Övr. allmänt När kollade du brandvarnaren sist?

Kollar dem inte så ofta men byter batteri vid första advent varje år.
Brandsläckarna borde bytas ut då de stått i många år, var inte så länge sen jag fick veta att de ska vändas på...

Vi behöver byta brandsläckare, men var gör man av den gamla? Eller byta vi borde ha en större men håller sig släckare hur länge som helst?
Jag tänker att man tar den gamla till något annat utrymme kanske. Jag visste inte att man ska vända på dom så det är aldrig gjort.

Vi behöver byta brandsläckare, men var gör man av den gamla? Eller byta vi borde ha en större men håller sig släckare hur länge som helst?
Jag tänker att man tar den gamla till något annat utrymme kanske. Jag visste inte att man ska vända på dom så det är aldrig gjort.
Den gamla tar man till återvinningen. Det finns en mätare upptill på släckaren, kolla om den är på grönt. Men har ni inte vänt på dem hade jag bytt ut alla (de ska heller inte vara äldre än 10 år). De ska vara på minst 6kg i ett vanligt hem.

När man vänder på dem ska det inte låta klonk. Då har pulvret klibbat ihop och är som en krita längst ner i den och den är värdelös.

Testade och satte i nya batterier för någon vecka sedan :D har dock noll annat som brandsläckare och brandfilt. Däremot har jag ett kit till katten om det någonsin skulle brinna, en preparerad kattbur som är enkel att komma åt, bara ta och trycka ner katten i, den kollar jag ochså med jämna mellanrum, byter ut vattenflaskan i den och maten. Har ingen egen sådan väska men vem bryr sig - huvudsaken är att katten har det bra typ :p

Våra brandvarnare kollades när vi flyttade in i april -18. Vi har även en brandsläckare som vi kollar trycket i och vänder på lite då och då. Tyvärr är vi slarviga och har ingen brandfilt.

Hästdiskussioner nu

Övrigt-diskussioner nu

• Valp 2018 del 2
  • Hur bra ”pli” har ni på hunden lös?
  • Dejtingtråden 22

Dagbok

• Avslag

Radannonser

Hästnyheter

Bukefalos