Det är väl inte det ts planerar…Jag förstår inte vad hemmasittande elever öht har med TS att göra, när det handlar om en lärare som planerar att bryta mot arbetsgivarens regler för att ta sin unge och åka på semester mitt i terminen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl inte det ts planerar…Jag förstår inte vad hemmasittande elever öht har med TS att göra, när det handlar om en lärare som planerar att bryta mot arbetsgivarens regler för att ta sin unge och åka på semester mitt i terminen?
Vad är det då? Hon är lärare, vill åka på semester men de får inte ledigt eftersom det inte är lov så hon vill använda föräldradagarna för egen del och ändå åka trots att sonen inte får ledigt.Det är väl inte det ts planerar…
Vad är det då? Hon är lärare, vill åka på semester men de får inte ledigt eftersom det inte är lov så hon vill använda föräldradagarna för egen del och ändå åka trots att sonen inte får ledigt.![]()
Men sommarlovet då? Det går ju utmärkt att hitta billigare resor då och kan ni sträcka er till sista minuten riktigt billigt.Barnet kommer inte få ledigt! Men som jag skrev i ursprungsinlägget så tycker jag inte heller att det känns bra, ville dock höra andras åsikter också!
Hon har inte ens bett om ledigt för barnet, utan ventilerade hur hon kände, och skrev sen att de avstår. Vilket är rimligt. Många hade åkt och jag vet många som har åkt utan beviljad ledighetsansökan. Jag hade nog haft svårt att ta en vecka men en dag eller två hade jag faktiskt sjukanmält. Men mitt barn och jag har samma kassa (eller superbra och reaktiva?) immunförsvar så vågar inte chansa på att missa en vecka i ”onödan”.Vad är det då? Hon är lärare, vill åka på semester men de får inte ledigt eftersom det inte är lov så hon vill använda föräldradagarna för egen del och ändå åka trots att sonen inte får ledigt.![]()
Jag förstår inte vad hemmasittande elever öht har med TS att göra, när det handlar om en lärare som planerar att bryta mot arbetsgivarens regler för att ta sin unge och åka på semester mitt i terminen?
Jag anser att det är två vitt skilda saker, att bryta mot reglerna på sin egen arbetsplats och att hemmasittare inte får hjälp. Vill du diskutera hemmasittare så kan du ju skapa en egen tråd om det i underforumet barn.Jag tycker att det inte är annat än moralpanik och dubbelmoral när kommuner är stenhårda med att ingen elev får ledigt under termin för varje vecka är superviktig men hemmasittarna lämnas åt sig själva.
Det är ett jätteviktigt ämne men inte relevant för ts. Ffa just av anledningen att hon är anställd av den arbetsgivare som har policyn, det spelar liksom ingen roll vad ts själv anser om den, om hon inte är beredd att riskera sitt jobb vill säga. Jag tror att de flesta anställda inte håller med sin arbetsgivare i alla dess policys men vill du jobba där är det bara att stå bakom utåt. Internt kan man sen jobba för att ändra policyn.Jag tycker att det inte är annat än moralpanik och dubbelmoral när kommuner är stenhårda med att ingen elev får ledigt under termin för varje vecka är superviktig men hemmasittarna lämnas åt sig själva.
Vi är gärna i sverige på sommaren, skulle vilja få lite d-vitamin och energi när det är mörkt och kallt här hemmaMen sommarlovet då? Det går ju utmärkt att hitta billigare resor då och kan ni sträcka er till sista minuten riktigt billigt.
D-vitamin finns som kosttillskott och mjölk som säljs i dagligvaruhandeln är berikad med D-vitamin.Vi är gärna i sverige på sommaren, skulle vilja få lite d-vitamin och energi när det är mörkt och kallt här hemma![]()
Ja fast sommaren är ju lång? Att åka en av 10 veckors ledighet är ju ändå bättre än inget?Vi är gärna i sverige på sommaren, skulle vilja få lite d-vitamin och energi när det är mörkt och kallt här hemma![]()
Jag har 8 veckors ledigt, maken 4. Han vill gärna spendera sin semester i Sverige under sommartid. Men visst skulle man väl kunna åka på sommaren, det är ju dock inte det vi önskar.Ja fast sommaren är ju lång? Att åka en av 10 veckors ledighet är ju ändå bättre än inget?
Ja i en familj som har 8 veckor sommarlov tillsammans (och jullov, höstlov, sportlov och påsklov) så känns det svårt att känna moralisk sympati för en veckas skolk för ytterligare en vecka till sol och bad.Ja fast sommaren är ju lång? Att åka en av 10 veckors ledighet är ju ändå bättre än inget?
D-vitamin finns som kosttillskott och mjölk som säljs i dagligvaruhandeln är berikad med D-vitamin.
Det finns inga svårighet att få i sig det i tillräcklig mängd helt utan att resa eller vara ledig.
Så det motivet håller inte.
Maken är inte ledig 8 veckor på sommaren och på loven, vad har du fått det ifrån?Ja i en familj som har 8 veckor sommarlov tillsammans (och jullov, höstlov, sportlov och påsklov) så känns det svårt att känna moralisk sympati för en veckas skolk för ytterligare en vecka till sol och bad.
De flesta familjer har 5 veckor semester som arbetsgivaren bestämmer över.
De lägger då 4 veckor på sommaren enligt eget huvud och avtal.
Jag hade förstått det hela om det varit en förälder som inte fått semester samtidigt med barnet och då låtit barnet skolka för att få ledig tid tillsammans.
Anställda inom vården eller en busschaufför t.ex.
Men då kan väl maken ta en vecka föräldraledig på sommaren när ni andra ändå är lediga och så åker ni iväg den 5te veckan som då blir i stället?Jag har 8 veckors ledigt, maken 4. Han vill gärna spendera sin semester i Sverige under sommartid. Men visst skulle man väl kunna åka på sommaren, det är ju dock inte det vi önskar.
Vi vill ju gärna åka när det är mörkt och kallt i Sverige, så som jag tidigare skrivit.Men då kan väl maken ta en vecka föräldraledig på sommaren när ni andra ändå är lediga och så åker ni iväg den 5te veckan som då blir i stället?
Det har jag aldrig trott.Maken är inte ledig 8 veckor på sommaren och på loven, vad har du fått det ifrån?
D-vitamin finns som kosttillskott och mjölk som säljs i dagligvaruhandeln är berikad med D-vitamin.
Det finns inga svårighet att få i sig det i tillräcklig mängd helt utan att resa eller vara ledig.
Så det motivet håller inte.
Tja då har du ju både höstlovet och sportlovet.Vi vill ju gärna åka när det är mörkt och kallt i Sverige, så som jag tidigare skrivit.