När börjar natten?

Hela dygnet: 00-05 natt, 05-09 morgon, 09-11 förmiddag, 11-13 lunchtid (här vore det logiskt med "middag", men nä, inte där jag kommer ifrån :p), 13-18 eftermiddag, 18-00 kväll
 
Natt för mig är ungefär 23-04:30. Kan inte direkt gå efter när jag oftast sover för då skulle det vara mellan åtta på morgonen och tre på eftermiddagen.;)
 
När jag jobbar börjar natten kl 21 för det är då vi börjar när jag ska jobba natt. Annars skulle jag nog säga kl 23.
 
23.25. Alltså från och med man börjar ange tiden i förhållande till tolv istället för till elva. Tjugo över elva är kväll, fem i halv tolv är natt. :D

Men telefontid upphör kl 22, och gud nåde den som ringer senare. :cautious:
Jag växte upp med att telefontiden upphörde 20.00 och kör så fortfarande. :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här med parfymer. Hur vet man vilken man gillar när man sniffar på någon i en parfymaffär som luktar av alla andra parfymer? Och hur...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 034
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Söndag natt hamnade jag på sjukhus pga allergisk chock. Fick komma hem efter medicin och några timmar på observation. Igår kväll kom en...
Svar
18
· Visningar
871
Senast: lil-sis
·
Övr. Hund Nu vill jag ha den samlade Buke expertisens åsikt och råd om en ”skitsak” Vår hund Roy, en Border Collie som fyller 1 år om någon vecka...
Svar
13
· Visningar
1 391
Senast: swemale
·
IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 209
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp