Munkpeppar

S

senap

Är det någon här som har erfarenhet av att ge munkpeppar till sto? Har ett riktigt STO. Inte så att hon har jobbiga brunster eller så, men visar en istadighet emellanåt när det inte passar damen.
Funderar på att ge munkpeppar, för att "jämna vägen" en aning. Är det någon som provat munkpeppar och vet om det funkar.
 
Vi ger stona munkpepper när de brunstar så de blir "vidriga" (skvätter, skriker osv.), men vi har oxå ett "STO" så att säga, och den biten blir varken bättre eller sämre av att hon får munkpeppar
 
Iså fall kanske Hilton Regulate funkar bättre, innehåller visserligen även den munkpeppar men även hormonstbiliserande örter.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en valack och en hingst sedan tidigare, men detta är mitt första sto och.. hej och hå! Helt annan grej. 😅 Mycket starka känslor...
Svar
17
· Visningar
2 637
Senast: Stereo
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 180
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
539
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp