6-12 lager? :crazy:

Fast till vintern kan det kanske bli skönt 😅

Ja, jag kan inte ens föreställa mig, det vore ju ohållbart. Det är jobbigt nog genom en pappersmask tycker jag. 😅

Men fy farao låt oss hoppas att den här skiten är över till vintern i alla fall.

KL*
Har aldrig haft så mycket finnar och elände i ansiktet som jag har nu när vi svettas bakom maskerna på jobbet heller, det är rätt gräsligt.
 
Jag jobbar sista dagen på fredag, så jag har brutalt lite att göra, då jag inte har tagit på mig uppgifter som inte hinner bli klara i veckan. Jag har anmält mig frivilligt att ta över "skitgrejer" från kollegor, men ingen verkar ha något. Jag får eventuellt sitta med lite it-support en timme imorgon iaf :p det är nästan tur att jag ska extrajobba direkt efter jobbet och är hemma typ midnatt så jag får lite mental stimulans i alla fall!
 
Jag jobbar sista dagen på fredag, så jag har brutalt lite att göra, då jag inte har tagit på mig uppgifter som inte hinner bli klara i veckan. Jag har anmält mig frivilligt att ta över "skitgrejer" från kollegor, men ingen verkar ha något. Jag får eventuellt sitta med lite it-support en timme imorgon iaf :p det är nästan tur att jag ska extrajobba direkt efter jobbet och är hemma typ midnatt så jag får lite mental stimulans i alla fall!
Känns som att du är i fel tråd? :D
 
Bar mask nar jag ska, d.v.s i butiker och kollektivtrafiken.
Luslaser inte den vetenskapliga litteraturen, men jag tycker det finns tillrackligt med stod ( e.g. har https://www.washingtonpost.com/life...2bb888-db18-11ea-b205-ff838e15a9a6_story.html ) for att det iaf. inte ar en dum ide.

Om masker hade varit en sadan smitthard som en del har pastar sa borde vi ju se okad spridning i alla lander som har infort masktvang de senaste manaderna.
 
Ja, jag kan inte ens föreställa mig, det vore ju ohållbart. Det är jobbigt nog genom en pappersmask tycker jag. 😅

Men fy farao låt oss hoppas att den här skiten är över till vintern i alla fall.

KL*
Har aldrig haft så mycket finnar och elände i ansiktet som jag har nu när vi svettas bakom maskerna på jobbet heller, det är rätt gräsligt.
Jag hoppas på det bästa och förväntar mig det värsta... Eller fast, det värsta är nog ännu värre. Så jag nöjer mig med att förvänta mig det som ligger mittemellan. Tvivlar seriöst på att det är över till vintern dock tyvärr, har börjat ställa mig in på en ensam jul eller något :crazy:
 
Jag hoppas på det bästa och förväntar mig det värsta... Eller fast, det värsta är nog ännu värre. Så jag nöjer mig med att förvänta mig det som ligger mittemellan. Tvivlar seriöst på att det är över till vintern dock tyvärr, har börjat ställa mig in på en ensam jul eller något :crazy:

Ja, alltsammans lär inte vara över än på något år, men härute på ön hoppas jag att munskyddshysterin ska ha lagt sig och blivit frivillig vid det laget i alla fall. :)
 
Jag hoppas på det bästa och förväntar mig det värsta... Eller fast, det värsta är nog ännu värre. Så jag nöjer mig med att förvänta mig det som ligger mittemellan. Tvivlar seriöst på att det är över till vintern dock tyvärr, har börjat ställa mig in på en ensam jul eller något :crazy:
Kommer alltid att finnas. Är nått vi får leva med precis som med alla andra virusar:meh:
 
Åh, det där med undantag för döva människor har jag inte hört förut och finner intressant! Hur fungerar det? Hur håller man koll på vem som är döv eller inte?
Fast för min del skulle det inte hjälpa att ha min egen mun fri, jag behöver se andras läppar - inte min egen :rofl:

Det finns en hel lista på undantag, inte bara döva
 
Ja, alltsammans lär inte vara över än på något år, men härute på ön hoppas jag att munskyddshysterin ska ha lagt sig och blivit frivillig vid det laget i alla fall. :)
Ön? Är det den större ön du talar om eller bor du på en mindre ö? 😅
 
  • Haha
Reactions: Sel
Jag undrar hur de kontrollerar munskydden.. Jag menar, om det vore bara att kolla om folk har munskydd eller ej så räcker det ju med att stå och kolla på stan efter någon utan. Jag antar att de kontrollerar att de utan har något giltigt skäl. Men kontrollerar de också att det är rätt typ av munskydd?
Jag menar, om någon går med sjal runt munnen, konfronterar de den personen då och kontrollerar att de använder den rätt? :confused:🤔

Känns som att det går åt en hel del resurser åt detta med tanke på om det är polisen som tar hand om det..
 
Försök andas genom den och springa tre våningar upp tjugo gånger om dagen! :D


KL* Det här masktvånget vi har här är i UK störtfånigt imo, men det är ju bara att göra som man blir tillsagd.
Precis jag tvivlar på om det hjälper men böterna är så höga om man bryter mit masktvånget. Högre än vid rejäl fortkörning tex
 
Såg på fejsbook att det är otroligt hot och inne med att gå omkring med munskydd. Gör ni det eller ska ni skaffa ett? Inte för att det hjälper på virus utan för att det är en innegrej. Det finns munskydd i olika färger, olika mönster, olika figurer, olika djur, glittriga, företags loggor and you name it
Jag har alltid mask med mig för att det är krav på många ställen. Köpte även en bättre mask med fler lager efter ett tag för att det kändes bättre än de tunna (blir sjukt varmt dock och ingen hör vad jag säger :p). Här får man även ha sjal så länge den täcker näsan och munnen för det fanns inte tillräckligt med masker i landet för folk att köpa. Så kontroller här består bara av att de kollar att folk bär mask, de kontrollerar inte antalet lager osv.
 
Jag undrar hur de kontrollerar munskydden.. Jag menar, om det vore bara att kolla om folk har munskydd eller ej så räcker det ju med att stå och kolla på stan efter någon utan. Jag antar att de kontrollerar att de utan har något giltigt skäl. Men kontrollerar de också att det är rätt typ av munskydd?
Jag menar, om någon går med sjal runt munnen, konfronterar de den personen då och kontrollerar att de använder den rätt? :confused:🤔

Känns som att det går åt en hel del resurser åt detta med tanke på om det är polisen som tar hand om det..
Som jag förstått är det sällan något kvalitetskrav på masken i de reglerna som är tvingande för allmänheten.

När jag är på mitt mer pillemariska humör så tänker jag att om det kommer något krav här så skaffar jag ett av burka-modell. :p
 
Det visste jag, men jag blev lite osäker då GB känns lite som för stor för att kallas för en ö :rofl::D
Och Skottland har väl mindre öar också?

Klart det är en ö! Jag tänkte mest att det är en liten sådan jämfört med Aus och NZ. :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
2 762
Senast: Mia_R
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 693
Senast: LovingLife
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 050
Senast: Ajda
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 688
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp