Bukefalos 28 år!

min lille misse:(

Sv: min lille misse:(

Jag hoppas att Kissen blir frisk. Tycker att det är underbart att läsa om människor som tar sig an hitte katter.
Min syster har med tagit hand om en del hitte katter.

Dock tycker jag att du ska se det lite med glädje om han trotts allt inte klarar sig genom detta. Han har ju fått en helt underbar tid hos ER. Kärlek, omvårdand, mat och värme. Samt att han slipper vara ensam att kämpa när han blir sjuk.

All heder åt er som tar hand om hittekatter och gör deras liv till ett lyckligt liv!!

snyft:cry: en tår faller när jag läser så fint du skriver.
lilla misse slapp ligga där i regnet och frya ihjäl helt ensam och övergiven tänk alla kvällar han somnat framför brasan hos oss.
tack för att ni skriver så fint känns lite bättre nu.

han lever fortfarande och är väldigt pigg kommer vara väldigt svårt att gå till veterinären nästa vecka vad kommer han säga, om han säger att det troligen är canser vad ska vi göra? nu när han är så frisk? ska vi avliva nu direkt på plats...
det är ju allra snällast men så svårt. så svårt att avliva något som känns så friskt.
 
Sv: min lille misse:(

Holder med alla föregåande "talare"; han har haft jätte tur att hitta dig och fått det bra den sista tiden. :love: Inte alla katter har samma turen....

Holder tummarna för dig och missen.

TACK så hemskt mycket...

han ligger och sover helt utsträck på sidan framför kaminen nu:love:
 
Sv: min lille misse:(

Du har givit honom en mycket fin sista tid med massor av kärlek och omvårdnad.. :bow:

men jag måste fråga, vad är det för veterinär som inte har något mikroskop och inte heller kunskap att kunna se skillnad på inflammation och cancerceller? :eek:
när min hund hade en knöl togs en biopsi direkt med kanyl och vetten sprang iväg och kollade i mikroskop för att se vad det var för celler, och det var då inflammationsceller och inte cancerceller..

vill säga TACK alla ni som skriver tack så hemskt mycket.

jo det var så att vi fick välja mellan att ta ett sånt prov dock var vi då i så fall tvugna att skicka iväg det till lund tror jag så de skulle göra ett test på vad det var för nånting och det skulle gå på runt 1000kr.
eller så kunde vi välja att behandla med cortison och pencellin.
och det skulle gå på runt 400kr.
vi valde, det billigaste eftersom vi inte har någon försäkring på honom....tvärr.
men veterinären sa att om det nu skulle varit/vara canser så går det endå inte att operera bort på halsen så en försäkring hade nog kvittat.

vi hade ju kunnat göra sånt prov, men hade de varit inflammation hade vi ju endå fått betala behandlingen med.
och han sa att om de var inflammation skulle katten må mkt bättre med medicinen och förhoppningsvis ska knölen gå ner.

vi har nu behanlat klar honom och han verkar väldigt frisk leker med hunden och så vet inte om knölen blitt mindre veterinären sa att de kunde ta tid men tycker den ändrat form iaf, men tror att han måste känna för att det ska vara rättvist.
om den blivit mindre är det inte mkt mindre i så fall men alltid något.

sen sa han att såna tumörer om det nu är det uppkommer aldrig på unga katter...så han e nog ganska gammal.

någon av er som haft en katt som tappat tänderna hur gammal var den då?
han är oxå mjuk i huden som äldre katter kan bli alltså huden är ganska slapp eller vad man ska säga, jätte jättemysigt att gosa med hihi.

men hur gammal skulle ni gissa att han var?
tycker det är så sorligt att inte veta hur gammal han är och vad han heter,....kommer aldrig få veta de...:cry:

hihi imorse vaknade jag av att nåt kurrande och klämmande gick på mig, då va de kissen som stod kollade mig rakt i ansiktet och höll på att trampa på mig samtidigt som han kurrade;)
han brukar aldrig vara i sängen annars fick nog lära sej det på förra stället.
men så somnade han på min sida när jag låg på sidan i sängen hihi så mysig.

kommer bli väldigt tomt...
 
Sv: min lille misse:(

Den äldsta katten min mamma hade blev 24 år, då hade hon bara någon enstaka tand kvar.
Vår MC är 14 nu och tappade första tanden när han var runt 10 år.

När/om de tappar tänder beror mycket på kosten och om de har/har haft tandsten.

Det där slappa i huden tror jag kom först runt 18 år, så din gissning är nog ganska rätt, skulle också gissa på runt 20 år.

Men den här bölden funderar jag på, min ena katt fick en böld på halsen, den var så stor att hon inte kunde hålla huvudet rakt:crazy: (hon hade varit borta ett par dagar och kom hem med huvudet på sne:() när jag pratade med veterinären sa hon att det förmodligen var en varböld, katten hade ingen feber så vitt jag minns, men var hängig, jag fick tid till vet nästa dag men på natten sprack bölden och ur rann massor av var:crazy: det kan inte vara något sådant han har fått?
Isåfall bör man punktera den så att varet kommer ut, du kan ju fråga om vet kan ta ett prov bara för att se...
Eftersom han har blivit piggare av medicinen så skulle jag tro att det rör sig om en infektion, men om bölden inte töms så tar det ju onödigt lång tid för den att läka.

Vill också instämma med övriga att han är nog väldigt lycklig över att ha fått ett sådant underbart hem sin sista tid:bow:
 
Sv: min lille misse:(

Den äldsta katten min mamma hade blev 24 år, då hade hon bara någon enstaka tand kvar.
Vår MC är 14 nu och tappade första tanden när han var runt 10 år.

När/om de tappar tänder beror mycket på kosten och om de har/har haft tandsten.

Det där slappa i huden tror jag kom först runt 18 år, så din gissning är nog ganska rätt, skulle också gissa på runt 20 år.

Men den här bölden funderar jag på, min ena katt fick en böld på halsen, den var så stor att hon inte kunde hålla huvudet rakt:crazy: (hon hade varit borta ett par dagar och kom hem med huvudet på sne:() när jag pratade med veterinären sa hon att det förmodligen var en varböld, katten hade ingen feber så vitt jag minns, men var hängig, jag fick tid till vet nästa dag men på natten sprack bölden och ur rann massor av var:crazy: det kan inte vara något sådant han har fått?
Isåfall bör man punktera den så att varet kommer ut, du kan ju fråga om vet kan ta ett prov bara för att se...
Eftersom han har blivit piggare av medicinen så skulle jag tro att det rör sig om en infektion, men om bölden inte töms så tar det ju onödigt lång tid för den att läka.

Vill också instämma med övriga att han är nog väldigt lycklig över att ha fått ett sådant underbart hem sin sista tid:bow:


tack för att du delar med dig.
intressant att höra men om inte ens hennes 24 åriga katt han att tappa alla tänder?
eller skötte de hans tandsten mkt bra?

våran misse kan ju knappast vara 24 år, han springer runt och jagar hunden och är jättelekfull men brukar katter segna ner lite ju äldre de blir?

jo han är nog runt 18 kanske men tycker han verkar så pigg, och han är ju inte gråhårig eller så.
snyft stackars katt som de lämnat att dö, fattar inte.
har alltid tänkt att de måste ju vatt nån gammal tant som hade han som dog och så släpptes han bara ut kanske...

okej tänk om de vore så väl nu när jag tänker efters så testade faktiskt veterinären att sticka in en sprut och försöka suga ut något men det kom bara ytte pytt lite blod:cry:

er böld var mjuk med va? vår är hård.

ska åka med han nästa vecka till veteirnären...håller tummara.
 
Sv: min lille misse:(

hej alla...

nu har dagen kommit...imorgon runt kl 9-halv 10 skall vi till veterinären och det är slutet för vår lilla misse:(

han har fått en knöl till på halsen veterinären sa att det var vanligt för tumörer:(

kommer sakna honom så himla mycket, kommer sakna alla stunder han låg i mitt knä...

har ni varit med när/om ni avlivat en katt?

hur ska man kunna säga hejdå en sista gång?
 
Sv: min lille misse:(

:(

hur ska man kunna säga hejdå en sista gång?
Det kan jag inte svara på. Försök att inte tänka på det som "hejdå" utan som "vi ses igen". Du har väl sett filmen om regnbågsbron?
Du har gjort allt du har kunnat för honom i det här livet, han har haft en underbar tid hos dig. Nu är det dags att låta honom fortsätta och minnas honom med kärlek tills ni ses igen.
*tröstkramar*
 
Sv: min lille misse:(

Så otroligt tråkigt! :cry:
Jag förstår att det är svårt att vara glad i en stund som denna, men försök ändå att göra det sista dygnet med Missen till ett glatt och ljust minne för er allesamman.

God mat och mycket mys.
Ta många bilder så att du har sedan. Kom ihåg att även ta bilder på er tillsammans med Missen.
Var glad för hans skull idag, spara gråten tills han vandrat vidare.
Kom ihåg att det är du som lider av detta avsked, för det är du som kommer att minnas och sakna er gemenskap. För Missen är detta inget avsked, för honom är det bara ett andetag mellan detta livet och den stund då ni möts igen.

Skickar tröstkramar. Använd nu, eller spara till senare...
 
Sv: min lille misse:(

Ååååå nej va tråkigt han va ju en sån myskisse.... Tänker på er...
Massa tröstkramar
 
Sv: min lille misse:(

hej alla...

nu har dagen kommit...imorgon runt kl 9-halv 10 skall vi till veterinären och det är slutet för vår lilla misse:(

han har fått en knöl till på halsen veterinären sa att det var vanligt för tumörer:(

kommer sakna honom så himla mycket, kommer sakna alla stunder han låg i mitt knä...

har ni varit med när/om ni avlivat en katt?

hur ska man kunna säga hejdå en sista gång?


Vad orättvist livet är ibland, att han inte kunde få några år till i livet nu när han äntligen hittat en familj som er!
Men samtidigt tänker jag på allt han måtte varit med om i livet, och vilken lycka att han hittade "hem" till slut. Den som vet vad motsatsen är, njuter extra mycket av lyckan. Han har verkligen fått ett slut man önskar alla hemlösa katter i vårt land. :bow: Det är så fint att ni brydde er, när ingen annan orkade. Det behövs mer folk som er. Så många katter är så ouppskattade...

Imorgon blir en tung dag. Låt dig sörja. Gråt. Men fokusera på de fina minnena, stunderna när han strålat av lycka. Var stolt att du fick en så fin vän, även om det var en kort stund.
Tänker på dig!
 
Sv: min lille misse:(

Vilken tur han har haft, kunde få det bättre, du är guldvärd, massor med kramar. Mina tårar rinner ner från mina kinder är så himla ledsen för er skulle. Återigen kram du är bäst.
 
Sv: min lille misse:(

tack alla så snälla ni är, tårarna bara rinner när jag läser era fina svar.

idag 26 Mars 2008 kl 08:27 somnade en sann och trogen vän in för gott.
hans hjärta kämpade in i det sista precis när veterinären kom tillbaka för att lyssna och det gått 5min så hade hans hjärta slutat slå.
han tog t.o.m andetag efter att han fått sprutan, han var stark min lille misse men det behövde han vara för att överleva som han gjorde innan vi hämtade honom från "gatan".

saknar honom så det gör så ont, saknar alla stunder när han låg i mitt knä här hemma, alltid kom han och la sig och spann så högt bara man tittade på honom.
min lilla älskling hoppas han har det bra nu.

vart lite ledsen när han fick den lugnande sprutan för förra gången mådde han så illa av den, denna gången med men kräktes inte så mycket denna gången iallafall.

satt sen och höll i honom på en stol han somnade in mer och mer i min famn, jag tror han var tygg där jag hoppas det.
solen sken så fint utanför jag lät han se ut över ängarna och ut mot hans frihet från alla smärtsamma minnen och det faktum att han slapp kvävas till döds....för det hade han gjort om vi inte tagit bort honom:(

veterinären sprutade in medelet direkt in i hjärtat men hans hjärta vägrade sluta slå, så jag tog upp honom lite så han skulle slippa ligga där helt ensam och kall på veterinär bordet.

det kändes jobbigt när han precis när vi kom hoppade ner från veterinär bordet och skulle ut genom dörren, jag tror han visste vad som väntade för så har han aldrig reagerat de andra gångerna vi varit där.
men när jag höll i honom var han lugn igen.

sen visste vi inte om vi skulle ta med han hem eller lämna kvar honom men eftersom det är massa snö och fruset här så kändes det bäst att han tog honom.
dessutom hade jag inte mått bra av att ta hem hans kropp, det finns ju ingenting mer kvar där, min lilla fina misse har ju flugit iväg någon annanstans.

tittade honom i ögonen när veterinären sagt att han var borta, han var verkligen borta hans ögon var helt tomma det fanns ingen misse kvar där längre jag hoppas han flög iväg för att se ner på oss och tack oss jag hoppas han ser det så.

när vi åkte hem kändes det som att himlen öppnade sig och han tittade ner på oss det kändes skönt på nåt sätt att han slapp lida men saknaden efter honom är så stor.

veterinären sa att han hade inget krimatorium(stavas) men jag ville inte att han skulle brännas vill inte.
men han sa att han skulle begrava honom ute i skogen det kändes jätteskönt för på nåt sätt kändes det som att han skulle komma tillbaka från där vi hämtade honom lite.

den veternären är så himla underbar, hans lilla klinik ligger mitt ute på landet med skog och kor överallt, helt underbart och vi kom en halvtimme för tidigt men fick endå gå in.
han är så himla bra och snäll och förstånde det kändes verkligen bra att åka till honom.
och att han sa att vår lilla misse skulle få ligga i skogen det kändes bra.

denna dagen är jobbig men jag försöker tänka på att han slipper ha svårt att andas mer och jag hoppas han inte glömmer oss för vi älskade honom verkligen så himla mycket trots att han bara fick vara hos oss i ett halvår.
men jag hoppas att han njöt av varje sekund han hade mitt knä att ligga i, han kunde ligga och värma sig framför vår vedspis och kamin och all mat han fick alla fisk han älskade som han fick varje dag.

saknar dej så det gör så himla ont lilla misse du var verkligen speciell aldrg träffat en så underbart perfekt och snäll kisse som du inget ont ska få hända dig mer.

kommer aldrig glömma dig älskar dej föralltid!
 
Sv: min lille misse:(

har tagit nya bilder, sista bilderna ska försöka ladda upp dem senare...

men ni får se denna igen...
det är när vi precis hämtat honom...

han var inte vacker men det hjärtat han hade det slår allt världens goaste nalle att kela med *snyft*

16345586.jpg

du fattas mig gubben saknar dig i min famn:cry:
 
Sv: min lille misse:(

Usch nu gråter jag.
Jag har också en hittekatt hemma, som vi räddade från hemlöshet efter att nån idiot dumpat honom på en öde ö. Han fick leva på slängda sopor och matrester från rastplatsen och var så livrädd för människor att han nästan aldrig syntes till.
Så jag förstår din känsla, dessa katter blir otroligt speciella vänner. Och de visar verkligen sin tacksamhet. Usch vad tungt att förlora en sådan vän. *stor kram på dig* Men han var säkert tacksam att ni tog ansvar för honom nu och att han slapp lida mer.
 
Sv: min lille misse:(

:cry::cry:

Vad sorgligt och fint du skriver. Lilla lilla Kissen. :(
Tröstkramar till dig och Kissen kommer vara dig evigt tacksam!
 
Sv: min lille misse:(

:cry: Du skriver så fint och kärleksfullt, det märks så väl hur mycket du älskar Kissen.

Många tröstkramar. Hans sista tid i livet blev det bästa en katt kan önska sig, tack vare dig!
 
Sv: min lille misse:(

men anna dååå. Vad sorgligt!!! visste inte detta!!!
Det är de värsta som finns att ta bort djur som man kommer så nära.
Fruktar för kommande dagar.
har fortfarande en stor klump i halsen om vad som hölll på att hända min häst.
Fölet tänker jag inte så mycket på... nån gång har jag gjort det. Allt känns så overkligt bara, som om att hon aldrig var dräktig då hon aldrig såg ut att vara det...

Kramisar Från tina
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 285
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 095
Senast: Sel
·
Hemmet I våras började våra duntäcken få hål i sig och släppa dun. Inte så konstigt, eftersom de var nästan 15 år gamla. Jag försökte sy ihop...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: VLMF
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 683
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 8 månader

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp