Bukefalos 28 år!

Morgon- och kvällsmål

Tropic

Trådstartare
Jag hinner alltid bli ganska så hungrig innan jag ska gå och lägga mig, så jag äter i princip alltid någon form av kvällsmat utöver middagen. Det kan bestå av ägg, smörgås, gröt osv. Med andra ord som en frukost fast på kvällen. Dock känns det mesta som kåldolmar i kylskåpet just nu, jag är verkligen trött på ALLT och har ingen aptit till något. Ni därför gärna dela med er av vad ni brukar äta till frukost eller kvällsmål, eller bara tipsa om något ni vet är gott och bra, ett plus är ju om det också är nyttigt.
bigsmile.gif
thumbup.gif
 
Jag brukar ha något som typ fruktsallad med granola (?) till. Eller ja, de gånger jag handlat i en affär med en salladsbar. :)
 
Keso eller kvarg med frukt är gott tycker jag, och inte allt för sockerstint. En kopp varm nyponsoppa ligger härligt i magen, men där är det nog lite mer socker (=energi) i såklart... Annars håller jag med om att turkisk/grekisk yoghurt med något tillbehör är svårslaget, det lägger sig också härligt i magen och man behöver inte äta särskilt mycket alls för att bli mätt. :)
 
Min favoritfrukost (som jag nästan aldrig äter) består av: Naturell yoghurt, granatäpple och rostade frön och nötter. Helst hasselnötter, cashewnötter, mandel och solrosfrön.
 
Jag äter kvarg med päron eller äpple i och det är jätte gott. Eller hembakat knäcke med paprika eller valfritt pålägg på är också mums. Och ibland mixar jag kvarg med bär och fryser in och sen tar ut en stund innan jag ska äta då är det lite som glass annars kan man göra en smoothie av det. Gröt fungerar också fint framförallt till frukost men även på kvällen om man vill.
 
Det har jag aldrig hört talas om, men när jag nyss googlade det verkar det som att det ändå är relativt vanligt! Måste testas :D

Lägg till lite valnötter i det om du tål nötter. Gooott!

Min standardfrukost numera är kvarg (gärna smaksatt -men utan tillsatt socker) ihopblandat med hallon. Mättar länge och är gott.
 
Jag hinner alltid bli ganska så hungrig innan jag ska gå och lägga mig, så jag äter i princip alltid någon form av kvällsmat utöver middagen. Det kan bestå av ägg, smörgås, gröt osv. Med andra ord som en frukost fast på kvällen. Dock känns det mesta som kåldolmar i kylskåpet just nu, jag är verkligen trött på ALLT och har ingen aptit till något. Ni därför gärna dela med er av vad ni brukar äta till frukost eller kvällsmål, eller bara tipsa om något ni vet är gott och bra, ett plus är ju om det också är nyttigt.
bigsmile.gif
thumbup.gif

Jag brukar dricka en smoothie på ca 100 g hallon, 1-2 msk lätt kvarg, ca 3 dl vatten och proteinpulver med smak av hallon och vit choklad. Det här mättar riktigt bra och funkar helt ok, proteinpulver/dietpulver etc i vatten eller mjölk funkar verkligen inte för mig. Blir drygt 200 kcal, skulle jag tro.

Den här smaksatta kvargen utan tillsatt socker är faktiskt bra, en sådan med vanilj och lite hallon på kvällen är ju en höjdare. Fast sen önskar jag att jag kunde leva som jag lär, för ofta har det blivit choklad de senaste månaderna! :eek: :angel:
 
Grekisk yoghurt med hallon, valnötter och lite honung ringlad över - mycket gott på sommaren.

Har verkligen blivit förtjust i kvarg också, nu börjar det komma lite intressanta smaker och med mindre socker. Känner att jag verkligen behöver snabba och lätta alternativ som INTE är choklad, godis och onyttigheter.
 
Smaksatt kvarg utan socker, är den med sötningsmedel då? Jag vill ha en ren smak av kvarg+smaksättning utan något sött men har hittills inte hittat. Är inget jättefan av kvarg egentligen, det är gott men någon svensktillverkad sådan har inte nått mina butiker än men det är riktigt bra "on the go" när man vill ha något enkelt, eller när man bara vill lyxa till det lite någon gång men det verkar som om man måste mixa den själv för att få utan sött.
 
Smaksatt kvarg utan socker, är den med sötningsmedel då? Jag vill ha en ren smak av kvarg+smaksättning utan något sött men har hittills inte hittat. Är inget jättefan av kvarg egentligen, det är gott men någon svensktillverkad sådan har inte nått mina butiker än men det är riktigt bra "on the go" när man vill ha något enkelt, eller när man bara vill lyxa till det lite någon gång men det verkar som om man måste mixa den själv för att få utan sött.
Lindahls är i alla fall med sötningsmedel.
 
Grekisk yoghurt med en klutt sylt, blåbärssoppa, mackor, gurkbitar lindade i skinka eller kalkon, grönsaker typ morätter, rädisor.. Allt som är gott att plockäta :)
 

Liknande trådar

Mat Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 367
Senast: Ramona
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 483
Senast: Blyger
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 337
Senast: Cocos
·
Kropp & Själ Jag har fastnat i vitt bröd-träsket. Det är gott, men min mage gör revolt varje gång jag äter det. Mättande är det inte heller. Mörkt...
2
Svar
39
· Visningar
2 056
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp