När det blir fel

När jag var ca 15 år och tävlade min maxade Dponny så fick jag "Du är för lång för att komma åt din häst." i kommentar. Inget mer. Snacka om att jag blev ledsen, jag var en liten känslig tonåring och älskade min ponny mer än allt annat. :(
 
Sen har man ju under åren fått väldigt många varierande kommentarer under allmänt intryck, allt från väldigt gulliga sådana till direkt taskiga, men de har för det mesta inte påverkat övriga bedömningen och poängen, om det inte var rättvist. Jag älskar t ex kommentaren jag fick på en av mina första tävlingar med ungponnyn "Härligt att se fint samarbete men det fattas lite detaljer (form)" - inte alla dressyrdomare som skulle kalla formen för "en liten detalj" ens i LC, men hon har ju faktiskt rätt i att formen inte ska spela så stor roll i de klasserna ;)

Varit skonad från rakt elaka domarkommentarer men idag kom det en. Hästen va spänd som en fiol men vi tog oss runt alla moment, självklart visste jag att poängen inte skulle bli bra men domaren hade inte mycket över för oss.
" Åk hem och öva på din ridning, skolorna och samlingen innan du tänker starta en msv c igen."

Bang, självförtroendeboost!!!
 
Varit skonad från rakt elaka domarkommentarer men idag kom det en. Hästen va spänd som en fiol men vi tog oss runt alla moment, självklart visste jag att poängen inte skulle bli bra men domaren hade inte mycket över för oss.
" Åk hem och öva på din ridning, skolorna och samlingen innan du tänker starta en msv c igen."

Bang, självförtroendeboost!!!
Men gud :eek::mad:
 
Varit skonad från rakt elaka domarkommentarer men idag kom det en. Hästen va spänd som en fiol men vi tog oss runt alla moment, självklart visste jag att poängen inte skulle bli bra men domaren hade inte mycket över för oss.
" Åk hem och öva på din ridning, skolorna och samlingen innan du tänker starta en msv c igen."

Bang, självförtroendeboost!!!

Men vad i hela... Jag tycker att man som vuxen får vara beredd på att allt kanske inte är inlindat i protokollen när det inte går bra, men det där kändes verkligen inte trevligt.
 
Men vad i hela... Jag tycker att man som vuxen får vara beredd på att allt kanske inte är inlindat i protokollen när det inte går bra, men det där kändes verkligen inte trevligt.
Javisst , det va ju inte bra och mycket spänt men det finns ju konstruktivare sätt att meddela detta på.
 
Det jag tycker är värst är kanske inte "felbedömning" men i alla fall väldigt tråkigt är när siffrorna inte överensstämmer med kommentarerna. "Ganska bra vändning" - och siffran är 6. Eller ännu värre "bra" till en 6a. Det händer tack och lov inte så ofta.
 
Var iväg för någon månad sen för domare jag aldrig ridit för och fick felridning för en liten smackning :confused: Tog upp detta med min tränare som själv är domaren och hon hade aldrig hört talas om att det ger en felridning. minskad poäng på momentet kan jag ta men inte felridning :angel:
 
Var iväg för någon månad sen för domare jag aldrig ridit för och fick felridning för en liten smackning :confused: Tog upp detta med min tränare som själv är domaren och hon hade aldrig hört talas om att det ger en felridning. minskad poäng på momentet kan jag ta men inte felridning :angel:
Jag har fått felridning för smackning flera gånger:o
Hände ofta i början när tävlade att jag fick ta till smackning och oftast togs det bara upp i kritiken som i 'smacka inte', men några gånger fick jag felridning.
 

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
Svar
15
· Visningar
1 479
Senast: Palermo
·
Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 556
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Har en varmblodsvalack på 12 år som jag köpte i somras. Då hade han varit avställd från travet ca ett halvår. Håller nu på att omskola...
2
Svar
26
· Visningar
3 631
Senast: Mabuse
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp