Min man är död

@Tualma var beredd på många exekutiva saker som inte kommer att fungera framöver och bli inte frustrerad över det. En sån här chock likställs med att bli utbränd över en natt och det kan vara många hjärnfunktioner som brister. Jag satt en dag och kunde inte komma ihåg hur man håller besticken när man äter, tex. Det är ok att det blir så. Låt omgivningen hjälpa dig då.
 
Tack alla fina. Jsg vet att man kan lita på Buke.
Jag ligger i soffan där uppe. Jag vill vara nära min man. Han ligger fortfarande kvar i vårt sovrum här intill. Ambulanspersonalen lyfte upp honom i sängen sedan. När det inte längre fanns något kvar att göra. Jag vill vara nära. Jag hör släktingar och vänner prata nere i köket. Mitt yngsta barn leker med sina kusiner i trädgården. Jag hör deras ljuvliga barnaröster. Min 12 åring har två kompisar som har kommit hit. De har gått undan till sitt krypin; vår lillstuga. Mina ena tonårsson pratar med sin morfar om ditt och datt. Den andra är på sitt rum just nu tror jag. Det är fint och kärleksfullt här.
Men så tungt, så tungt. Och jag fryser så. Det är så ensamt, så ensamt. Jag vill inte! Jag protesterar! Men han är borta.
Jag kan ens inte i mitt smärtsammaste av alla föreställningar tro mig känna ens en bråkdel av vad ni går igenom just nu. Du skriver vackert, fortsätt med det, låt det bli din terapi. Tillåt dig att känna och tillåt dig att leva genom det som ni genomgår just nu ❤️
 
Så förfärligt, vilken oerhörd chock det måste vara för dig och era barn! Hoppas ni får stöd nu i att ta er över det värsta och även senare när det verkligen sjunker in vilken förlust ni råkat ut för❤️
 
Men kära! Så svårt! Jag är verkligen ledsen för din och er skull.
Ord känns alltid för små och begränsade i en sån här situation.
Men de är äkta och kommer från hjärtat :heart
 
Kära nån, så ofattbart sorgligt och tungt! :heart

Önskar er att ni hittar sätt att vara i det som är, precis så hemskt-vackert som du beskriver det, med precis alla känslor och reaktioner lika giltiga och att ni fortsätter få det stöd och den närvaro av nära som behövs. :heart
 
Beklagar verkligen 💔
Ja, buke finns alltid här, var ovärderligt när min son gick bort för 8 år sen. Här kan man haspla ur sig sånt som inte går att säga till andra, och få chansen att läka med enorm stöttning.
Det finns inget rätt eller fel i sorg, du äger dina känslor, hur de än kommer att yttra sig ♥️
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 502
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 826
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Ja kära buke. Google var inte min vän i den här frågan så därför kollar jag med er. Flera gånger när jag stått upp och rakat benen de...
Svar
8
· Visningar
1 386
Senast: underensten
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 534
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp