Bukefalos 28 år!

När "täckar" ni era hästar, som ogillar päls?

Sv: När "täckar" ni era hästar, som ogillar päls?

Bucas ha ett stall/transporttäcke som är glansig utsida på och typ fleecefodring i. Perfekt när bomull blir för kallt o termotäckena blir för varma! enda negativa är att det fastnar ganska så mkt hår o spån i det...
 
Sv: När "täckar" ni era hästar, som ogillar päls?

Minna hästar har haft täcke nästan hela sommaren. Ett tunt bomullstäcke i boxen och flugtäcke eller regtäcke i hagen.

Nu har min ena häst 200g täcke både ute och inne och den andra har ett regtäcke med tjockt fleccefoder på sig
 
Sv: När "täckar" ni era hästar, som ogillar päls?

Idag har det regnat och blåst så pollan fick ett fleecetäcke under regntäcket idag.

Annars så har dte varit flugtäcke på under sommaren, eller regntäcke när det har regnat.
Ska bli kallare här nu, så då blir det väl ett täcke med lite mer foder i.
 
Sv: När "täckar" ni era hästar, som ogillar päls?

min häst har till och från täcken året om. svårt att säga exakt gradantal, beror ju på blåst, luftfuktighet, träning osv.

just nu har min häst ett tunnt täcke inne (ofodrat typ bomullstäcke) och ett regntäcke ovanpå innetäcket ute.
 

Liknande trådar

Hästvård Usch jag känner mig jättekluven. Jag har en konvalescent som inte får bli kall över ryggen pga skada. Han är oklippt förutom en ruta...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 160
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 154
Senast: Unafraid
·
Utrustning Kanske helt fel säsong nu, men tänkte vara ute i god tid. Vad använder ni för täcken till era hästar? Ni behöver inte skriva ut märken...
Svar
7
· Visningar
1 448
Senast: Gimlan
·
Hästvård Jag har en 23 årig gammal valack, fd. travare, som jag nu misstänker att jag kanske har täckat lite för lite :( Orsaken till att jag...
Svar
12
· Visningar
3 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp