjej inte sköta om annat än sin häst.

Jag upplever att tiden är det största problemet här (den som inte finns över för TS) och ekonomin är sekundär. Skulle TS tjej ägna honom mer tid så skulle nog pengarna inte vara något han ens tänker på. TS tjej måste kompromissa helt enkelt - om hon nu vill ha TS kvar. Kan hon inte det så är det bara för TS att förstå att "she's just not that into you". Och denna kompromiss måste hon komma på själv (medryttare t ex), det är inget TS kan tvinga på henne genom att kräva att hästen säljs eller så.

Jag har själv varit i sitsen att jag hade häst, hund, barn och sambo och jag hade bara inte tid till alla, alla fick lite av mig och det räckte inte. I mitt fall så förstod jag ju att något måste ryka och valet att sälja hästen var svårt men inte oövervinneligt svårt för en ny häst kan jag ju alltid köpa senare när tiden finns. Inte lika lätt att skaffa en ny sambo man älskar liksom :crazy: I mitt fall krävde inte sambon att jag skulle sälja, absolut inte, det var jag som själv kände att jag inte räckte till (+ att ekonomin blev mycket bättre efter att hästen var såld).
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

KL


Känns lönlöst med en sån här tråd när TS ändå inte deltar i debatten.

Jag hade sparkat ut killen med huvudet före om han krävde att jag skulle välja. Jag har haft ett ex som gnällde men han stöttade mig inte. Han sa inte heller jag skulle välja. Det rann ut i sanden för han kunde aldrig träffa mig o skyllde på hästarna.

Idag är jag äntligen lycklig sambo med en alldeles underbar kille som stöttar mig på alla sätt. Jag försöker betala hyran och allt till hästen med mina pengar men skulle jag behöva hjälp så har jag honom. Han tjänar många tusenlappar mer än mig efter skatt. Han har inget eget intresse, inte för tillfälle. Jag får hans hjälp i stallet om jag ska åka bort utan honom och han hjälper mig med tävlingar o träningar, skjuts (jag har inget körkort, han har hela BECE) m.m.
Det bästa är att han planerar vår tid tillsammans utefter tiden med hästen! Han föreslår t.ex jag ska rida först och ha stallet färdigt så kan vi göra det ena och andra. Eller så säger han att vi kan åka till stallet på kvällen. Han föreslår också när vi kan åka på träningar!
Aldrig behöver jag tjata om att jag måste åka till hästen och om vi kan ta det ena eller andra senare eller före hästen osv osv osv.
Och ännu en grädde på moset - han har tillbringat nån timme i stallet under sin semester och mockat och ordnat mat för jag varit o jobbat (jag har inte semester), en underbar överraskning när jag kommer till stallet och ser att maten o boxen är klar :love:
Han tar också ledigt om jag behöver åka till veterinär eller tandläkare och ibland om han kan, även tävling. Finns många saker jag kan rabbla upp men det mesta har jag fått med. Det enda han inte gjort är rida, än. Det får han göra när han själv känner för det.
Han är helt enkelt bäst :love:
Hade han hittat något intresse hade jag hjälpt honom, både ekonomiskt och fysiskt om jag kunde. Självklart.

Skulle det vara under andra omständigheter så skulle jag sälja hästen, mycket motvilligt. Men inte lämnar jag min underbara sambo för att kunna vara med hästen. Det är som någon sa, endast om någon skulle säga åt mig att välja som jag skulle lämna honom. Att ta ifrån mig något som definierar mig som person är det värsta man kan göra mot mig.

Jag tycker som de flesta att TS är lite egoistisk. Jag orkar inte citera men flera av hans inlägg ser man att han gärna vill vara den som har kontroll över allt. Dela på ekonomin och sluta gnäll. Eller kom med förslag där hästen är inkluderad. T.ex om hästen kan vila den dagen så tar det mindre tid och ni kan ha en myskväll. Ett enkelt exempel, lättare att kompromissa också. Inte sälja hästen :cool:
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Jag är en av de som tillhör kategori E och jag tycker många av er är alldeles för hårda mot TS och jag håller nog med om att många med de åsikterna är mycket unga, singlar eller bara hästfanatiska :cool:

För så här är det - för att ett förhållande ska fungera så måste det både ges och tas, det fungerar inte om den ena eller båda bara tar.
I det här fallet verkar TS sambo bara ta så till vida att hon aldrig är hemma och all ledig tid (efter jobbet) verkar gå till hästen. Jag förstår TS att han känner att han kommer i sista hand och vem skulle inte få tankar om att man vill att hästen ska bort efter ett tag?
Vill inte tjejen kompromissa så ska hon vara singel, så är det ju. Förhållanden måste vårdas för att må bra och överleva. I det här fallet verkar TS tjej inte sköta om annat än sin häst.

Jag upplever att tiden är det största problemet här (den som inte finns över för TS) och ekonomin är sekundär. Skulle TS tjej ägna honom mer tid så skulle nog pengarna inte vara något han ens tänker på. TS tjej måste kompromissa helt enkelt - om hon nu vill ha TS kvar. Kan hon inte det så är det bara för TS att förstå att "she's just not that into you". Och denna kompromiss måste hon komma på själv (medryttare t ex), det är inget TS kan tvinga på henne genom att kräva att hästen säljs eller så.

Jag har själv varit i sitsen att jag hade häst, hund, barn och sambo och jag hade bara inte tid till alla, alla fick lite av mig och det räckte inte. I mitt fall så förstod jag ju att något måste ryka och valet att sälja hästen var svårt men inte oövervinneligt svårt för en ny häst kan jag ju alltid köpa senare när tiden finns. Inte lika lätt att skaffa en ny sambo man älskar liksom :crazy: I mitt fall krävde inte sambon att jag skulle sälja, absolut inte, det var jag som själv kände att jag inte räckte till (+ att ekonomin blev mycket bättre efter att hästen var såld).

Tack för din förståelse. Det var nog det smartast svaret av alla här. Den som ställer ultimatum blir dumpad. Gäller båda hållen men man hoppas på förnuft och att partnern själv kommer fram till rätt slutsats.
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Jag måste säga att jag förstår dig, samtidigt skulle jag aldrig ge up mina hästar för en karls skull men heller inte prompt bevisa att ha är nr 2 eller tre på min lista över de jag älskar mest.
Blir faktikst lite chockad av hur många hästtjejer resonerar ang förhållanden.
Du verkar vara resonabel och förnuftig men din tjej bara hotar med seaparation om du tar upp det...inte bra.


På vilket sätt är resonemanget chockerande när du själv aldrig skulle ge upp dina hästar för en karl? Den dag man sätter ner foten och låter gubben veta sin rang är troligen den dag han går för långt i sina försök att ändra på dig.. Annars finns väl ingen anledning att gnugga in en "numrerad fjortis-lista" i ansiktet på sin kärlekspartner?

Jag kan delvis förstå känslan om TS känner sig ensam i tvåsamheten, även om det kan tyckas självförvållat om han nu öppet kallar henne fanatiker och gnäller över hästeriet. Men vi vet ju inte hur tongångarna går mellan deras väggar eller ens om hästen är det grundläggande problemet i deras relation.
Oavsett vilket så är min åsikt att var och en är sin egen lyckas smed och är man inte lycklig med sig själv är det svårt att bli det genom någon annan.

//Cinnamon
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Vilket getingbo du har gett dig in i.

Om jag ska försöka strukturera upp vad det egentligen är med din sambos häst som upprör dig så, kan jag se tre orsaker.

1. Pengarna. Att ha häst är en dyr hobby och det är pengar du tycker kunde spenderas på något annat.

Min kommentar : Detta är ett viktigt argument, lever man i en relation skall båda (anser jag) bidra till de gemensamma utgifterna så lång det är möjligt.
När dessa utgifter är betalda är det rimligt att var och en själv har möjlighet att välja vad de vill lägga sina resterande pengar på.

Din sambo prioriterar uppenbarligen med sina pengar, sitt hästintresse framför annat som du hade önskat, dvs resor eller som du uttrycker det sponsring för att du ska kunna starta eget.
Det är dock hennes prioritering och du behöver inte uppskatta den men du får acceptera den. Hon måste själv få bestämma vad hon vill göra med det överskott on har kvar efter era gemensamma utgifter är betalda.

2. Tiden. Ja att ha häst tar tid, tid som du tycker hellre borde spenderas med dig.

Min kommentar: Detta är kanske ett ännu viktigare argument.
Lever man i en relation gör man förhoppningsvis det för att man tycker om varandra, en naturlig effekt av detta är att man vill umgås med varandra, spendera tid ihop.

Att ha häst tar tid, men det tar den tid man låter det ta.
Jag pesonligen har många fler hästar än din sambo och ett oehört aktivt liv förutom hästarna , trots detta träffar jag min sambo ofta, helt enkelt för att jag prioriterar in den tiden. Det finns många sätt att fördela tiden så att inte hästen slukar all ens lediga tid. Medryttare är ett sätt.

Kontentan är dock att för att prioritera sin sambo så krävs en vilja, och i ert fall är det ju uppenbarligen så att din sambo av för oss okända skäl, har gjort ett mycket medvetet val att prioritera sin tid så att hon hellre spenderar den med hästen än med dig.
Återigen kan du ha synunkter på detta men det är inte mycket du kan göra åt det. Vem vill tvinga någon att umgås med en?

3. Fanatism?
Din sambos ( som du uttrycker det ) Fanatism, dvs kort och gott att du anser att hästen istället för, dig är hennes "allt" .
Åter igen , alla människor väljer själva utifrån många olika förtsättningar vad de vill lägga sin energi, pengar och tid på.

Så som jag ser det, är inte ditt egentliga problem hästen i sig utan det faktum att din sambo faktiskt har gjort ett mycket medvetet val, att prioritera hästen framför dig, både vad gäller tiden, energin som ekonomin. Jag förstår att det känns tungt.

Men du skulle behöva ställa dig frågan istället, varför väljer hon så ?

När du har svaret på den frågan, då kanske du också kan hitta en lösning på ditt problem även om svaret kanske inte är det svar du önskar.
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Jag har följt tråden och något jag reagerar på är att en del säger att det bara är att sälja hästen för man kan alltid köpa en ny senare! Så kan inte jag resonera för mina hästar är mina vänner. Du får ju aldrig tillbaks DEN hästen. Fast alla kanske inte står så nära sina hästar som jag. :)

Problem med maken har jag inte då han är lika hästtokig som jag och har en egen häst. Vårt problem är istället att det blir dyrt att åka och träna då det kostar dubbelt. :D
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Tack för din förståelse. Det var nog det smartast svaret av alla här. Den som ställer ultimatum blir dumpad. Gäller båda hållen men man hoppas på förnuft och att partnern själv kommer fram till rätt slutsats.

Och vilken slutsats är det?
 
Sv: Min flickvän är hästfanatisk

Tack för din förståelse. Det var nog det smartast svaret av alla här. Den som ställer ultimatum blir dumpad. Gäller båda hållen men man hoppas på förnuft och att partnern själv kommer fram till rätt slutsats.

Så trevligt att du dyker upp! När någon skriver ett svar som håller med dig.

Och nej den som ställer ultimatum blir INTE dumpad om den personen är viktigare än det som ultimatumet gäller. Testa du. Fast din tjej verkar redan ha talat om vad det är som gäller?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 498
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 943
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 268
Senast: zarmino
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 921
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp