Bukefalos 28 år!

Mobbad av chefen

Shim används mycket. Men nog förstod du vad som menades?

@mandalaki Vad jättetrist att höra att du har det sådär :(

Interessant. Jag bor i USA och har anvant det som min "home base" i over 30 ar och har aldrig hort det. Nu blir det nu research igen.:D For mig ar "shim" en grej man satter imellan for att stadga tva saker. For att "fylla ut" ett tomrum.

Det har ar de enda shims jag hort talas om.
shims_zps16iesbgp.jpg
 
Interessant. Jag bor i USA och har anvant det som min "home base" i over 30 ar och har aldrig hort det. Nu blir det nu research igen.:D
På amerikanska bloggar används det en hel del. Likaså s/he. Shim används tyvärr också rätt nedsättande.
 
Jag kanske inte hort talas om det for att jag inte laser samma bloggar som dig da, for vanligt ar det absolut inte och inte ett sjalvklart konsneutral ord. s/he forekommer dock, om an inte ofta "over here".
Jaha. Får väl maila alla amerikanare jag ser som använder det och säga att de ska sluta eller nåt.
 
På amerikanska bloggar används det en hel del. Likaså s/he. Shim används tyvärr också rätt nedsättande.
I diverse texter som jag läser i jobbet används ofta s/he. Jag hade klart föredragit ett ord som shim. Fördelen med hen är ju att det är ett ord, inte som han/hon, som det finns ett grammatiskt behov av. Samma behov finns ju på engelska.
 
Nej, jag kan inte hitta annat jobb. Jag har massiv sjukfrånvaro pga kronisk migrän, ingen skulle ta i mig med tång.
Det måste lösa sig med det där samtalet, helt enkelt. Hur otrevligt jag än tycker att det är .

Jag missade detta. Vilken hemsk sits du är i. Det måste tära otroligt att sitta i en sådan rävsax. :(
 
Jag kan vara väldigt färgad av ett ärende jag nu ägnat rätt lång tid åt, men jag skulle se personalavdelningen som arbetsgivarsidan i det här fallet. Så, tvärtom, snarare. Om arbetsgivarsidan kan väntas bestå av tre personer på mötet, skulle jag tycka att det vore rimligt att TS partner tar med sig två personer som kan bistå honom. Tex en facklig och en klok kollega som han litar på. Så har vi gjort hos oss ibland, och det fungerar utmärkt väl och skapar trygghet för den som känner sig utsatt.

Jag instämmer med dig. Personalavdelnings uppgift är att se arbetsgivarperspektivet. Den fackliga organisationen är motpart.
 
Jag instämmer med dig. Personalavdelnings uppgift är att se arbetsgivarperspektivet. Den fackliga organisationen är motpart.
Ja, så är det ju helt enkelt. Sen är det så klart så att en vettig personalavdelning - liksom en vettig arbetsgivare - fattar att sådant som är bra för de anställda rätt ofta också är bra för organisationen. Men personalavdelningen arbetar ju på ledningens uppdrag, så att säga. Styr och ställer med personalfrågorna åt ledningen, så sett inte åt personalen, och än mindre åt de fackliga intressena.

Jag är helt insnöad på arbetsmiljö just nu, jag har saker att hantera i min roll som amo som jag skulle behöva mycket mer kunskap för. Och så kan jag inte fråga folk jag känner hursomhelst heller, pga dels sekretess, dels omsorg om mina kollegors integritet oavsett sekretess.
 
@mandalaki
Har du kollat blodtrycket? Min migrän blev mycket sämre det senaste året. Jag trodde att det berodde på att jag hade tagit för mycket migränmedicin, men det visade sig att jag hade fått skyhögt blodtryck. Och blodtrycksmedicinen hjälper även mot migrän :banana:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
15 128
Senast: Trott
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 742
Senast: Gotthard
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 023
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Situation: Liten trevlig arbetsplats. En administrativt anställd, jag. Jag trivs med kollegor och arbetsplats. Jag har arbetsuppgifter...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 145
Senast: Monkie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp