MÖGEL hua.....

B

busmaja

Hej

http://www.trolska-ronja.com/filer/bilder-mogel.htm

Kolla den länken.

Hur skulle ni resonera vad gäller uppsägningstid och om man verkligen skall betala 1 månads uppsägning när det regnar in i boxen och taket ser ut såhär.

Har varit i kontakt med anticimex och även länsveterinär och djurskydd och de vill komma ut och titta. Alla har sagt flytta omgående det är fara för hästarnas hälsa.

jag har sagt upp min plats men hyresvärden säger att jag inte får flytta förrens jag betalat full månad nästa månad. Skulle ni betala för mat/in och utsläpp/ och spån? Verkar ju helt bisarrt

Enklast vore att jag bara kunde ta mina hästar och dra. Vill inte betala en krona till i stallet.

Det var min man som märkte dessa svåra svampangrepp och har kollat runt för att få infon om att detta är en hälsofråga. Hästarna kan få svår astma och hosta som aldrig går över eller går att bota. Svamparna släpper hela tiden små små sporer som går direkt in i hästarnas lungor.

Höet är dessutom jättedammigt det riktigt ryker om det när man tar i det..

Dessutom så ligger höet på höskullen ovanför vår häst box. Imöglet alltså. Jag har fler gånger påpekat att det regnar in. De har försökt laga med silvertejp som ni ser.

Hur skulle ni göra i detta fallet?
Skulle ni bara ta era hästar och försvinna?

Vore bra att veta hur andra tänker också. För jag anser och advokat som jag tillfrågat anser att jag skall omgående flytta. Och ringa djurskyddet igen för en koll på stallet och hästarnas mående.

/Busmaja
 
Sv: MÖGEL hua.....

OJDÅ!
Jag tycker det är ganska självklart att man tar sina hästar o sticker om dom kan bli sjuka av dom,
har du sagt till ägaren om de?
om du har gjort och h*n inte bryr sig så skriv ut ett papper där informationen du läst står o ge till h*n !

Lycka till o försvin från det stallet :banana:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej Alla Vad gäller om man själv säger upp boxplatsen pga hälso skäl ? Stallet är fullt av svartmögel och det är mest inne i en...
Svar
11
· Visningar
2 132
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 850
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 869
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 199
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp