Bukefalos 28 år!

Minska smärtan efter tandutdragning

Sv: Minska smärtan efter tandutdragning

KL

diklofenak hjälper inte alls :( det gor inte ont sa lange jag inte ligger ner, men ar helt sjukt svullen!

Har fatt en van att plocka upp Ibuprofen tabletter fran apoteket sa förhoppningsvis kan dem fa ner svullnaden lite. Far vants tills 11pm innan jag kan prova dock da jag provade en sista runda diklofenak vid 3.
 
Sv: Minska smärtan efter tandutdragning

KL


note to self: nar sjalva uttagningen ar djavulsk sa gor det inte sa ont efterat. Om utdragningen ar ok sa kommer det gora f**bannat ont efterat :cry:


Du hade nog otur. Jag har dragit massa tänder, både vanliga och visdomständer. Har gått snabbt, smidigt och smärtfritt alla gånger och jag har bara haft en molande värk efteråt som gått att genomlida med vanlig dos ipren.
Tandläkarskräcken och ångesten inför besöken har varit klart värst för min del. Tur att det finns lustgas och lugnande. :nailbiting:
 
Sv: Minska smärtan efter tandutdragning

otur? verkar som att det ar mer regel an undantag att det gor helvetiskt ont ett tag efteråt nar man opererat ut tanden (snarare an en vanlig utdragning). Daremot verkar svullnaden jag har inte vara lika normal (ser ut som en hamster som har stoppat ena kindpasen overfull, och da har den anda gatt ner fran hur det sag ut igår :crazy: tur att ibuprofenen funkar!). Det vore ju mycket battre om jag fick sova iofs :o

men det ar ju bra for dig att dina utdragningar har gatt ok (och jag ar inte ens sarkastisk, den har skiten onskar jag inte pa någon)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 765
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Hur länge är det normalt att det gör ont utan att smärtan avtar? Min visdomstand (i underkäken) drogs ut i onsdags på eftermiddagen...
2
Svar
28
· Visningar
55 250
Senast: anna_panna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 334
Senast: Magiana
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 597
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp