Bukefalos 28 år!

när öppna hösilagebalarna och en fråga till

Det värsta jag upplevd är nog en foderrådgivare som sa att man kunde mycket väl fodra hästar med balar som man hittade vitt mögel på. Det vita möglet var nämligen inte farligt för hästarna, det var endast grönt eller svart mögel som man skulle se upp för..... :confused: :crazy:
Det har jag också hört. Vitt mögel går bra att ge även om halva balen är vitprickig :banghead:
 
Nu har jag valt att dela upp foder givorna lite, får
1 kg ca kl 06.00
2 kg ca 9.30
1 kg ca 15.00 sonen ger när han kommer hem från skolan.:)
3 kg ca 20.00
De blir lite mera utspritt över dagen.

Hösilge balarna står oöppnade och kommer att göra det ett tag till. Fick riktigt sommar nu igen.:up:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 584
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Köpte hö från en person som så att höensilge skulle va minst 70% ts och gav mig en analys efter pressning . Analysen såg väldigt bra ut...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 074
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vi har hittills alltid fodrat med småbalshö men vi fick in mindre än vanligt i år och kommer troligen behöva komplettera med hösilage...
2
Svar
21
· Visningar
2 886
Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 261
Senast: Blubbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp