Bukefalos 28 år!

Min kk hade sex med mig när jag sov

Börja med Flickan och skulden, sedan En riktig våldtäktsman så får du dem i rätt ordning.

tack!
jag hittade dem på storytel och undrade just i vilken ordning de skulle läsas/lyssnas
Nu har jag lyssnat mig igenom alla tre böckerna. Och...
@Myblackcat jag kan verkligen rekommendera dig att du också gör det! Det kommer ge dig en del insikter aom skulle kunna hjälpa dig vidare i detta!
 
Av ren nyfikenhet kollade jag vår konversation och vad jag hade sagt till henne. Även om jag inte gick in på så mycket detaljer så var det väldigt tydligt: han hade sex med mig när jag sov!

Jag tror bara att just hon inte tycker det är något man anmäler, men jag ska såklart prata med henne om det här nästa gång vi ses. Tills dess håller jag henne lite på avstånd då jag tog illa vid mig av det hon skrev.

Nu efter jag anmält har jag börjat tveka fram och tillbaka. Det känns läskigt att de kommer höra av sig till honom och förhöra. Nu är det på riktigt och inte bara i min hjärna.
Jag är nog på samma linje som @Red_Chili - alltså att det inte är en toppengrej att ta på sms. Så prata med henne om det istället.

Sedan, det du saknar är väl egentligen den han var innan han spräckte bilden av sig? Så det tycker jag nog inte är så konstigt.
 
Jag är nog på samma linje som @Red_Chili - alltså att det inte är en toppengrej att ta på sms. Så prata med henne om det istället.

Sedan, det du saknar är väl egentligen den han var innan han spräckte bilden av sig? Så det tycker jag nog inte är så konstigt.

Du har rätt! Sedan märkte hon nog att jag blev lite sur så hon har messat mig mycket och frågat hur jag mår och så.

Nä jag vill inte träffa honom och jag saknar inte den han är nu, utan det vi hade då. Det känns lite tomt och det kommer ta ett tag att få bort de känslorna. De försvinner tyvärr inte automatiskt direkt efter en sån här grej.
 
Du har rätt! Sedan märkte hon nog att jag blev lite sur så hon har messat mig mycket och frågat hur jag mår och så.

Nä jag vill inte träffa honom och jag saknar inte den han är nu, utan det vi hade då. Det känns lite tomt och det kommer ta ett tag att få bort de känslorna. De försvinner tyvärr inte automatiskt direkt efter en sån här grej.
Nej, jag kan tänka mig att de inte gör det. Och det gör ju alltihop ännu mer komplicerat, egentligen. Det hade antagligen varit lättare för dig om du kräktes på honom.
 
Det känns bra för mig att polisen direkt ansåg att övergreppet skulle anmälas när du ringde dem. (Helt oavsett utgången) Men jag förstår också hur kluven du känner dig.

Jag har själv tänkt mycket på vad som hände mig och är glad att jag inte är ensam om att reagera starkt. Så det är skönt att få svart på vitt att det faktiskt på riktigt var övergrepp och inte ok och något man bara får "ta". Det har funnits mycket tvivel, och jag tror att det är lättare att gå vidare om man kan få en markör som bekräftar att det inte var ok.

Jättebra att du talar öppet om det, det är förmodligen bra både för dig och andra som varit med om samma sak, eller varit på andra sidan som ser det som ok att börja ha sex med någon som sover/inte ger respons. "För hon ville ju förut/hon gillar att ha sex". Eller vad 17 det är de tänker.
 
Det känns bra för mig att polisen direkt ansåg att övergreppet skulle anmälas när du ringde dem. (Helt oavsett utgången) Men jag förstår också hur kluven du känner dig.

Jag har själv tänkt mycket på vad som hände mig och är glad att jag inte är ensam om att reagera starkt. Så det är skönt att få svart på vitt att det faktiskt på riktigt var övergrepp och inte ok och något man bara får "ta". Det har funnits mycket tvivel, och jag tror att det är lättare att gå vidare om man kan få en markör som bekräftar att det inte var ok.

Jättebra att du talar öppet om det, det är förmodligen bra både för dig och andra som varit med om samma sak, eller varit på andra sidan som ser det som ok att börja ha sex med någon som sover/inte ger respons. "För hon ville ju förut/hon gillar att ha sex". Eller vad 17 det är de tänker.

Vad bra att du påverkats så av den här tråden! Att känna att man inte är ensam har hjälpt mig också. Om folk runtomkring skulle säga "det där var väl inget!" så skulle jag förmodligen inte anmält. Tyvärr påverkas man mycket av sin omgivning.

Jag var också förvånad av polisen i telefonen. För hen var det en självklarhet att det var en våldtäkt. Det kändes bekräftande och tryggt.

Tyvärr är det här med att ha sex med berusade/sovande etc. personer väldigt vanligt, så jag känner ett slags ansvar att prata om det. Jag råkade av misstag komma in på flashback igår när jag googlade på temat. Fyfan, jag mår fortfarande illa av att läsa om de killarna och deras äckelhistorier. Ångrar bittert att jag hamnade där.
 
Jag råkade av misstag komma in på flashback igår när jag googlade på temat. Fyfan, jag mår fortfarande illa av att läsa om de killarna och deras äckelhistorier. Ångrar bittert att jag hamnade där.

Låter lite som när jag för några veckor sedan provade kolla in familjeliv för första gången. Där var en tråd med en kvinna som råkat ut för i princip samma sak som du, skillnaden var att det var hennes man som var förövaren, och att hon inte avbrutit utan blivit chockad och låtsas fortsätta sova. En del av svaren i den tråden fick mig nästan att må fysiskt illa.
Den fick mig också att uppskatta buke ännu mera, det är en fantastisk plats med fantastiska människor.

Har följt denna tråd i "tysthet" och är så ledsen för vad du och andra blivit utsatta för, men jag måste ge dig en stor eloge (och kram), du är grym. Din klarsynthet, handlingskraft och öppenhet i saken är enastående :heartbow:
 
Låter lite som när jag för några veckor sedan provade kolla in familjeliv för första gången. Där var en tråd med en kvinna som råkat ut för i princip samma sak som du, skillnaden var att det var hennes man som var förövaren, och att hon inte avbrutit utan blivit chockad och låtsas fortsätta sova. En del av svaren i den tråden fick mig nästan att må fysiskt illa.
Den fick mig också att uppskatta buke ännu mera, det är en fantastisk plats med fantastiska människor.

Har följt denna tråd i "tysthet" och är så ledsen för vad du och andra blivit utsatta för, men jag måste ge dig en stor eloge (och kram), du är grym. Din klarsynthet, handlingskraft och öppenhet i saken är enastående :heartbow:

Haha jag hamnade också på familjelivs sida. På flashback var gärningsmännen och på familjeliv omedvetna brottsoffer som tyckte det var sånt man fick stå ut med i förhållanden. Sorglig läsning!

Tack för ditt pepp! Det behöver jag nu när det nästan känns som jag ångrar att jag anmälde. Jag har som tur är mycket annat och tänka på så hinner inte älta. Jag vet att det var rätt beslut, men kan ibland inte styra när tankarna far iväg och jag blir förvirrad.
 
Haha jag hamnade också på familjelivs sida. På flashback var gärningsmännen och på familjeliv omedvetna brottsoffer som tyckte det var sånt man fick stå ut med i förhållanden. Sorglig läsning!

Tack för ditt pepp! Det behöver jag nu när det nästan känns som jag ångrar att jag anmälde. Jag har som tur är mycket annat och tänka på så hinner inte älta. Jag vet att det var rätt beslut, men kan ibland inte styra när tankarna far iväg och jag blir förvirrad.

Jo, det var sorglig läsning.
Jag är inte speciellt bra på att formulera mina tankar i text, så jag hoppas att vad jag menar kommer fram.
Du handlar rätt, det är ett brott du utsatts för, så en anmälan är inget du ska känna skuld för. Som markering på att det inte är något "man får räkna med". Alla små steg kan vara en väg mot att få folk att förstå och inse att man aldrig har rätt till någon annans kropp.

Det skulle givetvis inte ha varit fel att inte anmäla heller, jag vill inte att någon ska behöva känna skuld för att de inte gjort det. Var och en måste få hantera det på sitt vis, inget rätt eller fel där.
Kom ihåg att tillåta dig själv att "bara vara" också, om det går. Inte trycka undan några tankar eller känslor, men heller inte känna tvång över att man hela tiden måste tänka på saken.
Det kommer att gå bra det här, och buke är med dig, om och när du behöver stöd :):heart
 
Haha jag hamnade också på familjelivs sida. På flashback var gärningsmännen och på familjeliv omedvetna brottsoffer som tyckte det var sånt man fick stå ut med i förhållanden. Sorglig läsning!

Tack för ditt pepp! Det behöver jag nu när det nästan känns som jag ångrar att jag anmälde. Jag har som tur är mycket annat och tänka på så hinner inte älta. Jag vet att det var rätt beslut, men kan ibland inte styra när tankarna far iväg och jag blir förvirrad.

Jag tycker du gjorde helt rätt som agerade på känslan. Att man ångrar sig är inte så konstigt, det är ju nånstans att säga till sig själv att det var ett övergrepp, ine bara nåt som man får ta.
Du har ju lagt skulden på honom istället för dig själv vilket torde vara vanligast om än fel. Du är fabulös:)
 
Här är en till som råkat ut för samma sak av dåvarande pojkvän.. då försökte jag förminska det och skjuta bort det. Ett par år senare insåg jag vad det faktiskt var jag hade varit med om. Starkt av dig att anmäla och att du tog upp ämnet här!

Har också sett liknande på andra forum men med helt sjuka svar, tur att buke är bäst!
 
Nu har jag fått brev från polisen om att ärendet är avslutat. Förundersökning inleds inte. Motiveringen är att det som anmälts inte är brottligt. WTF?!

Sedan står inte den anmäldes fullständiga namn någonstans. Under rubriken "misstänkt" står det "Misstänkta personer presenteras ej". Vad betyder det här? Har de öht kontaktat honom?

Snälla någon som vet?
 
Jag tycker fortfarande att man ska anmäla om man anser sig varit utsatt för ett brott. Det är som bekant skillnad mellan att ha rätt och få rätt.

TS har rätt. Det hon blivit utsatt för är inte rätt. Polismakten gjorde en annan bedömning, vilket jag personligen tycker är tragiskt. Kvinnofrid är uppenbarligen en ouppnåelig utopi.
 
Senast ändrad av en moderator:
Ja, hurra för dig.

Jag tycker fortfarande att man ska anmäla om man anser sig varit utsatt för ett brott. Det är som bekant skillnad mellan att ha rätt och få rätt.

TS har rätt. Det hon blivit utsatt för är inte rätt. Polismakten gjorde en annan bedömning, vilket jag personligen tycker är tragiskt. Kvinnofrid är uppenbarligen en ouppnåelig utopi.

Det konstiga är att det var polisen som uppmanade mig att anmäla och hen sa att det var ett brott.
 
Nu har jag fått brev från polisen om att ärendet är avslutat. Förundersökning inleds inte. Motiveringen är att det som anmälts inte är brottligt. WTF?!

Sedan står inte den anmäldes fullständiga namn någonstans. Under rubriken "misstänkt" står det "Misstänkta personer presenteras ej". Vad betyder det här? Har de öht kontaktat honom?

Snälla någon som vet?
Jag har en nära vän som var med om en liknande händelse. Vill inte gå in på detaljer då det är privat.

Tyvärr var det som @Lovisaleonora skrev, "det är skillnad mellan att ha rätt och att få rätt".

I det fallet fick det av anledning att det stod ord mellan ord och det las ner omgående.
 
Det konstiga är att det var polisen som uppmanade mig att anmäla och hen sa att det var ett brott.

Tyvärr tycker jag att Polisen får sålla för hårt i de anmälningar som kommer in. Som det ser ut idag är den krassa verkligheten att mördare kan räkna med att gå fria för att det inte finns utredare som kan ta sig an brotten.

I den prioriteringen kommer nog tyvärr något som liknar dejt-rejp långt ner på utredningspiroriteringslistan. Det är så sorgligt.
 
Tyvärr tycker jag att Polisen får sålla för hårt i de anmälningar som kommer in. Som det ser ut idag är den krassa verkligheten att mördare kan räkna med att gå fria för att det inte finns utredare som kan ta sig an brotten.

I den prioriteringen kommer nog tyvärr något som liknar dejt-rejp långt ner på utredningspiroriteringslistan. Det är så sorgligt.

Måste vara något sånt.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 543
Senast: tott
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 904
Senast: Whoever
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 231
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 647
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Återkommande uvi
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp