Bukefalos 28 år!

Mjölkförvaring på resa?

Sv: Mjölkförvaring på resa?

Men är det inte så att ju mer man mjölkar ju mer blir det? (Som det där pengaträdet mamma säger att hon inte har. :angel:)
Så om man vill kan man mjölka ur lite "extra" varje dag för att frysa?
 
Sv: Mjölkförvaring på resa?

Men är det inte så att ju mer man mjölkar ju mer blir det? (Som det där pengaträdet mamma säger att hon inte har. :angel:)
Så om man vill kan man mjölka ur lite "extra" varje dag för att frysa?

Jepp, det är så jag löst mitt "mjölkförråd" i frysen.
 
Sv: Mjölkförvaring på resa?

Nä alltså isen ska vara kvar i plastpåsen, mjölken runtomkring, så det kommer inte blandas alls.

Men nu klämde min kompis fram att hon ska ha med sin kylväska. Hade inte ens tänkt på att fråga henne :D

Åh det ska bli så spännande!

Frysen full av mjölk har jag, men det är gulddroppar och inget jag gärna slänger i diket.
 
Sv: Mjölkförvaring på resa?

så här blev det :

jag gick upp kl 5 på morgonen, sam var noll intresserad av käk så jag lämbade de två sovande männen i sängen, pumpade ut ur båda brösten, diskade pumpen och åkte iväg....

15 mil bort kom jag på att jag glömt alla delarna jag diskade, så tre gånger var jag tvungen att handmjölka på toaletten.:D sexigt värre kan jag säga! så det blev inget sparande, kändes liiiite ohygieniskt! 18 timmar tog det, vi var på ikea i typ 8 timmar :eek: och jag hade 8 kärror fulla!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Ja, ruriken beskriver ganska bra hur jag känner just nu. I lördags kom vi hem efter att ha varit på semester i sammanlagt en vecka...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 899
Senast: Stinaelin
·
Gravid - 1år ... här görs det inget annat än ammas stup i kvarten :D Nej men allvarligt... My är nu 5,5 månad gammal och har alltid varit en...
2
Svar
28
· Visningar
2 664
Senast: Freyja_bus
·
Hemmet Ja.. Jag vet inte var jag ska börja.. Förra året i december blev det, efter tre års bönande och tjat, klart med att min hyresvärd...
Svar
7
· Visningar
1 831
Senast: Sonic76
·
F
Träning Lägger min tråd här med då jag inte fått hjälp under Hästhantering (ursäkta ni få som svarat, men ni har ju inte kunnat ge mig någon...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp