M
Makimakac
Jag är lite orolig för min hona Lisa på sex månader. Hon kom till mig när hon var 11 veckor, kvinnan som jag hämtade Lisa ifrån sa att hon hade avmaskat kattungar men att jag kan göra det också. Då avmaskade jag Lisa med Axilur men jag tänkte inte på att byta all sand vid avmaskningen. Då Lisa var ca 4,5 månader misstänkte jag att hon hade maskar och gav henne Drontal. Då bytte jag all sand, rengjorde lådan väldigt och en dag senare såg jag 2 döda spolmaskar i avföringen. Efter det gick Lisa upp i vikt 300 gram på en vecka och jag blev mycket glad. För att var på säkra sidan avmaskade jag henne med Banmith två veckor senare eftersom risken att hon skulle ha bandmask inte finns då har Lisa alltid varit innekatt. Men nu har Lisa slutat gå upp i vikt
, hon väger 2,4 kg konstant och då undrar jag om det kan vara så att hon har mask igen. Jag har en katt till, Felix som inte är syskon med Lisa som är två veckor yngre än Lisa och han går upp i vikt ca 200 gr per vecka! Han väger nu 3,7 kg. Båda katter får Hills kattungefoder, fri tillgång och Mjau burkmat på kvällen, ibland får dom även dom små Gourme burkar eller Sheba, plus att Lisa får Catman VitaBe, 2 st per dag. Vad tror ni, varför går inte Lisa upp i vikt? Maskar igen? Här får ni se bild på Lisa, hon är en liten katt.