Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt.
Inte vad gäller alkoholen iaf. Men jag har fått mer perspektiv. Jag lämnade aldrig forumet helt utan har läst och hängt med.
Ett tag undrade jag om inte Buke också var lite av en drog. Som att äta, som sömn.

De innersta tankarna och känslorna blottade jag som om ingenting spelade någon roll.
Jag har undvikit att läsa i mina egna trådar. Därför att det gör ont. Men så en dag läste jag. Kände ilskan inom mig. Trodde att jag skulle skämmas och vara arg på mig själv men istället blev jag arg på andra. Hur kan någon skriva så där?!
Självhatet är ibland så stort. Så kompakt att andras åsikter om mig blir fakta.
Ju mer jag kämpade ju värre blev det.
Tillslut kändes det som att jag var två helt olika personer i samma kropp.
Ingen av dessa tålde den andre.

Första tiden härifrån började med ett stort drickande. Inga bannor. Knappt några konsekvenser.
Någon kväll var jag och partner ute på nattklubb. Han lät mig dricka. Det kändes som en seger. Inga bannor.
Han visste såklart inte att jag druckit en flaska vin redan innan vi gick ut.
Jag bjöd honom på en massa drinkar. Kände mig överlägsen. Att jag kunde bara släppa allt för en natt. Dansa med vem jag ville, dricka vad jag ville och göra vad jag ville.

Verkligheten kommer ikapp. Det gör den alltid förr eller senare.
När musiken har tystnat. När allvaret börjar. Då jag inte längre kan kontrollera suget. Sätter klockan på 05:00 för att ta alkoholmedicinen. Min livlina.
Men jag tar den inte varje dag. Jag ”glömmer”.

Jag kommer inte att kanske svara på inlägg här. Det beror på. Kommer inte heller skriva om när suget tar över.
Jag har förstått att det inte är bra för andra att läsa om sånt.
 

Mår inte alls bra idag.
Vet inte hur jag ska lösa dagen alls.
Hjärnan funkar inte och inte kroppen heller.
kan inte böja benet. Hela knäskålen är svullen och blodig. Och ont i armarna också. Ont överallt.
Inget minne av vad som hade hänt. Men jag vaknade i sängen så lyckades ta mig dit iaf.
Ute regnar det. Inom mig regnar det.
Det är grått. Mörkgrått. Nästan svart.
Känns inte som att jag förtjänar livet. Inte när jag gör så här.
Resultat av en fylla?
 
Mår inte alls bra idag.
Vet inte hur jag ska lösa dagen alls.
Hjärnan funkar inte och inte kroppen heller.
kan inte böja benet. Hela knäskålen är svullen och blodig. Och ont i armarna också. Ont överallt.
Inget minne av vad som hade hänt. Men jag vaknade i sängen så lyckades ta mig dit iaf.
Ute regnar det. Inom mig regnar det.
Det är grått. Mörkgrått. Nästan svart.
Känns inte som att jag förtjänar livet. Inte när jag gör så här.

Om det blöder från knät/knäskål och du inte får stopp på det och inte vet när det började blöda är det läge att söka läkare akut. Blir också orolig för ditt psykiska mående när du skriver att du inte förtjänar livet. Hoppas du har någon i din närhet som kan hjälpa dig om du inte orkar söka hjälp själv.

Följt dina trådar i tysthet innan men nu kände jag att jag ville skriva något av genuin oro för ditt mående.
 
Tack för era vänliga ord ❤️

Jag mår under omständigheterna ok.
Hade möte med personen från rehaben fast på videolänk. Berättade om hur jäkla meningslöst jag ofta känner att det är och hur allt spårar och att jag knappt kan vara ärlig ens mot honom heller.

Tre bra saker varje dag ska jag skriva upp.
Sen nya vanor oavsett om jag vill det eller inte. Konkreta saker.
Jag vet om vad jag ska göra. Sen gör jag helt motsatt ändå.
För att alkoholjävulen har just nu ett så hårt grepp om mig. Bara att skriva dessa ord tar emot massor.
 
Tack för era vänliga ord ❤️

Jag mår under omständigheterna ok.
Hade möte med personen från rehaben fast på videolänk. Berättade om hur jäkla meningslöst jag ofta känner att det är och hur allt spårar och att jag knappt kan vara ärlig ens mot honom heller.

Tre bra saker varje dag ska jag skriva upp.
Sen nya vanor oavsett om jag vill det eller inte. Konkreta saker.
Jag vet om vad jag ska göra. Sen gör jag helt motsatt ändå.
För att alkoholjävulen har just nu ett så hårt grepp om mig. Bara att skriva dessa ord tar emot massor.


Skönt att höra av dig iallafall och veta att du finns med oss. :heart
 
Hans förslag. Inte mitt!!
Jag har inte ens nämt något om vin eller dricka idag öht.

Öppna en flaska från 2013.
Knät är fortfarande kaos.
Jag sa ja! Vi kan väl öppna en NU?!
Han skratta och sa att det var lite alkoholistvarning på mig.
Jag sa nej bara 50 %


Han har inte märkt att jag snott två flaskor från honom tidigare. Inte samma tillfälle utan vid två olika.

Nu skriver jag igen bara massa skit om vin hit och dit 🙈
Men det känns viktigt. Blir så glad. Så mjuk. Så kärleksfull.
Jag ska inte sabba något ikväll.
 
Jag önskar dig all lycka i kampen mot din alkoholismsjukdom Karamelldrottningen. Kommer sluta följa dina trådar nu, det gör mig ledsen att följa en tågkrasch i realtid.
Det kanske låter värre än vad det är?
Jag har kontroll på detta :)
Men så fort jag börjar dricka så skriver jag inget mer pga blir för mycket då. Plus vill inte att trådar låses. Det känns inte roligt alls utan som att det är mig som person som det är fel på.
Sen förstår jag givetvis att det är inte så jätteroligt att läsa om mitt ganska icke-liv just nu
 
Det kanske låter värre än vad det är?
Jag har kontroll på detta :)
Men så fort jag börjar dricka så skriver jag inget mer pga blir för mycket då. Plus vill inte att trådar låses. Det känns inte roligt alls utan som att det är mig som person som det är fel på.
Sen förstår jag givetvis att det är inte så jätteroligt att läsa om mitt ganska icke-liv just nu

Nej, du har 0 kontroll på detta. Det vet du nog innerst inne.
Det är ett icke-liv pga din alkoholism. Det finns ett bättre liv bortom det.
 
Dels känns det sorgligt hur jäkla fort du är påväg mot botten nu, hur mycket värre det blivit på en ynka månad ens, men också hur otroligt dåligt ditt stöd verkar va. Jag fattar att du tycker det är perfekt att din partner ger dig alkohol men utifrån är det helt bisarrt, att skriva upp 3 bra saker om dagen när man druckit så mycket att man inte minns hur man skadat sig är ju som slags dålig parodi.
 
Det kanske låter värre än vad det är?
Jag har kontroll på detta :)
Men så fort jag börjar dricka så skriver jag inget mer pga blir för mycket då. Plus vill inte att trådar låses. Det känns inte roligt alls utan som att det är mig som person som det är fel på.
Sen förstår jag givetvis att det är inte så jätteroligt att läsa om mitt ganska icke-liv just nu
Du kanske borde läsa ditt inlägg från igår morse? Och sen kväll.
Du behöver inte svara mig. Men om du själv bara tänker på det. Hur kan man få från att man inte minns hur man skadat sig och fått ont i hela kroppen och inte tycka att man förtjänar livet och sen också skriva om att alkoholdjävulen har ett sånt grepp om en till att man bara nästa dag har noll problem och total koll på allt och bör och klarar av att dricka alkohol?
 
Du kanske borde läsa ditt inlägg från igår morse? Och sen kväll.
Du behöver inte svara mig. Men om du själv bara tänker på det. Hur kan man få från att man inte minns hur man skadat sig och fått ont i hela kroppen och inte tycka att man förtjänar livet och sen också skriva om att alkoholdjävulen har ett sånt grepp om en till att man bara nästa dag har noll problem och total koll på allt och bör och klarar av att dricka alkohol?
Men det kan väl mycket väl vara en känsla som man tillfälligt har..
 
Hans förslag. Inte mitt!!
Jag har inte ens nämt något om vin eller dricka idag öht.

Öppna en flaska från 2013.
Knät är fortfarande kaos.
Jag sa ja! Vi kan väl öppna en NU?!
Han skratta och sa att det var lite alkoholistvarning på mig.
Jag sa nej bara 50 %


Han har inte märkt att jag snott två flaskor från honom tidigare. Inte samma tillfälle utan vid två olika.

Nu skriver jag igen bara massa skit om vin hit och dit 🙈
Men det känns viktigt. Blir så glad. Så mjuk. Så kärleksfull.
Jag ska inte sabba något ikväll.
Gud vad deppigt med kommentaren från din partner, han vet ju om din problematik som uppenbarligen inte minskat ett dugg. :( Det kändes destruktivt innan också, när det mer låg på honom att få dig att låta bli (vilket inte kan vara ens partners ansvar just).
 
Du kanske borde läsa ditt inlägg från igår morse? Och sen kväll.
Du behöver inte svara mig. Men om du själv bara tänker på det. Hur kan man få från att man inte minns hur man skadat sig och fått ont i hela kroppen och inte tycka att man förtjänar livet och sen också skriva om att alkoholdjävulen har ett sånt grepp om en till att man bara nästa dag har noll problem och total koll på allt och bör och klarar av att dricka alkohol?
Jag håller med, Ts reflektera över det. Det kan ju absolut vara så att det fungerar jättebra och att du har kontroll när ni sitter tillsammans och dricker årgångsvin eller festar på klubb med kompisar, men du har ju uppenbarligen inte koll i de lägen du inte dricker på det sättet. Och även om det låter som en orimlig målsättning för dig att kunna dricka årgångsvin någon gång i månaden om några år utan problem, så är vad du just nu måste göra att sluta helt, under en lång period. Varenda gång du dricker, oavsett vad och på vilket sätt så triggar du det beroende som just nu har dig i ett järngrepp..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 441
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 794
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 065
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp