Missbruk, livet efter.

Ja

Jag hade turligt nog inbokat läkarbesök på beroende enheten idag. Det var ett ”team möte” med läkare, sjuksköterska och rehab samordnare. Bröt ihop totalt och grät mig igenom hela besöket. Berättade om det ökade suget och om återfallet. Jag blev sjukskriven i 3 månader. (Har jobbat i ca ett halvår efter min förra sjukskrivning). Imorgon tänker jag gå på nytt NA möte!
Bra där!
Heja dig!
Nya starka tag nu och ha målet i sikte. Varför ska du vara nykter? Och så påminner du dig om det hela tiden. Målet i sikte. Och sätt upp små mål nu i början, tex nykter fram första advent är första steget. Och när du klarar det så är det nykter fram till jul som gäller. Här brukar det bli lite svajigt med högtider, men små mål gäller. Från jul ska du klara dig till nyår! Och har nyår passerat är du ju fan i mig på gång. Då kan vi säga Alla Hjärtans Dag. Och efter det blir det påsk. Små mål och belöningar efter varje gång du klarar ett delmål. Vad hade varit en bra belöning?
 
Bra där!
Heja dig!
Nya starka tag nu och ha målet i sikte. Varför ska du vara nykter? Och så påminner du dig om det hela tiden. Målet i sikte. Och sätt upp små mål nu i början, tex nykter fram första advent är första steget. Och när du klarar det så är det nykter fram till jul som gäller. Här brukar det bli lite svajigt med högtider, men små mål gäller. Från jul ska du klara dig till nyår! Och har nyår passerat är du ju fan i mig på gång. Då kan vi säga Alla Hjärtans Dag. Och efter det blir det påsk. Små mål och belöningar efter varje gång du klarar ett delmål. Vad hade varit en bra belöning?
Tack du skriver så klokt och tänkvärt!

Nu har jag precis varit på mitt andra möte på NA, vågade prata mer denna gången än första då jag bara lyssnade!

Är verkligen rörd av vilket fint bemötande man får på NA! Så det känns väldigt lovande. Nästa möte blir på söndag! 😊
 
Tack du skriver så klokt och tänkvärt!

Nu har jag precis varit på mitt andra möte på NA, vågade prata mer denna gången än första då jag bara lyssnade!

Är verkligen rörd av vilket fint bemötande man får på NA! Så det känns väldigt lovande. Nästa möte blir på söndag! 😊
Mitt fjärde NA möte idag!

Vågade prata riktigt mycket idag eftersom miljön känns så tillåtande, så är riktigt stolt över det! 😁
 
När går det åt helvete? Varför? Vad triggar dig?
Det är det förjäviga suget och en ledsenhet över att jag förlorat jobb och (antagligen) legitimation 😕

Begäret känns liksom i likhet med syre att andas och när jag väl har börjat och förlorat jobbet och är sysslolös så tänker jag liksom ”fuck it” ☹️
Tagit hem massor av thai smack borde göra mig av med det annars kommer det garanterat injeceras…

Tack för att ni skriver det känns fint! Var precis på ett peppande möte på NA, fått mkt kontakter där samt litteratur.
 
Det är det förjäviga suget och en ledsenhet över att jag förlorat jobb och (antagligen) legitimation 😕

Begäret känns liksom i likhet med syre att andas och när jag väl har börjat och förlorat jobbet och är sysslolös så tänker jag liksom ”fuck it” ☹️
Tagit hem massor av thai smack borde göra mig av med det annars kommer det garanterat injeceras…

Tack för att ni skriver det känns fint! Var precis på ett peppande möte på NA, fått mkt kontakter där samt litteratur.
Var snäll mot dig själv. Börja med att spola ner skiten.

Du vet att det är enda vägen framåt.

Massor av styrka till dig!
 
Tagit hem massor av thai smack borde göra mig av med det annars kommer det garanterat injeceras…
Än en gång - du förtjänar mer än detta! :heart Du är värd mer än att injicera den skiten. Det kommer inte ens kännas bra för stunden, utan det kommer bara ge mer ångest att du tagit skiten. Lovar! Det är en ond cirkel och du vet det så väl.

Tycker du inte att du förtjänar att det går bra för dig? För just nu är det bara du själv som saboterar för dig själv. Det är ingen utomstående, utan det är bara du själv. Varför saboterar du för dig själv? Förtjänar du inte bättre än såhär? Förtjänar du inte att överleva? Förtjänar du inte att må bra? Förtjänar du inte livet?

Den thai-skiten är skräp. Jag tycker att ditt liv är värt mer än att injicera den skiten.
 
Än en gång - du förtjänar mer än detta! :heart Du är värd mer än att injicera den skiten. Det kommer inte ens kännas bra för stunden, utan det kommer bara ge mer ångest att du tagit skiten. Lovar! Det är en ond cirkel och du vet det så väl.

Tycker du inte att du förtjänar att det går bra för dig? För just nu är det bara du själv som saboterar för dig själv. Det är ingen utomstående, utan det är bara du själv. Varför saboterar du för dig själv? Förtjänar du inte bättre än såhär? Förtjänar du inte att överleva? Förtjänar du inte att må bra? Förtjänar du inte livet?

Den thai-skiten är skräp. Jag tycker att ditt liv är värt mer än att injicera den skiten.
Tusen tack för ett riktigt peppande inlägg och klokt ❤️ Idag kommer en från NA hem till mig och ska göra sig av med knarket åt mig, då jag inte klarar av det själv ❤️ Tacksam över det
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lång text men jag behövde få ur mig det här och det är så många delar som spelar in att det inte gick att få det kortare, lämnar ut mig...
2
Svar
37
· Visningar
5 798
Senast: Qelina
·
Kropp & Själ Vet inte riktigt vart jag ska börja, eller ens varför jag skriver om jag ska vara helt ärlig, för att känna mig mindre ensam kanske? Har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 185
Senast: whyme
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
2 895
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 084
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trädgårds- och odlingstråden 2024, del 1
  • Ulvlek
  • Dammigt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp