Myror och katt

Bukefalos 30 år!

stjarnhimmel

Trådstartare
Har fått myror i vardagsrummet och altanen. På altanen försvannde de med Myrr men läser att man inte ska ha det vid katter.
Vad har ni provat?
Googlade och läste om kanel och myrdosor. Men kanel är också giftigt för katter enligt andra.

Jag har ingen erfarenhet att använda myrr inne men gjorde det ute vid ytterdörren och hela ena kortsidan på huset i fjol. Då strödde jag myrr och täckte sedan med planka, just med tanke på katterna och hunden som rör sig fritt här på gården. Men ingen av djuren är fippliga och skulle få för sig att försöka flytta på plankorna jag lade ner.

Ska lägga till att jag alltså har tre katter inomhus. Så vill alltså ha något som funkar inomhus då jag inte vill att de ska få i sig det. När jag la myrr utomhus så var det rätt "flygigt" så jag är rädd att även om jag lägger det i en hörna i vardagsrummet och vaktar så kanske det far runt. Katterna gillar också att leka med myrorna så är rädd att de får det på tassarna.

Myrdosor ska väl vara djursäkra? De går ju att gömma någonstans där katterna inte kommer åt också. :)
Ja jag tänkte åka till Ica ikväll och kolla på det. Men är rädd att myrorna tar av medlet och sen går ut i vardagsrummet? Och typ Lyra börjar leka med myrorna oxh får medlet på tassarna...
Men är kanske hönsmamma nu..

Ja jag tänkte åka till Ica ikväll och kolla på det. Men är rädd att myrorna tar av medlet och sen går ut i vardagsrummet? Och typ Lyra börjar leka med myrorna oxh får medlet på tassarna...
Men är kanske hönsmamma nu..
Jag har förstått det som att det är väldigt låg giftnivå i bekämpningsmedlen, och varje enskild myra lär bara bära med sig en otroligt försumlig mängd. Jag har aldrig hört talas om någon som haft problem med mysdosor och husdjur. Dosorna är ju utvecklade just för att skydda husdjur och barn. :)

Liknande trådar

• Vad tänka på vid kattköp?
  • Kattnamn från sagor?
  • Lämplig kattras?
  • Egen tråd-myror.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn