Verkligen inte, då skulle jag ju själv ha ett dåligt liv och det har jag verkligen inte.
Det var så jag läste det.
Bra att du inte menade så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkligen inte, då skulle jag ju själv ha ett dåligt liv och det har jag verkligen inte.
Vad tror du att högstatusjobb och högskoleutbildning tillför livet?Har man ett dåligt liv om man inte har en fin högskoleutbildning och högstatusjobb?
Det är ju alldeles jättebra.Även flera av de som gjorde "grövre" saker mot mig är idag riktigt vettiga och "väletablerade" människor, med bra gymnasiebetyg, påbörjade högskoleutbildningar, flickvänner m.m. Vilket faktiskt på ett sätt gläder mig.
Jag såg av en slump att det var klassfest 10 år efter att vi gick ut först året efter att klassfesten ägt rum, så... Jag antar att det är ganska talande.
Oj då.Jag lägger ingen energi på att fundera över dem, har nog med att kämpa med min dåliga självkänsla och rädsla för tillit till andra människor
Vad tror du att högstatusjobb och högskoleutbildning tillför livet?
Det finns ju en orsak till drivkraften att göra karriär.
Mobbade folk fortfarande på Gymnasiet?Om det är gymnasiet du skriver om
Det är ju alldeles jättebra.
Både att de numera är vettiga och att det gläder dig.
Det kan inte vara nyttigt att mobba, det kan inte vara något som man mår bra av i längden.
Men påståendet handlade om att komma någon vart.Jag har lite svårt för inställningen många har att man är misslyckad om man inte har fin utbildning och högstatusjobb.
Jag tror att det finns mobbare överallt, även i vuxenlivet.Mobbade folk fortfarande på Gymnasiet?
Det har jag aldrig sett på riktigt.
Men jag gick en "plugglinje" där vi udda individer var i majoritet.
Är det skolmobbarna som fortsätter eller är det andra som tar vid?Jag tror att det finns mobbare överallt, även i vuxenlivet.
Därför att jag har konstanta problem med depressioner, självförtroende, energbrist på nivån slutkörd efter halv arbetsdag osv osv. medan denna människa gått vidare utan några men i livet, med största sannolikhet utan att inse vad h*n deltagit i. Kränkt är kanske fel ord men det känns surt att en mobbare, med största sannolikhet utan självinsikt nu ska motverka denna typ av beteende. Hade jag fått den minsta lilla ursäkt hade jag inte reagerat på det.Hur menar du?
Om mobbaren har tagit sitt förnuft till fånga och beslutat sig för att göra samhällsnytta så är det ju bra.
Men om mobbaren ser sitt yrke som polis som en möjlighet att kränka andra människor så är det ju dåligt.
Ja det finns riktigt elak mobbing på arbetsplatser också. Inte nödvändigt samma individer som i skolmobbingen. Inbillar mig att det ska till mer gruppdynamik än enskilda individer för att gå illa där.Jag tror att det finns mobbare överallt, även i vuxenlivet.
Så ja, nog finns det mobbare även i gymnasiet.
För mig handlar detta om att vara lycklig. Är man lycklig och jobbar i kassan på Ica har man lyckats, är man lycklig professor har man även då lyckats.Vad är att lyckas i livet och vad är att misslyckas?
Jag läste "komma någon vart" som att utvecklas, nå egna mål, kunna forma livet som man trivs med osv.Men påståendet handlade om att komma någon vart.
Inte om huruvida livet var gott att leva eller ej.
Men när vi ändå har frågan uppe:
Vad är att lyckas i livet och vad är att misslyckas?