MKT sjuk häst!

Sv: MKT sjuk häst!

ge han lite extra B vitamin och magnesium ( biomag) stressade hästar gör av med magnesium och bör alltid få lite extra av det....lycka till :bow:
 
Sv: MKT sjuk häst!

Hej,hade jag varit som du ......TA INTE HEM HÄSTEN.....
det där låter inte bra.....
Skulle ju kunna vara tarmvred med...
Då rinner svetten....
Vi hade en häst i vårt stall som dog av tarmvred förra våren....
Skulle faktiskt tro att "din" häst har magproblem...låter det iofs som...mvh Nic
 
Sv: MKT sjuk häst!

Problen med struploket?Första gångerna går det oftast över av sig själv men rätt som det är så är det akutoperation som gäller.symptomen liknar dem du skriver om. Lågt buret huvud, svetten rinner av dem etc.
 
Sv: MKT sjuk häst!

varför ringer du inte veterinären? även om det inte längre är "aktuellt" så kan ju han mer utförligt svara på dina frågor än här.. ps. normal puls ligger på 28-40 slag/min. på unghäst 40-55. /Lycka till!:smirk:
 
Sv: MKT sjuk häst!

Tack för era svar! hade jag själv sett detta anfall hade jag ringt en vet. men då jag bara hört på telefon hur det var så känns det inte som någon bra ide att ringa, kan ju ändå inte svara på några mer detaljerade frågor. Skulle detta uppkomma igen ringer jag ju givetvis en vet och skickar troligen in hästen på sjukhus för vidare undersökning. Jag var ute efter förslagh på vad det kunde vara, och det har jag fått! Kolik, (korsförlamning), magsår, fel på struplocket...tarmvred...
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 433
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 591
Senast: CaisaCax
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 844
Senast: liiinnea
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 966
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp