Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Kl

Jag återkommer till detta!

Varför ramlar man inte på nån som faktiskt har lämnat sin katt vind för våg.

Att de inte pratar om det tror jag inte på, folk pratar och skryter om så många dumheter så där är inga skruppler.

Vad det däremot pratas om är alla som "hittar" övergivna katter och som lämnas till djurhemmen. Och så dessa som bara inte kommer hem en dag, är bara borta, man vet inte vart de tagit vägen!

Katt som går att ta i har ett hem! Räcker ju att man haft kattvakt en vecka så är de redan lite mer reserverade just när man kommer tillbaks!

Ptr
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Förstår inte alla som säger att det är överflöd på huskatter? Jag la ut 5 kattungar (pappa långhårig blandras, mamma huskatt) på blocket i slutet av augusti iår och kan säga att jag blev överraskad av vilket sug det var efter dem - och ja jag tog bra betalt för dem. Jag behöll en och hade flera spekulanter på de övriga.

Jag är själv inne på att ta kattungar på den katten som jag behöll, gillar hennes temperament och utseende, men har som du forskat lite i att försöka använda en renrasig hane men det verkar vara kört. Så det får troligen bli en "bondkorsning".

Nämnde du i annonsen att pappan till kattungarna var en långhårig blandras?
Det gör en stor skillnad när det gäller att få spekulanter till kattungar.
Folk tror att de har så gott som köpt en raskatt,billigt.
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Jag har ju en katt som försvann på midsommar afton 2012.

Vi har alltid misstänkt att hon har ett alternativ hem under somrarna (bor på landet med endel stommarstugor i närheten), eftersom hon ofta kan vara borta ett par dagar och komma hem bara då och då. Denna sommar försvann kisse på själva midsommarafton och hon kom inte tillbaka nån gång under hela sommaren eller under hela hösten. Så jag bokade en ny kisse på katthemmet och tro det eller ej men dagen efter sitter den försvunna i fönstret och vill in. Hon var hungrig men i gott skick i övrigt, helt klart hade hon bott nånstans, min teori är att sommargäster tagit hem henne till stan på höstkanten och nu så var de ute på landet över en helg och katten smet och gick hem. Sambon tror att de som hon också bor hos tagit med henne hem och sedan dumpat henne här när de inte ville ha henne längre/skulle resa bort över jul. Hursomhaver så är jag glad åt att hon är hemma.

Jag var ju på katthemmet och bokade en kisse, det hade varit flera och tittat på katterna och det var en familj som blivit förälskade i henne trots att hon redan var bokad så när min kom hem så flyttade katthemskatten med den andra familjen. Det katthemmet har en relativt stor omsättning på sina katter
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Kl

Jag återkommer till detta!

Varför ramlar man inte på nån som faktiskt har lämnat sin katt vind för våg.

Att de inte pratar om det tror jag inte på, folk pratar och skryter om så många dumheter så där är inga skruppler.

Vad det däremot pratas om är alla som "hittar" övergivna katter och som lämnas till djurhemmen. Och så dessa som bara inte kommer hem en dag, är bara borta, man vet inte vart de tagit vägen!

Katt som går att ta i har ett hem! Räcker ju att man haft kattvakt en vecka så är de redan lite mer reserverade just när man kommer tillbaks!

Ptr

Är man djurvän själv kanske man inte har så många i sin direkt omgivning som överger djur? Gillar man djur brukar man inte omge sig med sådana som behandlar djur illa.

Jag har tyvärr i den yttersta periferin av min bekantskapskrets en idiot som kastat ut katter och försökt dränka kattungar. Det var mycket problem i den familjen med olika diagnoser, misshandel av både fru och djur, alkohol osv.

Idag tror jag dock inte att normalt funtade människor bara kastar ut katter. De flesta har nog vett att gå till veterinären och avliva katten när de tröttnat på den eller så sätter de katten i en bur och lämnar utanför ett katthem (det förekommer).

De hemlösa katterna tror jag främst gror pga. att folk låter sina okastrerade katter gå lösa utomhus och att det på något sätt är accepterat att katter kommer och går som de vill. "De är sina egna" dvs. man vill inte hävda något ägaransvar.

Utekatter som bara "försvinner" finns det gott om. En del av dem har nog dött, andra har förvildats för att de helt enkelt inte har haft tillräckligt stark anknytning till sin ägare och så finns det katter som blir omhändertagna av annat folk.
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Jag tillhör nog den där skaran som har "större krav" som en del kallar det, men ändå valde en katt utan lång känd stamtavla och som var jämförelsevis dyr. Det är möjligt att jag lärt mig mycket mer om stamtavlans roll efter att hon blev min, men jag tycker att hon uppfyller mina krav. Nu känner jag ju inte så bra till vad jag skulle kunna kolla henne för relaterat till rasen (ragdoll, skogskatt och den mycket svårkontrollerade huskatten), men hon ter sig fullt frisk och har fått väl godkänt av veterinär. Hon har ett utseende som jag älskar (hur 17 laddar man upp bilder från mobilen?) och ett temperament som måste vara världens bästa. När jag bestämde mig för henne var det dels inblandning från ras som jag var intresserad av, dels bilden på henne som gjorde att jag ringde och ville veta mer. Efter flera långa samtal med ägaren anade jag att hon var en katt för mig vilket jag även tyckte när jag träffar henne första gången. Allt har hittills stämt bra med det jag önskat mig. När jag har läst lite andra trådar här på bukefalos om vilken ras man bör köpa beroende på vad man söker så kan man många ggr läsa att "det är olika från individ till individ, även inom en specifik ras". Jag har hittat en katt som uppfyller varenda önskan jag har (i första hand är det ju ändå en sällskapskatt jag har sökt, kan jag nu uttrycka med den kunskap jag har idag). Jag känner till flera köp av ren ras där det funnits sjukdom med i bilden. Livslång och dödlig sådan. Jag blir väl egentligen inte jätteförtjust i när man drar så många kattköpare över kammen huskatt=mindre vetande (eller "krävande") kattägare.

Man lär så länge man lever heter det ju... Ju mer kunskap man har, desto mer förstår man att man har att lära sig, eller vad tycker ni? Jag anser nog att etik och moral leder mig långt i livet, likaså ödmjukhet inför att mitt perspektiv inte alltid är det enda dugliga eller mest värda, ofta finns det andra, möjligtvis mindre "upplysta" (om vi tex pratar om mitt perspektiv när jag är i min yrkesroll, alltså jag upplever att jag har en större och bredare kunskap än gemene man inom min profession). Men, är det nåt jag har lärt mig är det nog att ödmjukhet leder till mer kunskap och en chans att få ta del av någon annans perspektiv och erfarenhet. På så sätt breddar jag ju min egen kunskap. Phu, det blev invecklat! Svårt att uttrycka hur jag menar, nån som hänger med? Hur tänker ni?
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Jag känner både en och tre människor som gärna berättar om hur de har ihjäl grannens katt med en spade om den visar sig på tomten, så att katten har noll status i vissa kretsar råder det ingen tvekan om. Om man äger en katt, varför id-märker man den inte? Om Sveriges kattägare är så rädd om sina djur och de ändå "försvinner" för dem kanske de inte skulle skicka ut omärkta, okastrerade katter vind för våg?

TS: Jag håller med Sol och MissFideli fullständigt. I frågan om att man råkar ha världens härligaste katt och vill ha ungar just därför så händer det även raskattupfödare. Jag har en sådan själv. Underbart temperament, fantastiskt vacker, allt jag vill ha hos en katt. Tyvärr är hon ändå inte det bästa mammamaterialet, och fick bli kastrat. Att vara seriös i sin uppfödning är att även värdera vad det är man vill skapa för framtida generationer, och om det är möjligt att göra det med den katt man har.

Det låter väldigt märkligt att du inte kunnat hitta foderkatt? Seriösa fodervärdar är det alltid brist på. Jag letar själv mer eller mindre konstant, men hittills har jag inte hittat någon som velat ha honkatt på foder.
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Nu känner jag ju inte så bra till vad jag skulle kunna kolla henne för relaterat till rasen (ragdoll, skogskatt och den mycket svårkontrollerade huskatten),

Det hade väl varit hur lätt som helst att kolla sjukdomar som är rasrelaterade (på ragdoll och skogkatt), det är ju bara att gå in på rasringen hemsida och se vilka sjukdomar man testar för.

Apropå märkning, min huskatt som var på rymmen är tatuerad men inte chippad, ingen som hört av sig ändå. Jag tror att de som är "katttjyvar" skiter i tatuering, men nu har hon halsband och då lär de ju fatta att hon har ett hem
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Kopierar ett inlägg jag skrivit i annan tråd

Det är hur jag tänker på avel

En viktig sak att tänka på är att alla katter har ett livsvärde men inte alla ett avelsvärde. Jag vet flera raskattägare som valt att inte avla på sina katter just för att de inte har ett avelsvärde även om de är de mest underbara varelser. :D

Alla kattungar är söta och många vill naturligtvis ha dessa underbara varelser i sin närhet. Jag kastar verkligen sten i glashus eftersom jag inom de närmsta dagarna väntar kattungar.
Jag är naturlitvis grymt nervös och är hemma nu så mycket som möjligt för att vara på plats när det drar igång. :o

Varför har jag då parat min tjej? Först av allt har hon erhållit titeln Grand International Champion vilket är den näst högsta titels en katt kan ta. Många domare har uppmanat mig att para för hon är ett fantastiskt avelsmaterial så efter att ha tänkt igenom detta i ett par år bestämde jag mig för ett år sedan att para henne.
Jag har testat henne enligt rasens avelsprogram och även skickat in DNA-test på henne nu. Det är för mig naturligt att man försöker stoppa så många sjukdomar som möjligt från att spridas.

För knappt ett år sedan åkte jag till en avelshane (55 mil enkel resa) för att lämna henne men åkte hem med henne eftersom hanen inte alls uppfylde de krav jag hade och han stämde inte alls med ägarens uppgifter.
Nu är hon i stället parad med en hane som är Suprime Champion, det högsta en katt kan bli och han uppfyllde mina krav. :mad:
Man måste vara noga med val av hankatt för att det ska bli bra i slutändan och det kostar, inte bara tid och bensin utan även i parnings- och kattungeavgifter.

I samma kull som min tjej är från är samtliga syskon kastrerade. De är helt underbara varelser och högt älskade av sina mattar och hussar men ingen av dem uppfyllde de krav som finns för att vara ett bra avelsmaterial för rasen, varken exteriört eller psykiskt. Så av fem kullsyskon är det bara en som används för avel. :o

Det jag vill få fram här är att kattungar ÄR söta och helt underbara men det är ett stort ansvar när man väl parar.
Min tjej är min underbara katt och i första hand en familjemedlem. Det tog tid innan jag fick modet att para henne och ännu längre tid innan jag hittade en passande kille. Om det blir någon mer kull efter denna vet jag inte men jag skulle ljuga om jag inte skrev att jag hoppas att hon och min hane kan få en kull om ett år eller så. :love:

Men innan dess ska han få godkänt på alla tester enligt avelsprogrammet och några till för att matte ska vara nöjd. :idea:
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Jag skulle önska att du tillbringade en halvtimme på t ex kks punkt nu, klickade runt bland katterna och läste deras historia.

Det är bara en av många organisationer/katthem landet runt. Enbart hos kks finns hundratals katter som behöver nya hem. Många är märkta med akut.

De är allt från några veckor till flera år gamla. De kommer i alla färger och teckningar. Många har varit i jourhem länge och jourhemmet kan ge en bra beskrivning av deras temperament. Många var naturligtvis inte kärnfriska från början men är genomgångna av veterinär, behandlade och friska innan de placeras ut. De som inte redan är vaccinerade och kastrerade får man för ett lägre pris.

Den som vill ha en bondkatt har alltså alla möjligheter att hitta exakt den katt hen vill ha - utan att folk medvetet avlar på sina honor för att de är "världens bästa katt".

Alla sorters katter finns redan, vi behöver inte göra fler.
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

TS: Jag håller med Sol och MissFideli fullständigt. I frågan om att man råkar ha världens härligaste katt och vill ha ungar just därför så händer det även raskattupfödare. Jag har en sådan själv. Underbart temperament, fantastiskt vacker, allt jag vill ha hos en katt. Tyvärr är hon ändå inte det bästa mammamaterialet, och fick bli kastrat. Att vara seriös i sin uppfödning är att även värdera vad det är man vill skapa för framtida generationer, och om det är möjligt att göra det med den katt man har.

Det låter väldigt märkligt att du inte kunnat hitta foderkatt? Seriösa fodervärdar är det alltid brist på. Jag letar själv mer eller mindre konstant, men hittills har jag inte hittat någon som velat ha honkatt på foder.[/QUOTE]


Någonstans måste man börja, jag för min del har börjat söka lite svar på funderingar jag har, jag har som Jag tidigare sagt inte bestämt tänkt att jag ska ha kattungar på min katt, jag letar väl svar på min fråga om det vore en bra eller dålig ide eftersom jag inte har så mycket kunskap kring avel själv.

Det är inte alls något märkligt med att jag inte hittat en foderkatt. Jag har kollat runt på annonser, det har inte funnits en passande foderhona under den förållandevis korta tid jag har kollat. Jag har inte körkort och har inte bott tillräckligt nära de jag sett som söker fodervärd helt enkelt. Nu hittade jag ju min katt och hon flyttade till mig väldigt fort (har pratat tidigare om det i tråden), annars hade jag naturligtvis insett att det smartaste vart att ringa runt som någon föreslog.
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Det hade väl varit hur lätt som helst att kolla sjukdomar som är rasrelaterade (på ragdoll och skogkatt), det är ju bara att gå in på rasringen hemsida och se vilka sjukdomar man testar för.

Apropå märkning, min huskatt som var på rymmen är tatuerad men inte chippad, ingen som hört av sig ändå. Jag tror att de som är "katttjyvar" skiter i tatuering, men nu har hon halsband och då lär de ju fatta att hon har ett hem

Ja självklart är det hur lätt som helst att hitta. Uttryckte mig klantigt (lätt att göra det trots att jag tänker efter vad jag skriver).
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Kopierar ett inlägg jag skrivit i annan tråd

Tack för dina tankar kring hur du ser på avel. Du verkar vara en väldigt engagerad och fin uppfödare. Stort lycka till med dina kattungar, så spännande!
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Jag skulle önska att du tillbringade en halvtimme på t ex kks punkt nu, klickade runt bland katterna och läste deras historia.

Det är bara en av många organisationer/katthem landet runt. Enbart hos kks finns hundratals katter som behöver nya hem. Många är märkta med akut.

De är allt från några veckor till flera år gamla. De kommer i alla färger och teckningar. Många har varit i jourhem länge och jourhemmet kan ge en bra beskrivning av deras temperament. Många var naturligtvis inte kärnfriska från början men är genomgångna av veterinär, behandlade och friska innan de placeras ut. De som inte redan är vaccinerade och kastrerade får man för ett lägre pris.

Den som vill ha en bondkatt har alltså alla möjligheter att hitta exakt den katt hen vill ha - utan att folk medvetet avlar på sina honor för att de är "världens bästa katt".

Alla sorters katter finns redan, vi behöver inte göra fler.

Tack för ditt svar och att du delar med dig om dina kunskaper kring hemlösa katter. Jag har varit inne och läst där och jag har dessutom tex under ett års tid fått in på fejan katter som söker hem akut, och har följt hur katterna fått hjälp av alldeles fantastiska människor. Min äldre katt är en riktig bondkatt utan någon som helst status, lika älskad som den nya kattungen. Nu kanske du undrar varför jag ändå skulle vilja ha kattungar på min nya huskatt, men jag orkar inte upprepa mig utan hänvisar till tidigare inlägg i tråden, ännu en gång med denna kommentar: jag måste inte prompt ha kattungar på min katt utan vill inte ångra mig och sörja längre fram när jag kastrerar henne. Då jag inte har så mycket kunskap kring avel började jag med grundfrågan: kattungar eller inte? Men det är möjligt att jag borde lärt mig mer på annat håll innan jag startade en tråd.

Tur att jag tagit hand om en (två?) av alla dessa huskatter som annars riskerat att bli hemlös :( Det är nog så att min katt nr två aldrig kvalat in att hamna "på gatan".

För övrigt tycker jag väl du kunde uttryckt dig snäppet trevligare ;)
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Då läser du in ett tonfall som inte alls finns där. Jag har inte haft för avsikt att vara otrevlig.

Jag skrev heller inte för att du skulle upprepa dina argument - du verkar ju f ö redan ha bestämt dig innan du startade tråden, trots att du verkar vilja framstå som så resonerande kring det här - jag ville bara utveckla en aspekt som som berörts i tråden.
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Då läser du in ett tonfall som inte alls finns där. Jag har inte haft för avsikt att vara otrevlig.

Jag skrev heller inte för att du skulle upprepa dina argument - du verkar ju f ö redan ha bestämt dig innan du startade tråden, trots att du verkar vilja framstå som så resonerande kring det här - jag ville bara utveckla en aspekt som som berörts i tråden.

Det var bra att du utvecklade en aspekt som berörts, det var ju det jag efterfrågade.

Ja det är ju lätt att läsa in saker när man endast läser en text och inte har personen framför sig. Jag har inte bestämt mig, men jag är väldigt glad att jag startade denna tråden. Jag lutar åt att inte ta kattungar från min katt utan att titta mer på katthem eller efter en foderkatt. Jag förstår om det kan låta som att jag har bestämt mig men det är ju för att jag är på ena argumentsidan medan de flesta andra är på andra sidan. Antar jag?
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Det är inte alls något märkligt med att jag inte hittat en foderkatt. Jag har kollat runt på annonser, det har inte funnits en passande foderhona under den förållandevis korta tid jag har kollat. Jag har inte körkort och har inte bott tillräckligt nära de jag sett som söker fodervärd helt enkelt. Nu hittade jag ju min katt och hon flyttade till mig väldigt fort (har pratat tidigare om det i tråden), annars hade jag naturligtvis insett att det smartaste vart att ringa runt som någon föreslog.

Då tolkade jag dig fel, jag trodde du faktiskt hade letat men inte hittat. Ofta sätter man inte ut annons på foderkatter, utan söker fodervärd först och placerar katt sen. Det blir ju svårt att köpa en katt som man inte har tak över huvudet till. Annars hittar man gärna fodervärdar bland potentiella köpare som egentligen tänkt köpa men verkar lämpliga för att ha foderkatt.

Om jag letar fodervärd "annonserar" jag generellt, och sen skaffar jag en katt som passar fodervärdens önskemål. Vill hen ha en katt att starta ev. egen uppfödning med sen? Då blir det en importkatt som kan tillföra mer i fler kullar. Är hen egentligen ute efter sällskap/utställning men kan tänka sig en kull? Då placerar jag en av mina egna ungar om jag har någon, eller köper en som jag redan har en planerad parning till för att det inte ska dra ut för mycket på tiden. Eftersom fodervärdskapet är ett ganska krävande samarbete anser jag att man bör ha närmare kontakt än man kan nöja sig med hos en köpare.
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Då tolkade jag dig fel, jag trodde du faktiskt hade letat men inte hittat. Ofta sätter man inte ut annons på foderkatter, utan söker fodervärd först och placerar katt sen. Det blir ju svårt att köpa en katt som man inte har tak över huvudet till. Annars hittar man gärna fodervärdar bland potentiella köpare som egentligen tänkt köpa men verkar lämpliga för att ha foderkatt.

Om jag letar fodervärd "annonserar" jag generellt, och sen skaffar jag en katt som passar fodervärdens önskemål. Vill hen ha en katt att starta ev. egen uppfödning med sen? Då blir det en importkatt som kan tillföra mer i fler kullar. Är hen egentligen ute efter sällskap/utställning men kan tänka sig en kull? Då placerar jag en av mina egna ungar om jag har någon, eller köper en som jag redan har en planerad parning till för att det inte ska dra ut för mycket på tiden. Eftersom fodervärdskapet är ett ganska krävande samarbete anser jag att man bör ha närmare kontakt än man kan nöja sig med hos en köpare.

Det var så att alldeles i början när jag letade katt så såg jag en annons på en kattunge som en uppfödare skulle använda till avel. Detta kattköpet har jag velat ha en kattunge då jag tog min äldre katt när hon var nästan vuxen. Jag trodde att det var så det främst fungerade när jag såg den annonsen och har tittat efter liknande sedan dess. Även på uppfödares sidor. Jag är helt okunnig om hur det fungerar i uppfödarvärlden. Jag hann inte lära mig så mycket heller, får lära mig inför framtiden nu i efterhand istället. Nu vet jag lite mer, tack för det :)
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Jag vill bara tacka för alla svar. Jag har lusläst tråden "vilka här inne är uppfödare" och det har varit jätteintressant och gett mig en bättre bild av hur det är att vara kattuppfödare. Ett otroligt engagemang helt enkelt. Jag förstår bättre varför rasuppfödare gärna tycker att uppfödning av huskatter är oseriös. Det har varit intressant läsning om vilka tankar ni har med er avel, och jag blir väldigt sugen på att veta mer. Det låter som en väldigt rolig värld. Det var väldigt roligt att läsa mer om er som har svarat här i tråden, och se era fina katter. Lycka till med era katter, planer och kattungar!
Jag kommer försöka lära mig mer om avel, mest intresserad blir jag av en hona på foder då man får stort stöd av uppfödaren och lär sig massvis. Min lilla lugna katt kommer nog inte få några kattungar, men kanske en kompis som hon kan vara ett lugnt sällskap till framöver.
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Vad härligt att läsa att du blivit så intresserad! Det är underbart att få kattungar, men mycket planering och jobb. Jag har fått en kull i egen regi, men valde att lägga ner min avel och tog en hona på halvfoder istället. En kull får uppfödaren ta, sen är hon min. Vi kommer behålla en hona från hennes kull (om det vill sig väl) och då tar jag henne på halvfoder och kastrerar Malla.
 
Sv: Vill ha kattungar på min icke renrasiga katt.

Ja jag nämnde det i annonsen, men av de fem kattungarna såg tre av dem ut som "vilken huskatt" som helst och endast två antydde att de skulle bli lite långhårigare. och det var de tre "vanliga" som blev tingade först.

Jag gillar "huskatter" och har aldrig förstått de som skaffar sig raskatter, och det är inte priset det handlar om. Jag tycker det är jättesynd att inte man kan ha en seriös avel på huskatter och ett seriöst pris.

Men samtidigt anser jag inte att priset har att göra med hur folk ser på djur/katter, som ni beskriver det så är det många som har dem mer som "slit och släng vara" fast tyvärr har jag sett det även när det gäller hundar. Folk som tröttnar på djuren när de är "ouppfostrade" eller när någon familjemedlem blir allergisk.

Jag kan förstå att det är svårt att hitta hem till äldre katter och jag kan tänka mig att den största delen av de katter som är på katthem är äldre katter som är där för omplacering? Kattungar som blivit hanterade mycket i hela sitt liv är annorlunda än katter som inte fått det.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 651
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 841
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 843
Senast: cili
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 796
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp