Bukefalos 28 år!

Meibla

Trådstartare
ehm.. nån som vet huruvida morötter är bra eller dåligt för hundar? :confused:

Har hittat det perfekta hundgodiset till Tuffsan, hon fullkomligt älskar morötter och gör vad som helst för å få en bit :D
 
Sv: Morötter

Morötter är helt ok!

Men för att hunden ska ta till sig utav moroten så måste den vara finriven. Men om Du struntar i närigen i moroten så går det lika bra att ge dem i bitar.
 
Sv: Morötter

Oki. tack. hon brukar få den skivad. :) Hon börjar bli lite ehm småtjock :angel: så det kan va bra att ha det som alternativ till levergodis :D
 
Senast ändrad:
Sv: Morötter

För mååånga år sen hade vi en mkt matglad springer spaniel som tenderade att bli lite väl tjock så inför utställningar så bantades han med hjälp utav morötter.Han fick då 1-2 morötter skivat/rivet i maten och mindre torrfoder i ngr dagar innan utställningen.Det höll honom mätt,men på en mindre mängd mat..
 
Sv: Morötter

:rofl: skönt att höra att det inte bara mina hundar som är ''knäppa''!!

Har två JR som stjäl morötter i stallet, eller när jag sitter hemma o skivar morötter till hästarna, och gud nåde den ene om den rör den andras morot!!!! :rofl:

lika dant att de står o tigger nät jag gör sallad, äter tomater, gurka o sallad som det vore ryggbiff eller något..... :d :D

//Net
 
Sv: Morötter

Jag tjuvar lite på tråden och frågar då hur illa det är för hundar att äta päron och vindruvor. Min jycke älskar båda. Kan jag ge honom sånt att smaka?
 
Sv: Morötter

Mina hundar älskar morötter..dom får dom hela och äter dom som "ben"....kanon istället för "skåpmat" o godis.......
 
Sv: Morötter

päron är väl lösande....så om du vill rasta hundar på nätterna är det väl ett bra alternativ :D ...vindruvor vet jag inte men kan inte kärnorna ställa till det tror du??
 
Sv: Morötter

Brukar ge min valp en morotsbit på kvällen. Dels för att marsvinen och kaninen får och dels för att hon tycker det är kul och gott. Bra sysselsättning helt enkelt, ett tag i alla fall!
 
Sv: Morötter

Hur tar den upp moroten bättre om den är finriven? Spjälkningen kan väl inte bero på om den är finriven, grovriven eller hel?
 
Sv: Morötter

GaurdianAngel skrev:
Morötter är helt ok!

Men för att hunden ska ta till sig utav moroten så måste den vara finriven. Men om Du struntar i närigen i moroten så går det lika bra att ge dem i bitar.

Eller ångkoka! Jag har köpt en fantastisk ångkokningsgryta till grönsakerna, den var både billig och enkel att använda... :)
 
Sv: Morötter

Det är väl så att hundar inte kan spjälka cellulosa själva, och det är därför man ska mixa eller ångkoka dem lätt. Jag har uppfattat det så att man ska mixa eller mosa, men som sagt så ångkokar jag, så jag har inte engagerat mig så mycket i det....
 
Sv: Morötter

Han äter ju inte sååå mycket päron så rasta på nätterna slipper jag :-P Som tur är. Men ja, vindruvorna var jag lite osäker på. Fick för mig att någon sagt att hundar inte tål dem. Sen är han så kräsen att han äter inte hela vindruvor. De är ju så svåra att tugga sönder ;-) Så jag får dela dem på hälften och då åker ju eventuella kärnor ut samtidigt.

Jaja. Då vet jag att jag kan fortsätta ge honom om han vill smaka.
 
Sv: Morötter

Leia verkar tokig i vindruvor.. Köpte hem lite idag och hon sitter som klistrad.. Det va super gott..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 879
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 146
Senast: hundtant
·
Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 942
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 076
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp