Mjuka o följsamma senskydd

P

piggis_83

Vad har ni för förslag på senskydd om man har en häst som har ett överben på insidan av skenbenet? De bör ju va lite mjukare o följsamma så de inte ger skav. Men måste naturligtvis skydda ordentligt!
Tror ni eskadrons vanliga senskydd är tillräckligt mjuka o så? Annars borde carbon gel/olympic-skydden från veredus va rätt bra va? Känns ju väldigt mjuka o bra iaf!
Andra förslag? Hur är det med läderskydd?
 
Sv: Mjuka o följsamma senskydd

Min kompis har Dyons läderskydd med fårskinn i. De är typ 5 år gamla och mjuka som smöööör.
Så du får väl försöka hitta ett par välskötta begagnade :p
Eller köpa ett par nya och putsa dem och använda dem hela tiden.
 
Sv: Mjuka o följsamma senskydd

Hmmm- om du använder lindor för övrigt måste det ju gå bra med vilket som- eller den är mkt känslig där?
Dyons läderskydd är ju verkligen mjuka- liksom HGs
 
Sv: Mjuka o följsamma senskydd

Vad har ni för förslag på senskydd om man har en häst som har ett överben på insidan av skenbenet? De bör ju va lite mjukare o följsamma så de inte ger skav. Men måste naturligtvis skydda ordentligt!
Tror ni eskadrons vanliga senskydd är tillräckligt mjuka o så? Annars borde carbon gel/olympic-skydden från veredus va rätt bra va? Känns ju väldigt mjuka o bra iaf!
Andra förslag? Hur är det med läderskydd?

Jag har dessa till min häst som har ett ordentligt överben på insidan. De fungerar super så jag kan verkligen rek dem
 
Sv: Mjuka o följsamma senskydd

tycker du ska ha fårskinn! ta eskadrons, veredus med fårskinn är inte snygga.... vanliga eskadron är ju stenhårda, finns inte mjuka öht...
 
Sv: Mjuka o följsamma senskydd

Har köpt carbon gel nu, så de ska användas flitigt! tack för era svar!
 
Sv: Mjuka o följsamma senskydd

*knapplån*

hur är det om hästen har ett överben på insidan bak, och den slår upp det ofta pga mkt bakbensaktivitet (mitt 5-åriga sto som inte helt vet var hon sätter fötterna än :angel:) För tillfället kör jag med boots runt m (typ globus, ganska lågt påsatta så de skyddar skon) o eskadrons lite större strykkappor, dock skyddar dessa inte överbenet utan de sitter typ 3 cm ovanför där strykkappan slutar. Funderar på lindor. Lindar väldigt mycket annars, men oftast bara fram för att ge extra stöd, men skulle vilja ha något smidigare, typ skydd. Tips?
 
Sv: Mjuka o följsamma senskydd

Var har du nu varit på tur någonstans??? Jag har varit i Khamn idag! Köpte ett schabrak!
 
Sv: Mjuka o följsamma senskydd

*knapplån*

hur är det om hästen har ett överben på insidan bak, och den slår upp det ofta pga mkt bakbensaktivitet (mitt 5-åriga sto som inte helt vet var hon sätter fötterna än :angel:) För tillfället kör jag med boots runt m (typ globus, ganska lågt påsatta så de skyddar skon) o eskadrons lite större strykkappor, dock skyddar dessa inte överbenet utan de sitter typ 3 cm ovanför där strykkappan slutar. Funderar på lindor. Lindar väldigt mycket annars, men oftast bara fram för att ge extra stöd, men skulle vilja ha något smidigare, typ skydd. Tips?
Det finns väldigt långa gamascher o köpa inom travet till bakbenen.
Dom är rätt slimmade o sitter relativt bra.
Spattgamascher kallas dom längsta och går väldigt högt upp på benet.
Med "flärp"
8.jpg

Utan "flärp"
77.jpg


Kostar kring 400 o uppåt. Finns olika märken inom de med...
 
Sv: Mjuka o följsamma senskydd

Henrikssonsridsport ligger mitt inne i stan. Mycket fina saker har hon!
 
Sv: Mjuka o följsamma senskydd

kolla www.henrikssonsridsport.se
Superduperaffär! Tror jag ska dit i em o kolla lite, längesen jag va där
Jag o en polare va i linköping i måndags o hälsade på en annan polare. Stannade på charlies o hööks!
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver lite hjälp här med val av senskydd;) Mitt fullblodssto ska snart få släppas ut i stor hage med polare igen:bump: efter att ha...
Svar
19
· Visningar
3 096
Senast: Centaur
·
Utrustning Insåg igår att sköthästen behöver benskydd. Hela insidan av skenorna är fulla av små "sår" och överbenen kommer som ett brev på posten...
Svar
9
· Visningar
1 412
Senast: MalanMjöl
·
M
Utrustning Eskadron-skydden har "permanent" ludd i va? Från början så ville jag ha snygga skydd, senskydd fram och låga strykkappor bak, som...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: md5krist
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 939
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp