Min häst fäller inte!!!!

Sv: Min häst fäller inte!!!!

Kolla mask. Hög maskbörda kan göra att hästen inte fäller, särskillt bandmasken.
hmm... han är nogrant avmaskad och bandmask kan man se om dom har för då kommer det ut proglityper eller vad sjutton det heter (alltså, delas av masken) i rumpan på hästen och man kan se det i avföringen.
Men ett träckprov på övriga maskar kan man ju kolla. Men som sagt, har två hästar o bägge är förståss avmaskade regelbundet o den ena fäller all päls o den andra ej (två helt olika typer av hästar)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med krullig, eller rättare sagt vågig, svans. Hon har väldigt tjock svans och mycket man (islandshäst). Fick idag en...
Svar
12
· Visningar
1 452
Senast: Sirap
·
Hästvård Mitt varmblod har börjat få vit strån i pälsen. Han fick de förra året med ungefär samma månad tror jag.det är mer nu. Är det något med...
Svar
5
· Visningar
686
Senast: Buck
·
Hästvård Reagerade på att min kompis ponnyer alla fäller så otroligt dåligt. Vi är snart i mitten på juli och ingen av hennes tre ponnyer har...
2
Svar
27
· Visningar
2 740
Senast: cello
·
Hästvård Hästen, som är en Basjkir, har otroligt tjock päls året runt vilket gör honom väldigt svettig utan knappt någon ansträngning alls. Han...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 183
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Honungsfällan
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp