Bukefalos 28 år!

My Dog 2019

Nä Helga fäller så hon ser bedrövlig ut. Hon ska väl gå i löp om 3 v. Du vet hur snygga de blir då :meh:

Mmm, så jäkla hopplöst. Men det finns fler utställningar :D

Valkyria tappade inte ett strå för tre dagar sedan, nu ser hon ut som en skabbräv. Blir till att bada ur henne i början av veckan, ge henne en kur Priorin och hoppas att hon är tillbaka i full päls till svensk vinnare i Sundsvall i april.
 
Mmm, så jäkla hopplöst. Men det finns fler utställningar :D

Valkyria tappade inte ett strå för tre dagar sedan, nu ser hon ut som en skabbräv. Blir till att bada ur henne i början av veckan, ge henne en kur Priorin och hoppas att hon är tillbaka i full päls till svensk vinnare i Sundsvall i april.

Maken pratade på att ställa henne i vår/sommar. Hon lär fälla igen i Juni/Juli eftersom hon ska löpa (och paras) i Juli/Augusti.
 
Kom till Norrköping i början på Juni vettja!

Jag tror han har siktet inställt på någon speciell men bara lyssnat med ett halvt öra :angel:
Misstänker att det är SSM. Det ska passa in med IGP också. 2:an siktar han på i April och 3:an i Juli.
 
Jag tror han har siktet inställt på någon speciell men bara lyssnat med ett halvt öra :angel:
Misstänker att det är SSM. Det ska passa in med IGP också. 2:an siktar han på i April och 3:an i Juli.

SSM är ju kul då man får visa dem i modprov men ska hon ha en chans till vettig bedömning måste hon vara ordentligt tränad "schäferstyle" i ringen. Framförallt i bruksklass. Dessutom är den inofficiell så ni kan inte få något cert.

Så sikta på SSM bara för det är kul men kom ut och visa henne på någon riktig utställning också!
 
SSM är ju kul då man får visa dem i modprov men ska hon ha en chans till vettig bedömning måste hon vara ordentligt tränad "schäferstyle" i ringen. Framförallt i bruksklass. Dessutom är den inofficiell så ni kan inte få något cert.

Så sikta på SSM bara för det är kul men kom ut och visa henne på någon riktig utställning också!

Jag överlåter det där helt till maken som har pysslat med det förr. Han började sin Schäferbana med utställning. Det var först med fjärde exteriörhunden som han började med IPOt :)
 
Jag överlåter det där helt till maken som har pysslat med det förr. Han började sin Schäferbana med utställning. Det var först med fjärde exteriörhunden som han började med IPOt :)

Hehe, då tycker jag att vi ska lura tillbaka honom in i ringen på riktigt. Vi behöver se lite fler bruksare där!
 
Hehe, då tycker jag att vi ska lura tillbaka honom in i ringen på riktigt. Vi behöver se lite fler bruksare där!

Haha, jag tror inte det kommer att ske mer än för meritens skull.
Tror inte viljan finns och tiden är absolut inte på vår sida. Han planerar att vidareutbilda sig till tävlingsfigurant och MH-figurant under kommande år. Vi har ju brist på sånt folk och rasen behöver nytt folk på många områden inom några år. Siktet är att bli beskrivare och dommare i MH och MT samt jobba för rasen ur ett bredare perspektiv när sista ungen här hemma blir mer självgående :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 806
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 248
Senast: Skjøldur
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 353
Senast: JennyLz
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 215
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp