Morganhingstar till ponnyston

vadvetman

Trådstartare
Min tränare ska betäcka två av sina ponnyston med morganhingstar.
Vilka morganhingstar vet dock hon inte så jag tänkte fråga er som är kunniga unom morganavel.
Sto 1:
5-år, welsh av cobtyp, 136 cm.
Några resultat.
2005-10-02 8 8 7 8 8=39p BIR
Feminin välutvecklad av god rastyp. Vackert huvud, lång välformad ngt bred hals, långt välmusklat kors. Ngt gracil, ngt tåvid fram. Taktmässig ren skritt. Lätt och taktmässig trav.
2006-09-30 8 7 8 7 8=38p BIR
Feminin av god rastyp, ngt kortlinjerad. Vackert huvud, välformad ngt kort och bred hals. Djup bål, välformat kors. Välbenad. Energisk skritt. Lätt och bogfri trav.
2007-06-06 8 8 8 8 7=39p Unghästchampion
Harmonisk, feminin, vackert huvud, välliggande bog, djup. Välbenad relativt korrekt. Spänd skritt, lätt rörlig trav med bra hasarbete.
2008-08-23 8 8 8 8 7=39p Prem B
9 i hoppningen på 3års.
Hon vill ha en stor d-ponny, mycket skarpt och tufft sto så behöver något lugnt och stadigt.
ariel_travar.JPG

Sto 2:
Holländsk import, 12 år, 140 cm. Inte utställd
Något framtung, tunn hals. Stora gångarter. Mycket mild och snäll, skulle behöva lite mer explosivitet och energi. Hoppar mycket bra och stort. Vill ha stor d-ponny.
sylvana_95058302.jpg
 
Sv: Morganhingstar till ponnyston

Varför vill du korsningsavla på det första stoet? (Hon verkar ju vara en god representant för sin ras).
/U
 
Sv: Morganhingstar till ponnyston

Till sto 1 tar man självklart en stabil welsh cob hingst till, finns hingstar i avel upp till 160 cm.

Till sto 2 bör man ta vara på hopptalangen och använda en hopphingst.

Varför använda sig av en Morgan hingst? Med en sådan pappa så blir det ingen "ponny" eller? Alltså registreringsmässigt med SPAFs alla ungponny aktiviteter.
 
Sv: Morganhingstar till ponnyston

Svar till båda: Det är inte jag som väljer någonting, och hon ville ha morganhingstar. De är för egen vinning, ska inte säljas. Dessutom ska hon köra dem i par senare.
 
Sv: Morganhingstar till ponnyston

Till sto nummer ett kan jag rekommendera: Hagas Charles Ingalls, Hmstd Captains Cream Soda eller UVM Kingsland Bay.

Till sto nummer två: Hagas Barnum Skip, Amberfields Dun Heartbreakin eller Red Commander.
 

Liknande trådar

Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 475
Senast: HMQ
·
Avel Lite spin-off på den mest kompletta hingsten-tråden som jag smygläst ett tag, men att blanda hopp- och dressyrblod känns närmast tabu...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 738
Senast: Karoliten
·
Trav Till störra modell av varmblodssto f.1996 J.R.Broline - Vibrante - Smithy's Pride Endast kvalad innan han blev ridhäst. Har små...
Svar
7
· Visningar
3 422
Senast: CK
·
Avel Jag har ett litet welsh sto Sek B efter Glansevin Gadabout ue Coed coch targed som jag vill betäcka i vår. Hon är diplomsto med...
2
Svar
21
· Visningar
3 208
Senast: Calvaro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp