Min katt ska bli pappa!

I

Idka

Min pojke ska få en flickvän att roa sig med i en hel vecka! :love: :love: :love:

Förhoppningsvis ska de bli små skogisar av det hela.

Ge mig nu en massa tips om vad man ska tänka på ang. parning!
 
Det viktigaste är nog att vara överrens med honans ägare vad som gäller vid eventuella skador. Katter är inte snälla mot varandra under parningstiden och både honan och hanen riskerar stora sår. Det vanligaste är ju att båda parter tar egna risker, dvs skadar honan din hane, så får du ändå "skylla dig själv" och likadant åt andra hållet.
Ett råd är att ha dom i ett eget rum utan några saker att gömma sig under, däremot ovanpå. När min Yogas var på parning hos Maharadja, så hade dom många transportburar i "sitt" rum som vi stängde för att inte Yoga skulle ha nånstans att gömma sig och försvara sig i, men att hålla på uppepå dessa var tydligen kanon. Jag tror allt var invigt i det rummet efter 4 dagar :o :crazy:.
Just hur länge honan ska stanna är en tvist som nog aldrig kommer att lösas, vissa säger 1,5 dag efter första parning och vissa säger flera dagar. Vissa har ingen övre gräns, medans vissa säger absolut inte fler än 4 dagar eftersom förlossningen då kan dra ut på tiden.

Lycka till, eller vad man säger :confused:
 
Katterna skall givetvis vara friska och parasitfria. Det kan vara lämpligt att klippa klorna på både hon- och hankatten så det kan gå "villt" till :smirk:

Låt katterna nosa på varandra först så att de får bekanta sig med varandras rum. När jag lämnade bort min honkatt för parning fick de hälsa genom burgallret först och sedan stängdes min katt in i köket så att hon fick vara lite ifred och vänja sig vid det nya stället. Dagen efter släpptes hankatten in (under uppsikt). Första gången hon löpte gick det inte alls.

Andra gången gick vi igenom samma procedur och efter två dygn hämtade jag hem honkatten. Det var osäkert då om de hade parat sig men hankattens ägare (en uppfödare) ansåg att det inte var någon mening att lämna honan någon längre tid då de uppenbarligen var less på varandra. Lyckosamt nog hade de parat sig och honkatten blev dräktig. Fyra söner födde hon :)
 
Det blev inget!!! :cry:

Min kära pojke var inte fullt utrustad...

Eftersom det blev lite bråttom men honan och allt bestämdes två dagar före ankomsten, glömde uppfödaren be oss kolla att båda kulorna var på plats. Vilket de inte var!

Så honan fick åka hem igen... gud va tråkigt det känns!

Men vi ska åka till vetrinären i veckan och kolla hur det ligger till.
 
Vi har ju en till snygging, men han är för ung än så länge. Men förhoppningsvis kommer vi ta en kull efter honom om det finns en lämplig hona.

Men snopet är det verkligen! Han skulle verkligen blivit perfekt!
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
7
· Visningar
216
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
789
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa På lördag ska katterna åka hem till mina föräldrar och bo där i två veckor. Det kommer gå bra, förutom en detalj: resan dit. Det är...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp